Monday, July 16, 2012

.. 16072007-16072012 ..

basmallah

syukur alhamdulillah dah genap 5 tahun dah saya dengan rakan2 kat IPG..
bermula dari Institut Perguruan Batu Lintang < IPBL > ----> Institut Pendidikan Guru Malaysia Kampus Batu Lintang dan sekarang Institut Pendidikan Guru Kampus Batu Lintang PISMP Januari 2009 tetap tegak bersatu di sini!! 
setiap pertemuan itu akan pasti ada perspisahan dan dari perpisahan itu akan adanya pertemuan yang baru 
#sayasayanggengpismp2009

bila di kenang2 apa ndak kah di polah masa tok 5 tahun lepas.. 
mestilah LDk.. 
masa tok Puan Rojiah yang beri LDK
ice breaking untuk berkenalan semsama sendiri.. 
Kmk orang perlu humming lagu kanak2 cth ABC, Oh suzana
saya dapat lagu OH SUZANA.. 
paling saya ingat saya sama grup dengan SUHANA udin, Ra Fiona Anak Raban..
yang lain saya siik ingat sapa..
masa ya juak kmk orang disuruh lukis apa lambang diri saya..
saya lukis matahari..
kenapa? sebab saya rasa saya seorang yang ceria..
saya nak kongsi keceriaan itu bersama siapa sahaja yang sudi menerima saya.. 
dan meskipun adakalanya saya tidak muncul, kehilangan saya akan sentiasa dirindui, 
seperti tibanya hujan orang mok panas hari! 
masa tok juak kmk orang dibekalkan dengan satu soalan..
kenapa pilih profesion perguruan.. 
ada sorang abang madah : sebab saya nak gaji dia!! dan saya harap sekarang abang ya bergembira dengan gaji yang banyak.. 
sorang kakak kata : itu impian arwah bapa dia.. dan sangat kebetulan kakak tiu adalah kakak kawan saya masa kecil, dan arwah bapa yang dia maksudkan adalah bekas cikgu saya..
al fatihah.. semoga rohnya di cucuri rahmat dan semoga kakak bahagia kerana telah terlunas satu hasrat seorang bapa..
dan ini jawapan saya : sebab impian semua orang dan kepuasan diri

terus terang saya nang maok gilak jadi Cikgu.. saya mohon jadi guru PK.. tapi Allah tahu saya sik mampu. Hati saya sik kuat, jadi Allah beri peluang saya rasa murid pemulihan. 
saya hadiri 8 temuduga sebelum masok IP... 
PT kewangan, Pkeranian Operasi, Nurse semua saya pernah g untuk interview, but honestly saya buat sekadar puaskan hati Arwah Mak.. 
dan jawapan untuk penuhi hasrat mak untuk saya attend interview pernah saya padah masa temuduga bila saya di tanya kenapa datang untuk temuduga, dan sudah terang lagi bersuluh, saya gagal temuduga.. 
but still saya sik upset gilak.. 
dan hari tok, alhamdulillah saya diterima jadi GP pemulihan..cabaran itu pasti ada.. 
InsyaAllah  dalam masa lebih kurang 1/2 tahun saya bakal bergelar guru..

banyak perkara yang berlaku sepanjang 5 tahun.. 
opkos banyak manis dari pahitnya.. 

saya temui sahabat2 sejati saya disini..
saya temui sahabat platonik saya di sini..
saya temui pensyarah yang sangat baik ahati di sini..

di sini saya bermula, di sini saya akan berkahir..

Alhamdulillah Allah beri peluang untuk saya rasai dan capai impian orang tua saya.. 
Allah beri peluang saya bertemu dengan sahabat2 saya 
dan paling penting Allah beri peluang hidup 
alhamdulillah..


muka gik biak.. 
1st dinner

antara geng awal di IP

sem 3.. 
masa jadi MC pertandingan Pidato..
masih ingat gik, banyak gilak kesalahan di polah sampey ada senior yang manas sebab nunggan Yii Shi hui " saudari"
bukan atas kehendak saya... sebab masa ya jiwa sik cun.. 
n the next day, awal pagi Mak pergi tak kembali..
al fatihah.. 

^_^


wassalam.. 


No comments: