Thursday, January 27, 2011

..Soal Hati..


Ehsan : google image


kita punya satu sahaja hati...
jika gembira, hati itulah..
jika berduka hati itulah juga..
jika timbul perasaan kasih hati itulah yang bahagia..
jika tiada lagi cinta hati itulah yang merana..
Jika terasa oleh kata-kata hati itu yang menanggungnya..
jika berbicara tanpa suara, hati itu punya kerja...
jika berlaku sesuatu di luar jangka hati itu yang kecewa..

terlalu banyak perkara untuk satu hati...


orang kata kita kena pandai jaga hati...
 

urm entahlah..
terlalu menjaga hati orang lain, hati saya beberapa kali diluka tanpa sedar...
bukan mudah buat2 kuat hati depan orang..
saya manusia biasa...
saya selalu buat silap..
minggu ni ja saya banya buat orang sakit hati ngan saya..
kalau diberi satu keistimewaan untuk saya baca isi hati orang..
akan saya hindar siapa saja yang tak suka saya walaupun saya suka mereka..
kerana...
saya sayang hati mereka mencerca tanpa suara..
lebih elok kalau saya pergi jauh dari mereka..
supaya mereka lebih selesa...
selesa tanpa kehadiran saya..


urm.. begitulah manusia dan kehidupan..
sepertimana isi dengan kuku..
begitulah juga akrabnya masalah dengan diri saya...



No comments: