Monday, January 24, 2011

.. Lelaki Idaman Saya?..

Semenjak usia 23 berlalu dan semenjak kaki dihayun seelok mungkin ke alam baru, terlintas difikiran NAK KAWEN! sapa tak nak kawen kan? hehehe
Semua orang nak termasuk saya..

selalunya kita dengar orang persoalkan "APA LELAKI IDAMAN KO?"

urm kalau lelaki mesti diaorang akan cakap, " yang cantik, menawan, lawa, pandai, paling penting pandai jaga hati suami n pandai masak".. hehehe memang lah tak semua akan jawab macam tu.. tapi majoriti. Kebanyakan OKAY?...

sekarang giliran aku. lelaki idaman aku untuk aku jadikan suami :
1. Berpendidikan Tinggi.
2. Sedap mata memandang.
3. Beragama Islam.
4. Ego, tapi sekali jatuh cinta pada saya takkan jatuh cinta pada yang lain.
5. Kaya dalam segala hal


ok tak perlu  saya ulaskan semua ciri2.. cukup saya senaraikan apa yang saya fikirkan menduduki ranking paling atas dalam senarai calon suami saya.

..Jun Pyo..

lihat gambar di atas, saya bukan letakkan nama sebenar kerana perwatakkan yang menarik minat saya adalah perwatakkan yang dibawanya yakni GU JUN PYO... hehehe
cara dia sayang wanita dia, sayang giler.. walaupun nampak kasar tapi saya tetap suka..
dia tak tunjuk macammana dia sayang.. tapi dia sentiasa ambil tahu apa yang wanita dia buat.. Satu lagi saya suka lelaki yang sentiasa dekat dengan saya... hehehe


ok berbalik kepada lelaki idaman saya...

!. berpendidikan tinggi...

pendidikan itu perlu.. dengan pendidikan segalanya yang perlu ada dalam kehidupan terjamin.. Insya Allah...
ada kerja ada kerjaya ada masa depan untuk jaminan keluarga.. itu saya suka...


2. sedap mata memandang

Ini penting! sebab at least memandang muka dia hati kita leh jadi tenang... Memang lah ada orang cakap biar muka buruk, janji hati baik.. tapi kalau saya kalau boleh biar kedua2nya datang seiring bersama... hehehe

3. Beragama Islam.

Ini sangat penting!! sebab saya percaya dan setia pada agama saya.. Dan kalau boleh saya nak yang tawadhuk cket..ehehe...

 


4. Ego, tapi sekali jatuh cinta pada saya takkan jatuh cinta pada yang lain.

 mereka ni..orang yang SERIUS , EGO TINGGI, KERAS tapi hanya pada luaran...dalaman..mereka sangat LEMBUT, MUDAH RAPUH seperti tisu.
memiliki ciri-ciri serang ketua/pemimpin yang baik..even kadangkala sikap mereka ni...buatkan orang disekelilingnya rasa annoying..

lelaki jenis ni..penyayang orangnya...tapi sukar tuk luahkan....sebab ego nya yang terlalu tinggi...

once dia dah jatuh cinta....dia betul-betul jatuh cinta...memang tak pandang yang lain dah..

kiranya....kata-kata cinta yang lahir dari mulut dia...memang lahir ikhlas dari hati...

perempuan yang dia cintai...adalah perempuan yang hebat...sebab...bukan mudah untuk menjatuhkan ego dia yang tinggi melangit tu...dan semestinya wanita itu adalah saya...


 
5. Kaya dalam segala hal

Kaya iman
kaya senyuman
kaya budi bahasa
kaya harta..

hehehe
kita merancang Allah menentukan...

Amin semoga pendamping hidup saya adalah sepertimana yang saya idamkan..

hehehe


2 comments:

dknaori 미스 said...

ahahaha..sungguh tinggi cita2 ktk ya..smoga bjaya dpt apa yg ktk inginkan..ehehe..aja aja hwaiting..!! =)

Sheeda Salleh said...

hehee... nama pun cita2...
impian... just try my best utk realisasikan... tapi mun dah namanya jodoh..payah juak nak..hehehe