Monday, January 30, 2012

.. hari pertama masuk sekolah ..

hari pertama masuk sekolah,
dah pandai mengajar dan mengira..
hatiku ini begitu tabah..
mengajar murid sungguh2..

hahaha sapa kata biak kecik sekolah jak boleh berlagu lagu tok..
saya selaku guru pelatih hari tok gubah lagu tok..

hurm..
yang penting saya lambat datang sekolah..
saya tunggu kawan yang sik tahu jalan ke sekolah lebih dari sejam..
salah saya sebab sanggup tunggu, but i need to katakan di sitok,
kalau saya dipihak mereka, saya sikkan biar perkara tok jadi..
dari hari gelap, sampey terang benar saya masih nunggu orang ya..
bayangkan 640 belum berangkat dari rumah..
saya nangis.. sebab saya sedih ..
saya tauk nya sik minta benda tok jadi, but at least nya sepatutnya ada usaha mok perkara tok sik jadi..
dengan syarat awal turun..
nya mungkin sik salah, sebab masa jam 620 nya dah siap but still need to waiting somebody else..
dan saya sangat sedih..
saya p sekolah dengan mka yang tebal dan sembab..
sebab saya malu dengan prestasi saya pada hari pertama...

satu perkara lagi saya cukup penat!!
mulai minggu depan pula, saya hanya akan boleh balik dari sekolah selepas jam 3..
bayangkan..
oleh saya katakan insan2 tertentu terlalu berkira..
konon bila satu pihak sedang melaksanakan tugas, pihak lain harus duduk jadi ahli gelap
dengan erti kata lain, bila si A balik jam 4, semua harus balik jam 4 walaupun mata bertentang mata jak kereja..

saya dapat ngaja kelas tahun 3 untuk major.. 8 waktu okay..
]n tahun 5 untuk minor.. 4 waktu..
itu adalah masa maksimum sebagai guru pelatih..
]ya, saya cembur dengan rakan2 yang dapat masa 10 waktu sahaja..
dan saya paling cemburu mereka balik awal.. hehehe

namun, saya adalah saya..
Sheeda takkan dapat ditukar menjadi Shafida..
Sheeda tetap kakak, Shafida tetap adik.. hehehe

sekian saja saya mok luah ari tok.. lelah buat hari pertama..

^_^

saya letih..
tapi its okay.,.
demi masa depan murid..

No comments: