Tuesday, September 20, 2011

.. ♥ 30 challenges Day 3 : Your idea of the perfect first date ♥ ..

salam alaik.. hehehe

okey saya sahut cabaran hari ketiga...

..Your idea of the perfect first date..

urm.. honestly saya tak pernah pergi date.. walaupun pernah bercinta sekali.. hehehe..

so senang lah saya nak berangan2.. hehehe

pertama kalinya.. saya kena jugak bagitahu..
saya lebih suka kawan sendiri jadi kekasih saya..
maksudnya lepas lama kenal, then kami jadi pacaran dong!.. hehe..
sebab saya nak macam tu..
Tapi itu saya nak, Allah tentukan lain, i trima jer..

urm..

apa perkara yang saya nak buat masa first date saya?..

urm untuk umur yang hampir mencecah 24 tahun ini, saya tidak mengharapkan hubungan yang saya bina selepas ini adalah main2.. hahaha..
so berani, cubalah!!!

Okeh.. kembali kepada tujuan post ini..

saya nak date ni jadi kenangan abadi dalam hidup saya.. hehehe

Saya harap si dia akan Call my Bapak n minta kebenaran bawa saya kluar..<--- eceh3..
then saya  nak dia jemput saya dirumah.. kalau boleh lah, sebab saya ada masalah cket.. ,
kalau saya ada keberanian, saya minta dia jemput kalau tidak saya akan pergi sendiri..
tetapkan saja tempat n masa nak jumpa, then i'll drive through there.. hehehe

Kalau dia jemput saya, saya nak pastikan dia sarapan dulu kat rumah..
hehehe..
n ofkos saya buat sarapan untuk dia.. ^^,

kalo tidak, saya jumpa dia di mana kami dah decide nak jumpa..
n kalo boleh saya nak date ini dalam masa sehari.. ;p

Kalau di Kuching ni, tempat paling ideal untuk First date saya..

 "T.H.E S.P.R.I.N.G"

The Spring, Sumbangan GoOgLe ;p

kemudian, kami akan jumpa kat sini.
Saya rasa sini boleh buat macam2..
tengok Movie, shooping n so On..

Saya rasa bukan senang saya nak berdepan dengan dia.. hahaha
memandangkan kami kawan, tetiba ada hubungan.. suatu yang agak menjangkalkan.. dan saya rasa saya akan malu kalau si Dia tak bleh nak take control..

uit.. dah lah tu..
Ok, pabila sampai sini, perkara yang selalu orang buat masa date..
saya rasa tak lain tak bukan, saya nak tengok wayang..
duduk Couple sit bleh? hahaha
wayang yang kami nak tengok, i decide dia untuk pilih..


lepas tengok movie, saya nak buat ape erk?
urm.. Makan Time!!..
makan, terpulang nak makan kat mana.. 
i tak kisah.. janji halal.. 

n lepas makan saya tunggu dia ajak p solat tak? hehehe
kalau ya, Alhamdulillah..
Pass syarat jadi suami saya.. yalah saya kena cari yang boleh bimbing diri yang serba kekurangan ini..
hehehe...

Kemudian, masih ada masa kan? baru jam 3..
saya akan bawa dia p jalan2 dalam tu..
n saya suruh dia pilih something..
then saya hadiah kat dia... hehehe..
baju ka.. topi ka.. spek mata ka..
haa,3 benda tu ja...

kemudian, macam biasa..
saya suka benda yang ada kenangan..
saya harap dia ajak saya p jalan2 ke tempat yang ada cincin.. hahaha
saya nak beli cincin..
Couple punya...
yang ni saya nak dia bayar.. hahaha

cantik? hehehe


hehe..melampau kan? mesti ada yang tak berani date ngan aku lepas ni.. hahaha..
ini impian saja.. hehehe

bukan apa, saya nak juga rasa macam kawan2 tu.. ada couple ring lagi.. hehehe..

pastu around saya nak ajak dia p jalan2 p kat taman sahabat.


saya nak sangat jalan2 dengan orang yang saya sayang kat sini.. tau tak, saya wif geng pun belum pernah p cni ramai2.. heheh..
so selaku orang yang saya sayang, saya nak bawa dia p jalan2 sini.. hehehe
saya nak jalan sini masa petang.. sebab suasana dia best sangat.. hehehe

apa lagi..
efter marghrib, saya ada satu lagi plan.. hahaha
yang saya tak pasti saya bleh dapat ke tidak..

saya nak raound2 waterfront ..
jalan kaki n naik apa...

hehehe...



saya nak naik ni!!!..
boleh kan...

dan kalaulah..kalaulah lelaki itu adalah macam dia ni, kan ke makin bahagia.. hehehe






dan saya harap bukan 1st date ja kami macam ni.. next pun saya harap kami boleh buat sumthing yang boleh kami crita kepada anak cucu kami... ;p

..InsyaAllah..

dan kami balik dengan taman dalam hati.. hehehe


 






3 comments:

Afiq Mohd Zainol said...

insya'Allah ada jodoh kelak.. hehe..
gud luck mcari..

farhanah J.S. said...

hehe, 1. To my future husband, perfections is not what i am aiming for. What i hope is that you will always be my bestfriend, my soulmate, my lover and also my teacher in life. Be my bestfriend and undertand me, not judge me. Be my soulmate and always be with me. Be my lover and always love me for who i am. Be my teacher and show me what marriage in Islam is all about.

Sheeda Salleh said...

Afiq Zainol: hehehe.. yalah, tapi mun oran ya baca post tok, diat demand glak lalu sik jadi ya.. hahahha..

Farhana : bes kata2 ya.. hhehhe