Monday, November 7, 2011

.. tadaaa... tok soalan spot untuk sem 6 intake Jan 2009..

salam.. hahaha.. sebenarnya minggu ni n minggu depan adalah mingu exam.. kebetulan shamimi ask me to done this task.. so i try my best..
 
urm kalau berminat bagi markah n komen ya... hehehe
 
Inila soalan yang i harap ada kuar dalam exam semester tok..:) Jom2 kawan, sesapa yg berminat silalah jawab:)
 

Soalan Esei.
Sila jawab semua soalan. (Markah 100%)

1. Pilih antara 1 puteri kisah dongeng yang anda minati (cth Arora,Snow White..). Mengapa
- saya nak jadi Barbie.. hahahah... sebab saya rasa benda paling mustahil adalah dikelilingi oleh lelaki tampan dalam dunia realiti.. so saya nak ambil kesempatan menjadi barbie untuk merasai bagaimana.. hahahaha
bukan itu sahaja, saya nak jadi barbie sebab barbie cantik, baik dan menyenangkan.. hehehe
 
 
2. Nyatakan 2 benda yang anda akan minta sekiranya Doraemon itu wujud. Mengapa?
- saya nak pintu ke mana mana.. hahaha dulu masa saya di tanya oleh kawan2 saya pun saya cakap nak pintu kemana2.. sebab dengan adanya pintu kemana2 saya boleh pergi kemana sahaja saya suka..
1 benda lagi yang saya nak adalah kapsul ajaib dia.. mula saya nak minta helikopter, tapi macam membazir lah pulak, kan dah ada pintu ke mana2.. hehehe..
kenapa saya nak kapsul, sebab saya boleh minta perkara lain daripada kapsul tu pulak.. <-- hahahah ketamakan mengusai..
 
 
3. Jika anda seorang witch@ ahli sihir yang mana anda pilih? Mengapa?(eg. Charmed, Bewitched, Nanny McPhee..)
saya nak jadi Hermone.. hehe.. sebab dia ahli sikir yang kiut.. hahaha.. n Kalau saya jadi Hermione saya takkan rahsiakan yang saya ni witch sebab saya bangga walaupun saya bukan berdarah witch saya tetap witch.. hehehe
lagi satu dia bijak kalau di compare dengan Harry n others.. hahahah
 
4. Apa six sense yang anda harap anda ada?
boleh baca fikiran orang.. hehehe...
 
5.Apa yang anda akan buat sekiranya anda jumpa duit berjuta-juta dalam tandas?
-wah, banyak tu.. berjuta2..
urm, bohonglah kalau iman saya tak tergugat.. tapi kalau saya jumpa, saya bawak p balai lah.. serah ngan polis.. n saya doa pemilik wang tu bagi saya sikit.. hahahahahahahha...
 
6. Untuk elaun yang akan datang, apakah target/ senarai budget belanjawan anda?
- rumah sewa, kreta sewa, bahan praktikum, baju, kasut, blanja family kat secret resepi tak pun big epal ka.. hehehe.. insyaAllah simpanan..
 
7. Sekiranya anda pencipta mesin masa, saat manakah yang anda mahu ulang semula?Mengapa?
-masa F6 saya.. sebab saya rasa badan saya ideal masa tuh.. hahaha..
 
8. Dalam anime jepun, siapa yang anda pilih?Mengapa? (Goku, Sailormoon,etc)
-Run.. ala kak Ran!.. dalam crita konan..sebab Ran.. tiada sebab.. hahha.. sebab saya suka dia.. tu ja..
 
9.Sekiranya anda bukan berada dalam profession anda sekarang, siapakan anda?
-tetap seorang guru.. sebab kalau saya bukan dalam profesion saya sekarang, saya tetap p future study jadi guru.. hehehe..
 
10. Anda seorang perempuan/lelaki.Sekiranya anda berlainan jantina, apakah ciri2 wanita idaman anda?
- kalo i tok lelaki, i mok pompuan macam saya... hahahahahahaha
sikda lah.. saya mok pompuan yang hormat orang..sik kira sapa, yang hatinya lebih cantik dari wajahnya..
saya mok yang pandey masak, romantik, bukan bini orang n the most important pompuan yang mengingatkan suami pasal Allah.. heehhe..
 
soooo suuuuwiiit soalan tok..
jangan marah k..
 
sekian, wassalam..
 

1 comment: