Tuesday, August 7, 2012

.. dejavu by shila hamzah ..


Lirik lagu ni betul kena dengan saya..


Aku bukan lemah tanpa cinta
ya. saya tak lemah tanpa cinta.. saya selesa single..

Hanya tidak mampu sendiri tanpanya
tapi hakikat yang sebenarnya saya tak mampu hidup tanpa cinta.. 
maksudnya di sini cinta dari insan yang berlainan jantina.. (bukan ahli keluarga)

Biarkan aku menangis kerna derita
dan untuk membuktikan kekuatan itu, biarlah saya menangis bukan sahaja kerana derita cinta, namun kerana rasa nikmat cinta itu sendiri. 


Dia hadir mengubatkan rindu
tidak di nafikan, kadang2 saya rindu dia.. dia rindu saya ke tidak, itu perkara kedua.. 

Mengajarkan aku erti cinta
Yup!! dia insan yang ajar saya erti cinta..
terus terang, saya sayang dia, btu still tidak sanggup biarkan dia merana.. n opkos saya doakan kebahagiaan dia..

Namun semua tidak seindah ku sangka
cinta itu tak seindah mana yang kita sangka..
ada yang bahagia, tidak kurang yang tidak kesampaian rasa cintanya.. 



Dialah yang aku inginkan
Ya.. jika di beri peluang, dia insan yang menjadi penghuni tetap dalam hati ini..

Dia cinta yang kudambakan
ciri2 yang saya mahu ada pada dia ^_^

Namun semua hanya tinggal mimpi
tapi itu semua hanya mimpi.. bukan realiti.. so Sheeda Ssi Bnagun!!!

Terpisahnya cinta
akan tiba masa akan terpisah akhirnya.. 


Aku harus melupakannya
kata mulut : saya harus cuba melupakan dia.. kerana dia bukan milik saya.. 

Aku harus memadam rasa
namun kata hati : teruskan. kerana apa yang saya lakukan bukan satu kesalahan.. 
rasa itu bukan dipaksa, hadirnya tanpa diundang perginya tidak dihalau.. 

Namun hati tidak pernah mampu
jujur.. hati saya tak mampu. jadi saya berdoa.. dia boleh jadi kawan saya hingga hujung nyawa..
saya mampu jadi kawan baik dia hingga syurga.. 

Melepas kau pergi
saat yang sudah pasti mengundang sendu pada hati ini.. 
tiada lagi bual..
tiaa lagi pertemuan..
yang tinggal cuma kenangan.. 


Setelah sedar dari mimpi
bangkitlah sheeda.. janagan terlalu selesa di ulit mimpi.. 

Harus ku terus hidup tanpamu
walaubagaimana pun, hidup harus diteruskan.. 

Kini ku pasrah segalanya
saya pasrah dengan ketentuan itu.. 

Tentang cinta
tentang perjalanan cinta saya.. 




Aku bukan lemah tanpa cinta
Hanya tidak mampu sendiri tanpanya
Biarkan aku menangis kerna derita

Dia hadir mengubatkan rindu
Mengajarkan aku erti cinta
Namun semua tidak seindah ku sangka

( Chorus )
Dialah yang aku inginkan
Dia cinta yang kudambakan
Namun semua hanya tinggal mimpi
Terpisahnya cinta

Aku harus melupakannya
Aku harus memadam rasa
Namun hati tidak pernah mampu
Melepas kau pergi

( Ulang chorus )

Setelah sedar dari mimpi
Harus ku terus hidup tanpamu
Kini ku pasrah segalanya
Tentang cinta


1 comment:

Tips Peperiksaan said...

Good luck ya.

Jemput singgah ke blog kami ^__^