Thursday, November 10, 2011

.. budaya kerja vs sindiran sentiasa ..

bismillahhirrahmannirrahim..
tu diaaa...

tadi masa ceramah, saya emO..
lepas balik rumah saya okey kitt.. heehhe.. balik baCa maJalah uJang.. then tertidur..
buka Fb tengok status kawan, then kamI diskuss balik apa yang jaDi..
yup.. sian la asyik nama diaorang kEna sebut..
dia suarakan apa yang kami nak sUarakan, lasT sepanjang ceramah dia asyik kena sinDir..
sik bOleh mok maDah benda lain..

Kasihaaannnn...

ok kesimPulan yang saya nak buat..

januarI 20O9 intake,..
kita terlalu baik..
kita selaLu dipeRmainkan..

mungkiN ada yang tak mengakui hal tok..
tapi sampey kinek diat aPa yang kita dapat..

kaDang2 (pendapat saya okai), kita bersuara pun kita kena..
kita sik bersuara lagilah kita kena..

Contoh tadi paling hampir!..
sapa sik eMo, tyme tok orang gago mOk study exam, tyme ya juak di tunggah di beri ceramah..
kena sik tunggah awal? masa ya mok manas pun tetap kmk orang bLeh spenD masa polah benda ya..
hari tok ekot ceramah, minggu depan anta..
yup seminggu..
tapi dalam masa seminggu ya, kmk orang perlu juak masa untuk belajar bah..
saya antara orang yang blaja last minit, ya lah saya sa mok manas ya.. hehehe

bila kami suarakan, 5 minit menyuarakan raa sik puas hati, dekat 3 jam disindir bagai nak mati..

antara intipati yang di sampaikan..
" kamu semua kena belajar menerima "
haish.. menerima kunun!!
habis bila kmk orang bersuara kena sik bleh diterima..

sepatutnya pihak ya faham, memang.. tanggungjawab kami attend segala benda yang WAJIB kami attend,, but somEtime, pilih masa yang sesuai dOng!!.. jangan sembarangan..
cdak nya perlu tRima juak, bahawa kami perlu masa untuk belajar.. huhu..

we are the same..
jaga tingkah laku..
jaga pekerti..
but i dOnt think sindir menyindir ya adalah gooD example untuk gOOd atitude.. huhuhuh

then, satu perkara perkara gik..
Jangan salahkan kami yang menerima elaUN..
u cant blame us for that!!..

kami tak serang H37 sebab elaun kuar dah kira ok..
kami tak serang H37 sebab elaun untuk praktikum kuar, dah kira bersyukur..
sebab tempat lain diaorang beRsuara dengan lantangnya..
naaa... syukur dOng..
kenapa perlu emOsi.. babitkan pasal eLauN n Ptptn..
terima Dong..
itu Qada dan Qadar kami..
haish...

saya bukan nak salahkan sapa2 tapi saya dapat rasa ketidakadilan terjadi disini..
bila kami bersuara.. kenapa disuarakan kembali..kenapa dipertikaikan..

disediakan student net.. untuk menyarakan apa2 sahaja..
bila digunaka, kenapa disindir? hush.. manusia...

p/s tulisan ini adalah berlandaskan emosi semata2.. bila saya dah okay, nanti saya padam balik.. hehehe



2 comments:

Cik Mimot said...

stuju...teramat stuju..

dknaori 미스 said...

disini saya mengumumkan penyataan cik sheeda diluluskan...
ahahaha..XD
nang bengong org h37 ya...
mantak2 tulis bahagian aduan kt student net,,pahal nya mok ptikaikan..?huh!mun nya x mok terasa,,delete jak la bhgn ya...pdh ngn mr raymond nun...ahaha..
nang bena padah tak..rezeki setiap individu..dh rezeki mekorg diberik elaun, Allah yg tentukan,,pahal nya mok manas2..?mun nya manas sama la erti manas ngn pemberi rezeki ya...nauzubillah...
setakat tok ya jak yg mampu disuarakan...ehehee..=D