Tuesday, January 3, 2012

.. Bismillah ..

Bismillahhirrahmanirrahim.. ^_^
Holla blog kesayangan Beta..^_^
status 1st untuk tahun tok.. banyak perkara yang saya mok kongsi.. heehhe
Alhamdulillah sepanjang cuti banyak perkara yang baik berlaku..
Dan sik ketinggalan da sumthing bad happen.. hehehe
Hari ini, ya saya secara rasminya menganjak usia 25 dan baru sahaja mencapai usia 24 beberapa hari yang lepas.. hehehe.. muda lagi kan?.. Alhamdulillah, saya dah 24 tahun bernafas di bumi Allah tok. Saya bersyukur sebab Allah beri saya kesempatan mengecap kebahagian dunia n saya harap InsyaAllah saya sik lupakan akhirat walau semanis mana pun nikmat dunia. Urm, dikesempatan tok, saya dengan senang hati menitipkan mesej ringkas sempena besday saya.. hahahaha..
Terima kasih Allah, atas nikmat kurnia yang diberikan kepada hamba, tanpa nikmat dan rahmatMu, aku bukan siapa2 di muka bumi ini.. Terima kasih mak kerana melahirkan saya ke dunia..tanpa mak melahirkan, siapalah saya pada hari ini. Terima kasih Bapak kerana membesarkan saya  dengan setia..Tanpa bapak di mana mungkin aku kan berpijak di dunia ini.. ^_^
Terima kasih..Abang2,kakak2,adik2 menjadi pelidung disaat diri memerlukan, pendorong disaat diri hilang kawalan, menyempurnakan hidup saat rasa ingin menyempurnakan. ^_^
Terima kasih..Sahabat2 kerana sentiasa disisi bila air mata menemani..terima kasih menjadi sebahagian daripada hidup saya.. ^_^
terima kasih kepada siapa2 ja yang ingat n wish besday saya.. sik kira di Facebook, atau secara bersemuka n sik lupak yang bagi mesej… Alhamdulillah saya diberi kesempatan untuk bernafas selama 24 tahun dah di bumi Allah tok. Terima kasih Allah, kerana memberi kesempatan untuk hamba bernafas di bumi-Mu..
Banyak perkara yang dah saya lalui.. dan masih banyak perkara yang saya perlu pertingkatkan.  ^_^
Opss lupakk.. Tq famly yang polah surprise kek cheese yang sangat sedap ya.. hehehe
Ok saya mok syer apa yang saya lakukan sempena cuti tok sampey saya sik berasa cuti habis dah.. hehehe..
Saya balik kampong awal cuti. Sik lamak 2 hari jak, then balik ke umah sewa semula sebab neman nae n famly p meminang.. hehehe.best sebab dengan puas hati kmk 2 nae makan buah durian yang sangat enak.. hehehe..
Saya neman nai sampey 2hb then balik ke kampung ku terchenta..hehehe..
Rehat2 bersama keluarga tersayang, eheheh sebab sik lamak pasya kazen saya kawen..
5hb dah start gago dah dengan majlis nya.. biasalah di kampung, gotong royong tek nak..
Ari khamis molah kueh untuk duduk kerja hari jumaat, jumaat start dah gotong royong molah khemah.. sabtu duduk kerja. Orang kampung dating sedekah. Saya jadi assistant. Sampey tengah malam, kmk orang mungkus nasi kuning sebab ada orang khatam juak. Esoknya hari persandingan. Meriah2.. hehehe.. tahniah sekali gik kazen saya. .hehehe..
3 hari pasya, ada gik doa selamat. Makan free gik.. hehehe..
Lepas ya, kmk orang berehat di umah.. outing p beli baju sekolah adik bongsu saya n neman bapak p beli kain kapan k stok di masjid.. hehehe.. ramey eh orang di pasar..
Pasya start ahad, saya sik sangkak benda tok jadi. Banjir. Mangsa banjir saya jadi cuti tok.. hehehe boleh tahan la, sebab sebelum tok masa banjir, umah kmk orang sik masok air. Tok sampey tenggelam saya satu badan saya masa banjir tok.. loba sik? Ya mun saya gurin. Hehehe.. boleh kata sampey lutut juak la banjir dalam umah. Malam ya juak ada ular masok rumah.. huhuhuhu..mun dalam mimpi sik juak hal tek, ada juak hint orang minang.. hahahaha..
Dan hari tok saya berada di umah sewa kembali…dan hari tok lepas reflek diri semua, saya terfikir.. banyaknya tanggungjawab menunggu saya pada masa depan..
harapan bapak saya..
harapan adik beradik saya..
harapan saya sendiri..
semua seolah2 menjadi satu peringatan pada saya..
ya, saya rasa saya dah dewasa..
hehehe.. berbekal usia 24 bukan satu alasan untuk saya pelentey di dunia tok..
pelentey boleh, tapi jangan main2..
macam biasa list down apa azam.. simple..
# jangan main2 dalam hidup sebab hidup akan dimain2kan pada masa depan..
# boh kuat lak pelentey.. sebab mun pelentey gilak, masa depan sik difikir..
# pendiam.. yup saya mok jadi pendiam..sebab banyak kelaka banyak dosa saya polah.. hehehe
# Sheeda. jangan bOros..
# senangkan hati bapak..

hurm.. membahagiakan orang lain ya lebih penting dari kebahagian diri sendiri.. sebab dari sia saya jumpa kebahagiaan saya.. bila orang yang saya sayang bahagia.. ^_^




No comments: