Thursday, September 6, 2012

.. Perginya takkan pernah kembali..



bismillahhirrahmanirrahim..

semoga Allahyarhammah ditempatkan bersama golongan orang2 yang di redhai.. 

untunglah sapa yang masih ada ibu,
kerana mereka masih punya satu senjata bermakna dalam hidup..
"DOA IBU"

doa yang tidak akan diperoleh oleh individu yang tidak lagi mempunyai ibu..

walaupun sudah 4 tahun berlalu, bagai baru semalam saya memasang angan2 bersama ibu tercinta..

masih lagi saya ingat, hasratnya yang maok diat saya jadi Cikgu..
dan kerana hasratnya itu, saya teruskan hidup..
saya maok impiannya tercapai walaupun nya sikda..
sebab saya percaya, Semangatnya tetap ada..
senyuman bangganya tetap bermain di kotak ingatan saya..

meskipun dia tiada disisi, saya harus kuat..
menjadi teman baik kepada bapa sebagai pengantinya sebelum ini..
pemergian yang sudah pasti semua tidak mengingingi, namun itu percaturan hidup oleh ilahi..
setiap yang hidup akan pasti meninggalkan kita sendiri..
dan suatu hari nanti, akan tiba giliran diri.. 

sungguh saya rindu pada insan yang saya gelar ibu..
namun, saya harus redha dengan pemergiannya..
pergi yang tidak kembali..
meskipun terkilan masih berbekas di hati.. 

hari ini hari lahir dia..
dan hari tok, hanya doa yang mampu saya hadiahkan buat ibu tercinta..
Ya Allah temaptkan dia bersama orang2 yang Engkau redhai..
redhakan hatiku unutk menerima pemergiannya..

senyuim takkan pernah menggambarkan kesedihan yang dialami pemilik hati ini

amin...
al fatihah... 


wajah itu...
menggamit seketik hatiku...
membawa diriku mengharungi satu daerah yang berbeda...
daerah yang bernama hati..
kepiluan dan kesedihan sebagai penghuni,...
wajah itu...
wajah yang sudah lama aku tak tatap..
wajah yang selalu membelenggu jiwaku ini..
wajah yang selalu aku rindu,...
pemilik wajah itu,
aku harapkannya selalu bersamaku..
aku harapkannya selalu disampingku...
namun, apa dayaku..
Allah pemilik ratu hatiku...
Allah menjemput dirinya terlebih dahulu...
Allah menjemputya sebelum impiannya ku tunaikan...
saat Hati dan diri ini masih memerlukan...
saat hati dan diri ini masih belum rela membiarkan..
saat hati dan diri ini masih ingin dimanjakan..
kini..
hati dan diri ini sudah bisa menerima hakikat..
bahawa Allah lebih menyanyanginya...
terima kasih kerana melahirkan...
terima kasih kerana mendewasakan..
terima kasih atas segalanya..
damailah engkau disana..
bersama orang2 yang bertaqwa..
Al-Fatihah...buat bonda tercinta...

p/s : Tq Sharmmimi untuk entry khas..
Tq coz always by my side ^_^

No comments: