Thursday, January 27, 2011

.. Suara Dari Hati...

kata hati ini saya dedekasikan khas buat insan yang sangat saya rindui...





Hari ini aku terpaku...

hari ini hatiku pilu...

kerana, hari ini...

wajah itu...

seketika menggamit  hatiku...

mendatangkan kepadaku satu rasa yang bernama RINDU..

membawa diriku mengharungi satu daerah yang aku sendiri kurang tahu...

daerah yang selalu punya rasa yang berbeda..

namun dimiliki rasa oleh orang yang sama...

daerah yang bernama hati..

daerah yang memberi gambaran rasa dan  jiwa

rasa kepiluan dan sedih sebagai penghuni,...

kerana aku terlalu RINDU akan wajah itu...

wajah itu datang lagi..

wajah yang sudah lama tidak menemuiku dalam mimpi mahupun realiti..

wajah yang dahulu menenangkan jiwa ini..

wajah yang dulu selalu aku rindui,...


pemilik wajah itu,

aku harapkannya selalu bersamaku..

aku harapkannya selalu disampingku...

setiap waktu aku memerlukan pelukan...

setiap waktu aku perlukan teman..

setiap waktu aku perlukan jalan dari persimpangan..

dan mengharap dia ada bersama menemani..

walau apa jua aku lakukan..



 

namun, aku bukan siapa-siapa...

Allah lebih sayang akan dirinya..

mengambil pemilik ratu hatiku kembali ...

menjemput dirinya  dahulu pergi...

 menjemputya sebelum impiannya ku tunaikan...

merampasnya saat Hati dan diri ini masih memerlukan...

saat hati dan diri ini masih belum rela membiarkan..

saat hati dan diri ini masih ingin dimanjakan..



kini..

meski hati dan diri ini sudah bisa menerima hakikat..

bahawa Allah punya hak yang  lebih tepat!...

melaluiNya kukirimkan doa sentiasa...
semoga Ibu ditepatkan di tempat yang diredhai yang maha Esa..

sesekali ingin aku meluahkan rasa hati yang tak pernah aku ungkapkan...
Mak....


terima kasih kerana melahirkan...

terima kasih kerana mendewasakan..

terima kasih kerana mengajar erti kehidupan..

terima kasih kerana memberi kesempatan..

terima kasih kerana menyayangi...

terima kasih kerana selalu ada disisi..
terima kasih atas segalanya..


mak...

maafkan andai hati disakiti...

maafkan andai hati dilukai..

maafkan andai ada terkecil hati...


sungguh hari ini hati ini terlalu rindu...

pada insan pemilik wajah itu...

wajah yang tak mungkin aku tatapi lagi...

hingga hujung nafasku nanti...

datanglah walau hanya dalam mimpi...
agar terubat rindu di hati ini...

tunggu pula kedatanganku suatu saat nanti...

damailah mak tercinta  disana..

bersama orang-orang yang bertaqwa..

Al-Fatihah...buat bonda tercinta...


1 comment:

shafiza aina said...

aminn...rindu juak ngn nya...