Friday, August 31, 2012

.. Kisah dulu dulu ..

antara kerja gila yang pernah saya buat masa sekolah menengah dulu adalah ikut tapak kaki guru MATEMATIK saya..
hehehe

masa ya saya form 4.. sebab saya minat nya jadi saya SEMANGAT belajar..
kerja rumah matematik antara kerja yang saya polah paling awal.. hehehe
semangat tek nak.. 
hari tok saya jumpa gamba nya.. dekat FB kazen saya..
n saya yakin n percaya rami biak sekolah minat nya..,
EVEN nya dah berusia.. hehehe

mungkin ramai minat nya tapi sik kan nya jumpa student macam saya..

lepas rehat hari jumaat, saya salu g bilik guru..

Cikgu, masa ktk.. heheheh
nya senyum <-- itu buat den pengsan dalam hati.. hahaha
saya n kawan saya akan ikut dari belakang.. 
tapak kasut nya saya ikut.. 
bila nya ngaja, kapur bekas nya pegang saya akan sukarela jawab soalan, supaya boleh pegang kapur pas nya pegang.. 
lepas habis kelas olong padam papan hitam.. sebab nya pegang pemadam b4..
faham cara molah latihan pun buat2 la sik faham.. hahaha
aduyaiiiii... bila di kenang balit sedikit perasaan malu di situ..
sik senonoh normasheeda salleh.. hahaha 


Tadaaaaa... 
Cikgu Awang ^_^

#kenanganlamamengusikjiwa


Sunday, August 26, 2012

.. sedih kuasa tiga ..

sedih 1 
sebab habis cuti dah..
terpaksa tinggl anak sedara yang masih cuti di kampung.. 
kalo ada keta lebih mok jak harian minggu tok..

sedih 2 
baru dapat brita bapak kawan meninggal..
Al Fatihah..

semoga Allayarham ditempatkan bersama orang2 yang di redhai..


sedih kuasa 3
saya punya dompet hilang..
ic
kad bank
lesen
wang : paling sedih duit raya yang berjaya dikumpul untuk beli MP3 pun lesap..
sedih gilak3..

hurm..
ada hikmah, tapi masih belum redha..
sapa2 yang ambik dompet saya ya, Awak dah hancurkan impian Mr Sony saya..
huhuhuhuhu
tapi hati kecil saya berharap insan yang jumpa dompet ya pulangkan ke balai.. huhuhu
macam yang saya pernah buat >_<



Thursday, August 23, 2012

Friday, August 17, 2012

.. penat ..

awal pagi teman my daddy g baitulmal..
baru balik..
lepas tok g kuch gik..
haissssshhh
jangan jak jammed..
takut tempar datang.. hahaha

hurm..
selamat berposa

Tuesday, August 14, 2012

.. Pecah gelas dan petanda buruk ..

semalam adik saya tanya..
antaranya :

" ada papa ka jadi ngan ko petang tek?"
" sikda.. kenak?"
" sik, takut jadi benda sik bagus.."
"kenak lah?"
" bapak tadi nyepak gelas alu pecah"
" owh.. hehehe ku xcdent petang tek "
" bena? cni?"
" depan trafik light tabuan jaya"
" time ujan lebat ka?"
" sik lepas ujan"
"kenak jadi macam ya?"
" bunga tayar moto dah sikit "
" owh.. "

hahahah secara sik langsung orang madah mun ada benda pecah ada lah yang sik ok berlaku.. hehehe

saya harap, lepas tok sikda gik lah perkara ya berlaku.. 




Monday, August 13, 2012

.. sikit tapi sakit ..

Allah kurangkan dosa.. 
depan polis..
dsepan traffic light..
MEMALUKAN!!
huaaaaaa... sangat2 memalukan.. adeh..
ya baruk lah macam padah orang, ..
" bait2 mbak moto, gugok angkat dikpun."

huhuhuhu

1st time selepas ahampir 10 nuggang moto..

lucu wak kit bila ngenang.. 


Friday, August 10, 2012

.. pertama atau kedua ..


Orang sering berbicara tentang cinta.
Orang sering berdebat mengenai cinta.
Masing-masing ada pendapat dan pendirian masing-masing.
Masing-masing ingin menegakkan apa yang mereka tahu.
Tapi tahukah kita hanya Allah yang Maha mengetahui.
Saya akui bahawa sehingga kini saya sendiri masih tak mengetahui apa itu erti cinta.
Cinta sangat mendalam maksudnya.

Bagi saya,cinta bukan sesuatu yang mudah.
Ianya sangat complicated kerana ia melibatkan perasaan.
Jika tidak dijaga dengan betul,ia boleh membawa kepada kecundangan.
Jika tidak dipelihara ia boleh membawa kita kepada maksiat.
Itu bahayanya cinta.
Tapi, cinta itu sendiri mempunyai kebaikannya.
Kerana cinta kita boleh berjaya.
Kerana cinta kita boleh jadi seorang yang kuat.
Kerana cinta kita sanggup berkorban harta benda dan segala.


Berikutlah apa yang saya faham mengenai cinta
.Kita sendiri yang menentukan jenis cinta kita.
Cinta maksiat,cinta kerana Allah,cinta monyet, itu semua ketentuan kita.
Cinta juga boleh diibaratkan seperti seorang bayi yang baru lahir.
Kita yang berkuasa sepenuhnya untuk membentuk bayi tersebut.
Kita yang bertanggungjawab memberi didikan agama kepada bayi itu.
Jika kita gagal menjalankan tanggungjawab kita,maka gagallah kita.
Tapi sedarkah kita bahawa kegagalan ini akan membawa bayi itu kepada kehancuran.
Pabila dia menjadi dewasa,lebih banyak benda yang terlarang dilakukannya.

Dalam bercinta, pengorbanan itu sangat penting.
Tapi apa itu pengorbanan cinta?
Adakah kita beri cinta kita tu pada orang lain?
Adakah pengorbanan cinta itu bermaksud kita korban kan diri atau berkorban harta benda?Entah lah.Saya sendiri kurang pasti dengan apa itu pengorbanan cinta.
tapi apa yang saya tahu,cinta selalunya menjadi batu penghalang untuk seseorang melakukan kebaikan.Tapi bukan semua.Ini apa yang saya lihat pada masyarakat kita kini.Jadi apa itu pengorbanan cinta?


Yang pertama,kita berkorban untuk berubah dan bentuk cinta yang diredhai Allah.


Yang kedua,korbankan cinta kita tu untuk seseorang yang lebih berhak untuk memilikinya.Jangan kita yang menjadi batu penghalang kepada orang lain untuk berubah.


Begitulah apa yang saya faham mengenai cinta.Tapi saya yakin,bukan itu maksud cinta yang sebenar.Ada yang lebih mengetahuinya.
Apa-apa pun,sentiasalah berdoa agar orang yang kita cinta berjumpa dengan seseorang yang baik dan sesuai disamping mampu membantu perjuangan si dia. =)

Cinta umpama sungai,ia akan tetap mengalir walaupun banyak halangannya..tapi,jangan sesekali kita menjadi salah satu penghalang laluan sungai itu..biarkan saja ia mengalir..



Bila dah mula nak habis belajar ni, banyak lah coret2 yang kita samapai sendiri pun tak sedar. banyak juga perkara yang dibincangkan. Isu yang paling hangat dan hangit semestinya tentang pasangan. 

Bila tiba tentang pilihan. Pertama dan yang kedua. Kita mula menyoal yang mana satu perlu kita pilih tanpa penyesalan di kemudian hari.saya pilih "kalau saya ada pilihan yang kedua, saya akan pilih yang pilihan yang kedua". Ya, confirm"kenapa?" Sebab kalau kau betul-betul sayangkan yang pertama, kau takkan jatuh cinta pada yang kedua." 


perkara ini telah saya bincangkan pada entry yang lepas..
bezanya ini pertama atau kedua.. 
tapi entry lepas : pertama atau terakhir

.. Lima Terbilang..

ada apa dengan 5 terbilang..
jawapan saya : ada anak2 murid saya yang paling sporting.. 
yang paling saya sayang.. 

saya buka FB, terlekat mata pada satu gamba.. 
with my beloved student.. 
syakira yang upload..
Tq syakira..


saya rindu mereka...
saya rindu nak ajar mereka..
saya rindu nak tengok gelagat mereka..
hurm.. 

sebagai guru, saya doa mereka akan peroleh keputusan yang cemerlang dalam UPSR next year.. 
kerana kejayaan mereka adalah kebahagiaan saya.. 

Thursday, August 9, 2012

.. khas buat sharmimi ..


dear my lovely friends Sharmimi Bakar,

 pliz smile..
senyum...

Mimi,
saya tahu kamu tengah bersedih..
dalam hidup ini, kita harus hadapi kenyataan..
he's not belong to you..
even u try not to accept it..
dont be too sad my dear...
bcoz dia takda hak nak rampas keceriaan awak..
ya, dia takda hak..
jangan jadi bodoh..
dia bahagia, tapi awak memendam rasa..
biarkan dia berlalu..
kerana setiap apa yang berlaku itu pasti punya hikmahnya tersendiri..
Allah telah janjikan itu..
yakinlah.. =)

Sharmimi,
i know,sukar untuk melupakan dan kamu akan cuba sedaya kamu..
saya percaya itu..
sungguhpun sukar untuk kamu percaya..
sungguhpun sukar untuk kamu menerima, sedarlah sayang, hidup ini bukan untuk kamu sia2kan..
tapi, even he's not create for you, you still can write about him..you still can think about him..
but. tolong jangan fikirkan dia pada setiap masa!
Ya, kamu tetap punya hak untuk tahu tentang dia..
tapi, terpulang macammana cara..
JANGAN sampai dia fed up.. sebab itu hanya akan menyedihkan kamu..

dear Sharmimi..
walaupun sukar.. please....
lets stop it...
jangan susahkan hati.. 
i know deep inside your heart you love him..
but,..u cant do anything..
he's not meant to you..
so, try harder to forget him..
before u fall and fall again..
coz it may hurt you..
trust me..
there are somebody else are waiting for you..
its may be not now, not even tomorow..
but still that day will came.. ^_^v..
you still have fren..
dont ever you forget it.. 
Sharmimi, love is not as simple as you think..
cinta itu tak semestinya kamu memiliki..
cukuplah sekadar kamu mendoakan yang terbaik untuk dia dan masa depannya..

jangan seksa jiwa kamu, kerana kamu berpeluang untuk bahagiakan hati itu..
berilah peluang hati itu untuk bahagia..
walau hanya sementara..

dan jangan lupa..
ucapkan terima kasih kepadanya..
kerna walau seketika..
dia pernah buat kamu bahagia..
dia pernah ajar kamu tentang cinta..
dia ajar apa erti rasa rindu.. 
Mimi, ucapkan terima kasih kepadanya..
doakan kebahagiaan untuknya..

balasan untuk dia, biar Allah tentukan macammana.. 
kalau bukan dia yang rasa, mungkin ahli terdekat dia juga akan merasa..

hati wanita kamu perlu kuat..
i love you...
saranghaeyo mimi ar...

ktk akan jumpa orang yang lebih baik

sincerly,
Sheeda Salleh =)


Tuesday, August 7, 2012

.. dejavu by shila hamzah ..


Lirik lagu ni betul kena dengan saya..


Aku bukan lemah tanpa cinta
ya. saya tak lemah tanpa cinta.. saya selesa single..

Hanya tidak mampu sendiri tanpanya
tapi hakikat yang sebenarnya saya tak mampu hidup tanpa cinta.. 
maksudnya di sini cinta dari insan yang berlainan jantina.. (bukan ahli keluarga)

Biarkan aku menangis kerna derita
dan untuk membuktikan kekuatan itu, biarlah saya menangis bukan sahaja kerana derita cinta, namun kerana rasa nikmat cinta itu sendiri. 


Dia hadir mengubatkan rindu
tidak di nafikan, kadang2 saya rindu dia.. dia rindu saya ke tidak, itu perkara kedua.. 

Mengajarkan aku erti cinta
Yup!! dia insan yang ajar saya erti cinta..
terus terang, saya sayang dia, btu still tidak sanggup biarkan dia merana.. n opkos saya doakan kebahagiaan dia..

Namun semua tidak seindah ku sangka
cinta itu tak seindah mana yang kita sangka..
ada yang bahagia, tidak kurang yang tidak kesampaian rasa cintanya.. 



Dialah yang aku inginkan
Ya.. jika di beri peluang, dia insan yang menjadi penghuni tetap dalam hati ini..

Dia cinta yang kudambakan
ciri2 yang saya mahu ada pada dia ^_^

Namun semua hanya tinggal mimpi
tapi itu semua hanya mimpi.. bukan realiti.. so Sheeda Ssi Bnagun!!!

Terpisahnya cinta
akan tiba masa akan terpisah akhirnya.. 


Aku harus melupakannya
kata mulut : saya harus cuba melupakan dia.. kerana dia bukan milik saya.. 

Aku harus memadam rasa
namun kata hati : teruskan. kerana apa yang saya lakukan bukan satu kesalahan.. 
rasa itu bukan dipaksa, hadirnya tanpa diundang perginya tidak dihalau.. 

Namun hati tidak pernah mampu
jujur.. hati saya tak mampu. jadi saya berdoa.. dia boleh jadi kawan saya hingga hujung nyawa..
saya mampu jadi kawan baik dia hingga syurga.. 

Melepas kau pergi
saat yang sudah pasti mengundang sendu pada hati ini.. 
tiada lagi bual..
tiaa lagi pertemuan..
yang tinggal cuma kenangan.. 


Setelah sedar dari mimpi
bangkitlah sheeda.. janagan terlalu selesa di ulit mimpi.. 

Harus ku terus hidup tanpamu
walaubagaimana pun, hidup harus diteruskan.. 

Kini ku pasrah segalanya
saya pasrah dengan ketentuan itu.. 

Tentang cinta
tentang perjalanan cinta saya.. 




Aku bukan lemah tanpa cinta
Hanya tidak mampu sendiri tanpanya
Biarkan aku menangis kerna derita

Dia hadir mengubatkan rindu
Mengajarkan aku erti cinta
Namun semua tidak seindah ku sangka

( Chorus )
Dialah yang aku inginkan
Dia cinta yang kudambakan
Namun semua hanya tinggal mimpi
Terpisahnya cinta

Aku harus melupakannya
Aku harus memadam rasa
Namun hati tidak pernah mampu
Melepas kau pergi

( Ulang chorus )

Setelah sedar dari mimpi
Harus ku terus hidup tanpamu
Kini ku pasrah segalanya
Tentang cinta


.. sedu ..

bismillahirrahmanirrahim.. 




sedu..
pernah sik sedu? bulak eyh mun sik pernah..
selalu kita diat biak kecik sedu nak..
ada juak lah orang tua sedu..
hehehe

saya ada maslaah ya.. 
sedu sik kira masa sejuk ka panas..
orang madah mun sejuk gilak kita sedu..
saya sik..tengah hari panas terit pun saya boleh sedu..
saya sik polah2 owh..
setiap hari saya akan sedu..
sik pernah sehari saya sik sedu..
tapi so far, alhamdulillah sik berterusan..
saya da juak surf internet..
takut2 juak bahaya ka apa..
alhamdulillah, mun sedu berterusan 48 jam, better p jumpa doktor..

saya sik than sebenarnya bila sedu..
"hic" "hic"
adeh, bila saya nengar orang lain sedu, saya tetak..
sebab saya rasa lucu jak bunyi orang dah besar tapi gik sedu.. hehehe
hakikatnya saya sendiri sedu setiap hari.. hehehe

so, untuk sapa2 yang cari tips untuk hilang sedu, nah saya syer kan cara nya camne.. 

bleh chek ctok.. hehe 
malas saya kerja mengopy n paste..

dan tok ktk orang boleh baca serba sedikit informasi tentang sedu..

selamat membaca rakan2.. 


Wednesday, August 1, 2012

.. tErima kaSih..

.. alhamdulilallah.. 
walaupun sikit, but still boleh lah..
sem tok kenak kuat cket.. 
harap sangat2 supaya dapat tingkatkan kelas..
sikit gik..