Wednesday, September 28, 2011

.. ♥ 30 challenges Day 11 : Your dream wedding ♥ ..

salam...

K.A.H.W.I.N!!!

sapa taknak kawen kan??
meski tiada calon!!..
lumrah wanita suka berangan <---- macam saya
saya tetap impikan sebuah majlis perkahwinan yang meriah dan bermakna..
Kerna InsyaAllah, kahwin sekali jer seumur hidup..
amin...

so today i am going to share how my wedding look alike.. hahaha
sebarang!!!
camne saya impikan perkahwinan saya!..

;p

ngengeh sheeda lok.. hahaha..
mun bapak tau tok.. adeh3..
beri malu jak..

..1st of all..
saya aim saya mempunyai berat ideal masa ya.. hehehe
saya nak pria terima saya seadanya..sepertimana saya trima nya..
penting ya..
kelak kelaie sik udah2..
dan saya sik mok juak terjadi saya pun si Pria tinggalkan saya masa majlis kahwin..
InsyaAllah saya akan trima Pria yang cintai dan sayangi saya..
dan pastikan Pria  itu adalah satu2nya pria yang saya cintai dan sayangi 3/4 daripada hati saya tok.. hehehe

kenapa hanya 3/4? sebab, kalau jadi apa2 saya takkan jatuh tersungkur lantaran sepenuh hati ku dibawa pergi..
orang madah masih ada backup.. hehehe
mengarut? terpulang, but that the way i love My Pria ;-)

boleh sik saya request tok jadi Pria saya.. heehhe

tadaaaaa


ehehe..


..2nd..
saya maok my Daddy tukang akad nikah..
biasanya di kampung semua di serahkan dengan kadi..
but i hope, masa saya kelak saya nak my Daddy yang akadkan saya..
waa... sedih lah pulak...
but dont worry bapak, saya tetap jaga kitak walaupun saya dah kawen.. huhuhu
sedih~~~~~



..3rd..
saya mok masa saya kahwin semua orang yang saya sayang, termasuk suami saya.. hahaha
ada di majlis..
my beloved family, my beloved fren mesti!!.. ada di majlis..
sebab saya sure sangat saya akan nagis.. sebab my mum sikda..
hurm.. ;-(
org madah walaupun sik nampak, nya akan datang.. n i hope to see 'her' masa majlis
al fatihah~~~
..saya rindu mak saya..


..4rd..
saya budak kampung, so nak plan yang grad2 pun majlis untuk di kampung adalah suatu yang mustahil..
enough saya buat kenduri di kampung..
orang kampung bekerjasama masa wedding saya..
TQ semua..


..5th..
tema..
kalau boleh tema kahwin saya biar grey, putih or gold..
hantaran masa tunang pun saya mok camya..
saya bagi nya putih / gray, nya balas k kaler gold..
hehehe..


..6th..
Pelamin
ikut tema ow.. n saya mok my pelamin look like this..



ehsan gOogle ;p

kalo bleh tambah kaler gold/ grey cket kat latar dia.. hehehe..
cantik kan?


..7th..
baju pengatin..
saya tak mengharapkan persandingan berulang kali macam di kampun selalu buat..
cukup masa akad nikah, then pagi dalam jam 10..
2 kali tu jer..hehehe
sebab saya malu.. saya malu kalau saya jadi tontonan ramai..hahaha
kalau pun saya nak buat wedding punya gambar with tukar2 baju, saya nak buat after majlis.. hehee
either d umah sendiri atau pun di studio..
n saya suka kalau ada scene d pantai, taman atau di temapt yang natural punya view.. heheeh
cadang saya macam ni : eceh3..
pagi tu masa tetamu datang, saya akan bersama2 suami saya bersanding sekali saja..
then saya akan p jumpa tetamu2 saya.. hehehe
salam2 ngan diorang.. <--- macamlah tak pernah nak bersalam..
n baju pengatin saya, saya nak macam ni.. hehehe


ni masa akad nikah.. hahaha



n ini untuk bersanding.. simple jer..
seksi ow.. hahaha...

ngegeh eyh.. hahaha

..8th..
mun boleh saya nak buat majlis dekat hotel.. ;p
untuk famly terdekat shj, kawan2 maktab, sekolah n mengajar , lect2, Cikgu2 masa sekolah n cdak yang sik dapat p umah..
sik payah hotel mahal..
hotel murah pun ok..
n masa tok lah tema GOld di aplikasi.. hehehe
saya sik fikir perlukan pelamin..
but baju pengantin itu perlu.. n saya pilih ini...

kuat berangan sheeda tok.. ahahha

..9th..
honeymoon ;p

kalau cakap pasal honeymoon, saya rasa saya pilih mekah unutk destinasi pertama ;-)
saya nak kerjakan umrah sama2 dengan dia..
then dari mekah kami ke Korea.. tempat yang saya naaaaakkkkk sangat pergi...
kalau tak p korea, saya nak p australia... hehehe
saya nak tengok kanggaroo ;p dan dolphin ;-)
tak pun ke thailand.. opkos Puckhet, Thailand..
hehehe..
berangan memang suatu perkara yang best.. hahaha

..10th..
dalam perkahwinan pastinya saya impikan cahaya dan kemanisan dalam rumah tangga..
saya harap saya jumpa pria yang faham saya..
yang trima saya seadanya saya..
yang boleh trima macammana keluarga saya..
suami yang boleh bimbing saya, suami yang boleh saya jadikan sahabat..
bersama2 saya tatkala susah senang hidup saya...
dan saya harap, saya akan jadi isteri yang trima keluarga suami saya..
berhubungan baik dengan keluarga suami saya..
faham dan terima bagaimana suami saya..
menjadi sahabat kepada suami saya..
mendukung apa jua yang dilakukannya selagi tidak membatasi syarak..
berada disamping dia tatkala susah senangnya dia..
memberikan cahaya mata kepada rumah tangga kami..
menjadi ibu kepada anak2 kami..
menjadi isteri yang sentiasa mendahulukan suami ;-)
Ya!! saya harap saya akan jadi isteri yang solehah!!..
mungkin tidak sempurna dalam satu2 perkara, but still saya boleh belajar untuk memperbaikinya..

dan saya bersedia untuk bermadu, andai suami saya merasakan rumah tangga kami tidak ada kemanisan ;-)..
sekiranya saya tidak dapat memberikan zuriat, InsyaAllah, saya sendiri akan mencarikan calon terbaik untuknya..
insyaAllah..

dan segala apa yang telah saya coretkan pada kali ini adalah rancangan saya semata2..
Jika Allah mengkehendaki ianya terjadi, maka jadilah..
dan jika Allah punya rancangan yang lebih baik untuk kehidupan saya.. Saya redha...


~~~ sekian, i'm done with day 11 ~~~

3 comments:

farhanah J.S. said...

suk mek baca eh...mok kawen2...ahhah

Sheeda Salleh said...

jom kawen... hahahha..

dknaori 미스 said...

i loike it..!!ehehe..=D pastikan mkorg jd tetamu vvip k..!ehehe..=D