Saturday, January 22, 2011

..Isu dalam Pendidikan Pemulihan..

Selaku bakal guru saya perlu tahu apa isu2 yang melibatkan guru2 pemulihan mahupun murid atau bidang itu sendiri. Plus isu ini telah diselitkan sebagai salah satu perkara yang WAJIB kami pelajari. (tak bermaksud kalau tak belajar tu berdosa. hehehe)

Setelah hadir beberapa jam kuliah semanjang semester baru ni bermula, jadi saya nak syer n bincangkan apa yang telah kami pelajari. (Dalam erti kata lain, saya flashback la ni).
menurut Pensyarah En Yusuf Malie (Januari 2011)..ehe2..(ala2 kajian konon).. nak search kat internet pasal isu ni memang payah. sampai kan satu jurnal mencecah ratusan ringgit.. Tak gila kau? (ni word salu En Hajiman guna)..ehe.. siyes.. terkejut kami semua dengar.. mahal giler tuh! dah lah susah nak cari, dah jumpa kena beli pulak (normal la).
tapi itulah... ha kan dah ada satu isu dalam pendidikan pemulihan.
isu 1 : Guru pelatih sukar mencari maklumat (dari dulu lagi-samada dari dalam negara atau luar negara).

ok berbalik kepada perkara yang ingin saya bincangkan.
Apa isu yang selalu melibatkan pendidikan pemulihan?
1. Guru itu sendiri
2. Murid
3. Persekitaran
4.  Penempatan
5.  Penerimaan umum
6.  Kaedah mengajar

saya nak bincang pasal ni. Tapi tiba2 ni mesej dah sampai... nak balik umah.. Next time i bincang hal ni... n kalau ada siapa2 yang ada maklumat tentang hal ni, apalah salah kita syer maklumat kan? hehehe


makasih...
...salam...

1 comment:

xplode said...

salam, saya guru pelatih ipg...mmg susah nk cri bahn psal isu pendidikan pmulihan...bleh tlg send bahan psl isu ni x kt email?
xplode_scyline@yahoo.com