Monday, September 5, 2011

.. Eq saya sik menentu..

urm..
salam...
selamat pagi..
selamat hari raya.. <----- rasanya masih belum terlambat nak...

huhuuhu (gaya niup debu)
sebab blog tok lama dah sik di lawat eyh!!..
hari tok saya nak ngetes skill saya klaka malaya..
1,2,3 start..

urm cuti dah berlalu dah..
tak banyak yang berubah.. macam2 perkara nak di crita..
blog ni tempat saya nak crita segala hal..
kemudian bila dah melangkah dunia pekerjaan nanti, sekurang2nya saya ada kenangan setipa perkara yang saya rasakan bermakna.. dan sempat saya ceritakan pada saya sendiri.blogspot ini..

urm entah kenapa, sunyi2 macam ni, saya diselubungi perasaan sedih..
tak tahu kenapa..
rindu pada yang telah tiada..(Al-fatihah)
Semoga arwah aman disana..
saya suka bulan puasa.. sebab saya pernah cakap kat adik bongsu saya,
masa bulan puasa ni kita kirim banyak2 doa untuk mak..
nak tahu kenapa..
bulan puasa masa untuk mereka berehat dari diseksa..
so, sementara mereka rehat, kita gembirakan dia dengan doa yang kita kirimkan...
Kerana jika kita ikhlas berdoa Allah akan tunaikan..
tapi itu tak bermakna, bulan lain kita tak berdoa..
namun pada bulan ramadhan, doa kita akan selalu sampai tanpa ada satu pun halangan,..
pasti arwah gembira..
walau dia tiada di mata, namu tetap berada dihati..
InsyaAllah sampai hujung nafas ini..
adik terdiam dan lihat muka dia,memerlukan satu kekuatan dalam sanubari saya..

nampaknya post saya malam ni emosi sikit..
saya benar2 rindu mak saya...
benar2 saya rindu nya...

saya dengar kazen saya klaka ngan mak nya, saya jeles sebab saya sik dapat camya...
dolok saya ada teman klaka..
malam2 nya neman saya blaja..
semua masalah saya ada nya tahu..
semua yang mengembirakan saya nya orang pertama saya padah..
nya tahu sapa kawan saya..
nya kenal semua kawan2 saya...

bena kata orang,
"Dimana kan ku cari Ganti"


ingatlah wahai teman..
" apabila tertutup mata seorang yang melahirkan kita, maka hilanglah satu nikmat yang kita tidak perolehi dari orang lain, iaitu doa IBU kita...


2 comments:

Un-war said...

sabar kak sheeda..semua yang Allah tentukan ada hikmah disebaliknya. Semoga arwah sentiasa dalam hidayah dan lindungan Allah.Amin..

Sheeda Salleh said...

yalah di.. Amin mungkin sebab esok birthday nya.. so ingtan ya makin kua.. uhuu..