Monday, January 24, 2011

.. Kenangan Lalu..

Saya ada banyak cita lucu masa saya gik kecik..hehehe. Disebabkan blog tok kepunyaan saya, dunia sementara saya..dunia maya saya jadi saya kongsi sekalilah..hehehe

Tadika

Masa saya tadika..saya bukan biak kecik yang aktif sebab saya selalu sakit bahagian dada sebenarnya.. mun dah datang sakit ya, siaplah sik terkabey saya mok molah apa2..hehehe

Ingat lagi masa tadika (sik da kaitan dengan penyakit o..hehehe) saya ada kawan dengan sepasang kembar.. best nya 2.. biasalah sik banyak bah orang kembar..jadi berebut lah orang mok kawan. Sebab saham saya lebih besar (rumah dekat- senang nak main) jadi saya rapatlah dengan cdak nya.. saya pernah nolong nya dua curi anak patong. Best ada sekolah dolok ada anak patung.. ingat agik..wana merah patung ya..hehehe bergilir3 nya 2 ya curi.. bergilir2 juak lah dosa saya tek sebab komplot..hehehe sampey kembung nya pun beg.. Masa cikgu nanyak pa benda ya, pa jawab mek orang? “Bekal cikgu..saya malas mok mbak ditangan”.. Ya Allah..diat dari kecik dah saya champion bulak…hahaha. Saya rasa sampey kinek mun sidak dua ya sikda madah, cikgu tadika ya nang sik tau.. Minta maaf cikgu..hhuhuu..Apa gik mek orang bergasak lah main benda curi ya tek..saya nang sik brapa suka ngan patung ya..jadi saya sik lalek glak…hehehe…

Da cgek gik kisah (masa tadika juak).. biasalah biak kecik owh,,masa kecik mesti ada orang ditakut..sik terkecualilah saya tek..cun juaklah orang ya sebelah jak tadika masa ya…ntah kenak tiba2 masa mok pulang dari sekolah, saya diat muka orang ya, takut bah masa ya..ingat agik saya sebenarnya takut dengan GIGI TARINGnya ya…hahaha asal nemu nya saya berekot..asal jak nemu nya saya berekot. Mula tek siklah orang ya tau ditakut.. Last2 tau juaknya..kotan salu lak diat..hehee . Satu hari, masa saya syok2 jalan mok pulan umah, da lah orang ya kuar dari rumahnya juak.. disergahnya (dikejutkan dengan nada yang sangat menyeramkan) saya. GILA!!! Sapa sik takut…WAH nang bagey apa kaki saya berekot..hahahahah last2 tau cni tuju saya?? Dalam parit..hahahahah.. Sakit u masok parit..mun parit bersih sik hal..tok nang hitam sekali jak baju tam leh juruk (lumpur yang penuh dengan najis- kinek susah mok diat juruk gik)..hahaha.. Lucu, sakit but lepas ya juak lah orang ya sik brani ngaco saya gik..kehkehkeh,,lucu2…

Masa saya tadika juak da kisah yang worst yang saya pernah polah.. Tau lagu..

“Happy birthday to you, makan ubi kayu, cium bu*&% (bahasa semenanjung lain maksudnya- bahasa Sarawak punggung) cikgu dapat nombor satu”

Apa lagik mek orang lalu berebut cium bu*&% cikgu ya..hahaha bodo pun kerja.. bencik saya ngenang. Last2 sik juak dapat num 1…tapi dapat num 2 la..mungkin kawan saya yang num 1 ya awal kit cium dari saya kot..hahahha

Belum gik kisah saya ngaji.. Lalu kenak ketok palak oleh Nek Arah… saya nganji surah al-Falaq, kan dibelakangnya ya ada kok2.. saya semangat sekali nyebut (dalam hati nang nak main2 nama Hj KOK.. ada orang kampong saya nama haji KOk.. ) pa gik saya..penuh yakin,.. sekali diagak oleh Nek Arah di palu nya palak saya…. Ale3..sakit ko..tapi saya jerak la..sikda saya molah gik koh (mun nya ada..mun nya sikda gik saya molah..bena2 kawan saya tetak..sik kosentrate mek orang ngaji..hahahaha) nang banyak dosa..

Belum di buka habis ya..hahaha

Belum masuk kisah curi gula batu, curi duit nenek..hahaha ya semua perkara berlaku masa saya masih tadika..GILA nak? Jangan tiru gaya saya..

p/s: Cikgu Midah n Cikgu Kong..minta maaf..banyak dosa saya eh..



No comments: