Thursday, January 27, 2011

.. Peluang saya..

wah nampaknya malam tok saya berpeluang luah rasa marah saya!!
marah ka ar.. ka geram!!
k tadi kmk orang da pejumpaan sayap.. biasalah ya rutin hidup bermasyarakat di asrama..
tapi tak kisahlah.. apa yang saya nak Highlightkan kat sini pasal senior saya yang tak faham kot pasal hidup di beragama!!

Komplen senior saya "Tolong jangan basuh kaki dalam sinki!sebab kami basuh muka kat sinki" .. La senior saya tok sik faham duhal ambil wudhu dgn basuh kaki. Dalam ht saya : nya tok basuh muka k air basuh kaki ka?? mun diekot saya pun kaki salu gik dibasuh. Muka nya ya paling kerap da kali 2 kali jak!! 5 kali sehari paling kurang.. Nya Ada? SIK ADA!!

Adus..

dush3.. terasa i ngan teguran nya..
Ok kmk orang trima.. tapi di fikir balit.. sik boleh mok trima seratus peratus tok...
nya pun teguran sik seiring ngan nya pun tindakan..
cdak nya pasal ceridak num 1 ya kat asrama...hehehe
nasi? mee? kulit buah? tisu? sebut jak nak nama sisa apa2 semua ada.. macam astro!!
macam2 ada!!! hehehe

k berbalik kepada topik kita pada malam yang besh ini (sebab hujan)
aler3.. macam lah basuh muka k air sinki lepas mek orang basuh kaki...
ya kali nyuruh muka nya bersih.. basuh muka k air kaki duhal..

k saya malas mok ngerepak.. kepak mulut jak.. last2 saya copy n paste dari Fb saya... hehehe

bukan nak timbulkan apa2 perasaan ow... tapi ini blog saya.. so hak saya nak cakap apa...
hehehe





Sheeda Salleh : Komplen senior saya "Tolong jangan basuh kaki dalam sinki!sebab kami basuh muka kat sinki" .. La senior saya tok sik faham duhal ambil wudhu dgn basuh kaki. Dalam ht saya : nya tok basuh muka k air basuh kaki ka?? mun diekot saya pun kaki salu gik dibasuh. 5 kali sehari paling kurang.. Nya Ada? SIK ADA!!


48 minutes ago · Friends Only ·Like Unlike · Comment






Azimah Amir, Naziah Olek, Zulzaimi Vs Robbyyatun,Nur Fazilah Nursyam.Aina Shafiza.Ash Id.Naziah Olek.Emi Lyza Fazliana,Zuriaty Mohamad,Datuk Miyo Rahman,Rosdyana Ramli,Raby Atul, lavebder biru, dkna nurul ashikin likes this




Ae Nal Rahman :  Aok, nang xda..
Tp nak dot, x manis mun ompuan angkat kaki sampai paras sinki..


46 minutes ago · Lavender Biru : hahahaa...yalah tdik..terase I..kmk menjeling nae di sebelah kirik & dyg di sebelah kanan..hahaha..duak kali dh kenak


44 minutes ago · LikeUnlike · Sheeda Salleh:  jenal ; hahah.. bukan da orang diat pun.. hehe..daripada masok jamban.. tempat ya gik lah sik manis.. kamah gik ya..hehehe
Atol ; I pun terase tau..hahaha


44 minutes ago · Lavender Biru : hahahaaha....meresap ke lubuk hati...hahaha


42 minutes ago · UnlikeLike · 2 peopleLoading....Ae Nal Rahman Kat bilik mandi? Hehe.. Nak suggest jer.


40 minutes ago · LikeUnlike.Sheeda Salleh basah bah.. mek orang salu try.. tapi pastok terpaksa lah.. mun sik tunggu nya sikda jak..hehehe
yang penting subuh selamat la..hehehe
sik pun pastok k gayung jak.. pasya tukuk jak palak nya k ayung..hahaha


39 minutes ago · LikeUnlike · 2 peopleLoading....Sheeda Salleh ralat : Gayung..


pemberitahuan : kata2 ini adalah mengikut rasa hati saya yang tengah geram..hehehe dun wori pastok i padam post tok..hahaha


37 minutes ago · LikeUnlike.Ae Nal Rahman Jgn padam pek.. I sokong! Tekoks jak kelapa cdak ar. Haha...


36 minutes ago · LikeUnlike.Sheeda Salleh haha...gila kau : nada cikgu ha*im%n!
kelak da jadi isu.. kenak tahan ISO ku kelak.. hahahha


35 minutes ago · LikeUnlike.Didie ZuLfadhli hahaha.. like..like =p


34 minutes ago · UnlikeLike · 1 personLoading....Ae Nal Rahman Xda eyh. Ko xda mention kaum or spesifik person bha.


31 minutes ago · LikeUnlike.Didie ZuLfadhli patotnya tagged nama skalik bha..hehe =p


31 minutes ago · UnlikeLike · 1 personLoading....Sheeda Salleh hahaha.. jenal & didie.. : aok owh.. mun di list nya pun kesalahan (sik termasuk 'geng' nya) adalah beberapa...


1. nkah sampah luar bilit
2. kotorkan luar bilit
3. nya bising kat foyer boleh.. mek orang bising 4 tahun sekali (masa world cup) n...ya mok lapor
4. of course TISU!!!
etc2..hahaha
saja jak nya ya mok madah..hehehe ..


28 minutes ago · LikeUnlike · 2 peopleLoading....Didie ZuLfadhli ‎4... hahaha 'TISU' !!!!dah tauk jenis apakah org itu..haha


27 minutes ago · UnlikeLike · 1 personLoading....Ae Nal Rahman Yah.. Ya ku mdh tek. Tekoks jak sia...


26 minutes ago · LikeUnlike.Sheeda Salleh haha.. sik termasuk yang 'tut' di lekat rah dinding bilik mandi!!! adus!!! apakah?..huhuhu


26 minutes ago · LikeUnlike.Didie ZuLfadhli nya flush sik?? tgal jak tisu kat sia.. sungguh menarik phatian..lalala


25 minutes ago · UnlikeLike · 1 personLoading....Sheeda Salleh ya mek orang dapat pahala awal pagi.. hehehe
kerja awal awal pagi Flush tisu cdak nya... huhuhu


24 minutes ago · LikeUnlike · 1 personLoading....Ae Nal Rahman Eiww...


21 minutes ago · LikeUnlike.Muhammad Azhezi malas ku nak madah.hehe


20 minutes ago · UnlikeLike · 1 personLoading....Sheeda Salleh heheh.. sikpalah kerja amal..hahaha terpaksa la...


20 minutes ago · LikeUnlike.Didie ZuLfadhli ng nyaman jak sa ..uhh =p


20 minutes ago · UnlikeLike · 1 personLoading....Sheeda Salleh gg : bukan senior geng ktk orang la..hahaha


18 minutes ago · LikeUnlike.Muhammad Azhezi tauk.mksud kmk tdik nang dah djangka..malas nak madah.hehe


17 minutes ago · LikeUnlike · 1 personLoading....Sheeda Salleh hahaha..yalah "cdak" ya terkenal bah bab ya..hahaha


16 minutes ago · LikeUnlike.Zaharin Liam idot rasict..


15 minutes ago · LikeUnlike · 1 personLoading....Sheeda Salleh rin : ku sik lalek.. nya mula bah..hahaha
nya siap tetak2 gik kat bilik mandi.. puas ati la konon dapat ngenak mek orang...hehehe
ku tembak jak nya tek.. TISU paling penting..sikda tangan orang len lemah narit flush selain cdak nya... hehehe


12 minutes ago · LikeUnlike · 1 personLoading....Zaharin Liam dalam fb jak berani..cuba ko g bilit ny nun mun ko berani..jangan2 terbebek mulut ko mun nemu nya.huhu.


11 minutes ago · LikeUnlike.Dkna Nurul Ashikin peq,,lom cukup gk nk d komplen tak ya..kmk nk nmbh p mls mek nk naip..lak2 la mek mdh face 2 face ngn tak cgek statement psl daknya..kah3...mongok eyh,,nyuroh aku merepak jk mlm jmat tok..uhuu..


10 minutes ago · UnlikeLike · 2 peopleLoading....Sheeda Salleh hahaha.. udah ku tembak nya tek.. sik cayak tanya cdak...lagipun ku hormat cdak bah.. insan2 lemah tok..


10 minutes ago · LikeUnlike · 1 personLoading....Didie ZuLfadhli kontroversi btl..hahaha


9 minutes ago · UnlikeLike · 1 personLoading....Sheeda Salleh dayang : sikpa.. ngepak dalam blog jak..hehehe


9 minutes ago · LikeUnlike.Dkna Nurul Ashikin dydy: nang kontorolbesi..skt ati aku,,menyampah msyarakt tul i dgn nya ya...ahhahaha..
kak dot: ahahha..lak mek ngecek blog tak,,mls mek nk naip..cukup la mulut kepak tam ngepak tek..x mok mek nyuroh tgn mek kepak naip gk ngepak pasal dak ny...a...buang tenaga kudrat i je...chess..ahahaha..See More


6 minutes ago · UnlikeLike · 1 personLoading....Sheeda Salleh tambah gik.. ya basuh periuk nya kat sinki...hehehe


4 minutes ago · LikeUnlike · 2 peopleLoading....Sheeda Salleh kmk asa mek mok teruskan lah basuh kaki sia..

cdak nya salu bah di tegur pasal tisu.. gik juak molah...

pa kata kita buat perkara sama...hehehe
nunggu nya negur dolok... kahkah.
pasya mek mok madah....." saya akan berhenti ambil wudhu di sini kalau kamu pastikan tiada tisu dalam tandas kami!!!" hehehe


Dkna Nurul Ashikin nang penyakit suka ninggal sisa2..bukan stakat nasik2..t*su n naj*s nya dik mpun pon nya tgglkan bg ktk tgga n tlg brsih k cdak...nang "tuuuuttt" mena la ya...ahahaha..
 
hehehe.. dan atas sebab sik mok gaduh ngan geng Cha ya nun alif yang lain saya delete post ya dari Fb saya....hehehe
 
sekian sahaja sesi curahan rasa saya malam ini... hehehe
 
 


Ehsan google...

lebih kurang camtok lah tek situasi ya.. cuma tinggi cket jak..hehehe

.. Suara Dari Hati...

kata hati ini saya dedekasikan khas buat insan yang sangat saya rindui...





Hari ini aku terpaku...

hari ini hatiku pilu...

kerana, hari ini...

wajah itu...

seketika menggamit  hatiku...

mendatangkan kepadaku satu rasa yang bernama RINDU..

membawa diriku mengharungi satu daerah yang aku sendiri kurang tahu...

daerah yang selalu punya rasa yang berbeda..

namun dimiliki rasa oleh orang yang sama...

daerah yang bernama hati..

daerah yang memberi gambaran rasa dan  jiwa

rasa kepiluan dan sedih sebagai penghuni,...

kerana aku terlalu RINDU akan wajah itu...

wajah itu datang lagi..

wajah yang sudah lama tidak menemuiku dalam mimpi mahupun realiti..

wajah yang dahulu menenangkan jiwa ini..

wajah yang dulu selalu aku rindui,...


pemilik wajah itu,

aku harapkannya selalu bersamaku..

aku harapkannya selalu disampingku...

setiap waktu aku memerlukan pelukan...

setiap waktu aku perlukan teman..

setiap waktu aku perlukan jalan dari persimpangan..

dan mengharap dia ada bersama menemani..

walau apa jua aku lakukan..



 

namun, aku bukan siapa-siapa...

Allah lebih sayang akan dirinya..

mengambil pemilik ratu hatiku kembali ...

menjemput dirinya  dahulu pergi...

 menjemputya sebelum impiannya ku tunaikan...

merampasnya saat Hati dan diri ini masih memerlukan...

saat hati dan diri ini masih belum rela membiarkan..

saat hati dan diri ini masih ingin dimanjakan..



kini..

meski hati dan diri ini sudah bisa menerima hakikat..

bahawa Allah punya hak yang  lebih tepat!...

melaluiNya kukirimkan doa sentiasa...
semoga Ibu ditepatkan di tempat yang diredhai yang maha Esa..

sesekali ingin aku meluahkan rasa hati yang tak pernah aku ungkapkan...
Mak....


terima kasih kerana melahirkan...

terima kasih kerana mendewasakan..

terima kasih kerana mengajar erti kehidupan..

terima kasih kerana memberi kesempatan..

terima kasih kerana menyayangi...

terima kasih kerana selalu ada disisi..
terima kasih atas segalanya..


mak...

maafkan andai hati disakiti...

maafkan andai hati dilukai..

maafkan andai ada terkecil hati...


sungguh hari ini hati ini terlalu rindu...

pada insan pemilik wajah itu...

wajah yang tak mungkin aku tatapi lagi...

hingga hujung nafasku nanti...

datanglah walau hanya dalam mimpi...
agar terubat rindu di hati ini...

tunggu pula kedatanganku suatu saat nanti...

damailah mak tercinta  disana..

bersama orang-orang yang bertaqwa..

Al-Fatihah...buat bonda tercinta...


..Soal Hati..


Ehsan : google image


kita punya satu sahaja hati...
jika gembira, hati itulah..
jika berduka hati itulah juga..
jika timbul perasaan kasih hati itulah yang bahagia..
jika tiada lagi cinta hati itulah yang merana..
Jika terasa oleh kata-kata hati itu yang menanggungnya..
jika berbicara tanpa suara, hati itu punya kerja...
jika berlaku sesuatu di luar jangka hati itu yang kecewa..

terlalu banyak perkara untuk satu hati...


orang kata kita kena pandai jaga hati...
 

urm entahlah..
terlalu menjaga hati orang lain, hati saya beberapa kali diluka tanpa sedar...
bukan mudah buat2 kuat hati depan orang..
saya manusia biasa...
saya selalu buat silap..
minggu ni ja saya banya buat orang sakit hati ngan saya..
kalau diberi satu keistimewaan untuk saya baca isi hati orang..
akan saya hindar siapa saja yang tak suka saya walaupun saya suka mereka..
kerana...
saya sayang hati mereka mencerca tanpa suara..
lebih elok kalau saya pergi jauh dari mereka..
supaya mereka lebih selesa...
selesa tanpa kehadiran saya..


urm.. begitulah manusia dan kehidupan..
sepertimana isi dengan kuku..
begitulah juga akrabnya masalah dengan diri saya...



Monday, January 24, 2011

.. Lelaki Idaman Saya?..

Semenjak usia 23 berlalu dan semenjak kaki dihayun seelok mungkin ke alam baru, terlintas difikiran NAK KAWEN! sapa tak nak kawen kan? hehehe
Semua orang nak termasuk saya..

selalunya kita dengar orang persoalkan "APA LELAKI IDAMAN KO?"

urm kalau lelaki mesti diaorang akan cakap, " yang cantik, menawan, lawa, pandai, paling penting pandai jaga hati suami n pandai masak".. hehehe memang lah tak semua akan jawab macam tu.. tapi majoriti. Kebanyakan OKAY?...

sekarang giliran aku. lelaki idaman aku untuk aku jadikan suami :
1. Berpendidikan Tinggi.
2. Sedap mata memandang.
3. Beragama Islam.
4. Ego, tapi sekali jatuh cinta pada saya takkan jatuh cinta pada yang lain.
5. Kaya dalam segala hal


ok tak perlu  saya ulaskan semua ciri2.. cukup saya senaraikan apa yang saya fikirkan menduduki ranking paling atas dalam senarai calon suami saya.

..Jun Pyo..

lihat gambar di atas, saya bukan letakkan nama sebenar kerana perwatakkan yang menarik minat saya adalah perwatakkan yang dibawanya yakni GU JUN PYO... hehehe
cara dia sayang wanita dia, sayang giler.. walaupun nampak kasar tapi saya tetap suka..
dia tak tunjuk macammana dia sayang.. tapi dia sentiasa ambil tahu apa yang wanita dia buat.. Satu lagi saya suka lelaki yang sentiasa dekat dengan saya... hehehe


ok berbalik kepada lelaki idaman saya...

!. berpendidikan tinggi...

pendidikan itu perlu.. dengan pendidikan segalanya yang perlu ada dalam kehidupan terjamin.. Insya Allah...
ada kerja ada kerjaya ada masa depan untuk jaminan keluarga.. itu saya suka...


2. sedap mata memandang

Ini penting! sebab at least memandang muka dia hati kita leh jadi tenang... Memang lah ada orang cakap biar muka buruk, janji hati baik.. tapi kalau saya kalau boleh biar kedua2nya datang seiring bersama... hehehe

3. Beragama Islam.

Ini sangat penting!! sebab saya percaya dan setia pada agama saya.. Dan kalau boleh saya nak yang tawadhuk cket..ehehe...

 


4. Ego, tapi sekali jatuh cinta pada saya takkan jatuh cinta pada yang lain.

 mereka ni..orang yang SERIUS , EGO TINGGI, KERAS tapi hanya pada luaran...dalaman..mereka sangat LEMBUT, MUDAH RAPUH seperti tisu.
memiliki ciri-ciri serang ketua/pemimpin yang baik..even kadangkala sikap mereka ni...buatkan orang disekelilingnya rasa annoying..

lelaki jenis ni..penyayang orangnya...tapi sukar tuk luahkan....sebab ego nya yang terlalu tinggi...

once dia dah jatuh cinta....dia betul-betul jatuh cinta...memang tak pandang yang lain dah..

kiranya....kata-kata cinta yang lahir dari mulut dia...memang lahir ikhlas dari hati...

perempuan yang dia cintai...adalah perempuan yang hebat...sebab...bukan mudah untuk menjatuhkan ego dia yang tinggi melangit tu...dan semestinya wanita itu adalah saya...


 
5. Kaya dalam segala hal

Kaya iman
kaya senyuman
kaya budi bahasa
kaya harta..

hehehe
kita merancang Allah menentukan...

Amin semoga pendamping hidup saya adalah sepertimana yang saya idamkan..

hehehe


.. Kenangan Lalu..

Saya ada banyak cita lucu masa saya gik kecik..hehehe. Disebabkan blog tok kepunyaan saya, dunia sementara saya..dunia maya saya jadi saya kongsi sekalilah..hehehe

Tadika

Masa saya tadika..saya bukan biak kecik yang aktif sebab saya selalu sakit bahagian dada sebenarnya.. mun dah datang sakit ya, siaplah sik terkabey saya mok molah apa2..hehehe

Ingat lagi masa tadika (sik da kaitan dengan penyakit o..hehehe) saya ada kawan dengan sepasang kembar.. best nya 2.. biasalah sik banyak bah orang kembar..jadi berebut lah orang mok kawan. Sebab saham saya lebih besar (rumah dekat- senang nak main) jadi saya rapatlah dengan cdak nya.. saya pernah nolong nya dua curi anak patong. Best ada sekolah dolok ada anak patung.. ingat agik..wana merah patung ya..hehehe bergilir3 nya 2 ya curi.. bergilir2 juak lah dosa saya tek sebab komplot..hehehe sampey kembung nya pun beg.. Masa cikgu nanyak pa benda ya, pa jawab mek orang? “Bekal cikgu..saya malas mok mbak ditangan”.. Ya Allah..diat dari kecik dah saya champion bulak…hahaha. Saya rasa sampey kinek mun sidak dua ya sikda madah, cikgu tadika ya nang sik tau.. Minta maaf cikgu..hhuhuu..Apa gik mek orang bergasak lah main benda curi ya tek..saya nang sik brapa suka ngan patung ya..jadi saya sik lalek glak…hehehe…

Da cgek gik kisah (masa tadika juak).. biasalah biak kecik owh,,masa kecik mesti ada orang ditakut..sik terkecualilah saya tek..cun juaklah orang ya sebelah jak tadika masa ya…ntah kenak tiba2 masa mok pulang dari sekolah, saya diat muka orang ya, takut bah masa ya..ingat agik saya sebenarnya takut dengan GIGI TARINGnya ya…hahaha asal nemu nya saya berekot..asal jak nemu nya saya berekot. Mula tek siklah orang ya tau ditakut.. Last2 tau juaknya..kotan salu lak diat..hehee . Satu hari, masa saya syok2 jalan mok pulan umah, da lah orang ya kuar dari rumahnya juak.. disergahnya (dikejutkan dengan nada yang sangat menyeramkan) saya. GILA!!! Sapa sik takut…WAH nang bagey apa kaki saya berekot..hahahahah last2 tau cni tuju saya?? Dalam parit..hahahahah.. Sakit u masok parit..mun parit bersih sik hal..tok nang hitam sekali jak baju tam leh juruk (lumpur yang penuh dengan najis- kinek susah mok diat juruk gik)..hahaha.. Lucu, sakit but lepas ya juak lah orang ya sik brani ngaco saya gik..kehkehkeh,,lucu2…

Masa saya tadika juak da kisah yang worst yang saya pernah polah.. Tau lagu..

“Happy birthday to you, makan ubi kayu, cium bu*&% (bahasa semenanjung lain maksudnya- bahasa Sarawak punggung) cikgu dapat nombor satu”

Apa lagik mek orang lalu berebut cium bu*&% cikgu ya..hahaha bodo pun kerja.. bencik saya ngenang. Last2 sik juak dapat num 1…tapi dapat num 2 la..mungkin kawan saya yang num 1 ya awal kit cium dari saya kot..hahahha

Belum gik kisah saya ngaji.. Lalu kenak ketok palak oleh Nek Arah… saya nganji surah al-Falaq, kan dibelakangnya ya ada kok2.. saya semangat sekali nyebut (dalam hati nang nak main2 nama Hj KOK.. ada orang kampong saya nama haji KOk.. ) pa gik saya..penuh yakin,.. sekali diagak oleh Nek Arah di palu nya palak saya…. Ale3..sakit ko..tapi saya jerak la..sikda saya molah gik koh (mun nya ada..mun nya sikda gik saya molah..bena2 kawan saya tetak..sik kosentrate mek orang ngaji..hahahaha) nang banyak dosa..

Belum di buka habis ya..hahaha

Belum masuk kisah curi gula batu, curi duit nenek..hahaha ya semua perkara berlaku masa saya masih tadika..GILA nak? Jangan tiru gaya saya..

p/s: Cikgu Midah n Cikgu Kong..minta maaf..banyak dosa saya eh..



Saturday, January 22, 2011

..Isu dalam Pendidikan Pemulihan..

Selaku bakal guru saya perlu tahu apa isu2 yang melibatkan guru2 pemulihan mahupun murid atau bidang itu sendiri. Plus isu ini telah diselitkan sebagai salah satu perkara yang WAJIB kami pelajari. (tak bermaksud kalau tak belajar tu berdosa. hehehe)

Setelah hadir beberapa jam kuliah semanjang semester baru ni bermula, jadi saya nak syer n bincangkan apa yang telah kami pelajari. (Dalam erti kata lain, saya flashback la ni).
menurut Pensyarah En Yusuf Malie (Januari 2011)..ehe2..(ala2 kajian konon).. nak search kat internet pasal isu ni memang payah. sampai kan satu jurnal mencecah ratusan ringgit.. Tak gila kau? (ni word salu En Hajiman guna)..ehe.. siyes.. terkejut kami semua dengar.. mahal giler tuh! dah lah susah nak cari, dah jumpa kena beli pulak (normal la).
tapi itulah... ha kan dah ada satu isu dalam pendidikan pemulihan.
isu 1 : Guru pelatih sukar mencari maklumat (dari dulu lagi-samada dari dalam negara atau luar negara).

ok berbalik kepada perkara yang ingin saya bincangkan.
Apa isu yang selalu melibatkan pendidikan pemulihan?
1. Guru itu sendiri
2. Murid
3. Persekitaran
4.  Penempatan
5.  Penerimaan umum
6.  Kaedah mengajar

saya nak bincang pasal ni. Tapi tiba2 ni mesej dah sampai... nak balik umah.. Next time i bincang hal ni... n kalau ada siapa2 yang ada maklumat tentang hal ni, apalah salah kita syer maklumat kan? hehehe


makasih...
...salam...

Tuesday, January 18, 2011

...Pembunuhan Di Sadong Jaya...


ekoran kes bunuh di tempat saya, jadi saya nak syer artikel berkaitan ni...huhuhu

saya ambik artikel ni dari :

dalam link ya ada gambar sekali..huuhu
sian...

Remaja Dibunuh Kerana Enggan Masuk Geng Curi




KOTA SAMARAHAN, 17 Jan (Bernama) — Seorang pelajar yang dilaporkan hilang sejak Sabtu lalu ditemui mati dibunuh secara kejam dan mayatnya ditanam dalam lubang sedalam setengah meter di belakang sebuah rumah di Kampung Sadong Jaya di sini.

Ketua Polis Daerah Kota Samarahan DSP Abdul Rahman Ahmad berkata Taufik Abdul Rahim, 15, pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Semera mati akibat kecederaan parah di kepala dipercayai dibunuh sekumpulan lelaki yang terbabit dalam sindiket curi motosikal serta pecah rumah.



Beliau berkata penemuan mayat mangsa yang berasal dari Kampung Iboi, Sadong Jaya pada jam 10 pagi ini susulan penahanan seorang remaja berusia 19 tahun di Kampung Sadong Jaya awal hari ini yang dipercayai turut terbabit dalam pembunuhan tersebut.

“Menerusi siasatan awal polis, suspek mengaku terbabit dalam kejadian tersebut dan turut mendedahkan lokasi mangsa ditanam kira-kira 10 pagi ini,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian.



Beliau berkata siasatan awal pasukan forensik di lokasi kejadian mendapati tanah di belakang rumah itu mempunyai kesan baru digali sebelum menemui mayat mangsa yang masih lengkap berpakaian serta berlumuran darah.



Polis, kata Abdul Rahman, juga menemui sebatang kayu yang dipercayai digunakan oleh kumpulan tersebut untuk membunuh mangsa tidak jauh dari lubang tempat mayat mangsa ditemui.



Beliau berkata berdasarkan laporan awal siasatan, sekumpulan lelaki yang dipercayai daripada geng sindiket curi motosikal dan pecah rumah cuba memujuk mangsa untuk menyertai kumpulan terbabit memandangkan mangsa telah mengetahui kegiatan mereka, namun mangsa enggan.



Berikutan kejadian itu, Abdul Rahman berkata polis kini turut memburu suspek lain yang dipercayai masih bebas dan terbabit dalam pembunuhan kejam itu.– BERNAMA
 
 
REMAJA DIBUNUH UNTUK SIMPAN RAHSIA!

(18 Jan) Kota Samarahan: Bimbang rahsia kegiatan jenayah mereka terbongkar, sekumpulan lelaki dipercayai ahli sindiket curi motosikal dan pecah rumah membelasah remaja berusia 15 tahun hingga mati sebelum menanam mayatnya dalam lubang sedalam kira-kira 0.5 meter di Kampung Pendam, Sadong Jaya.




Jenayah itu dikatakan dilakukan ahli sindiket terbabit bagi mengelakkan rahsia mereka terbongkar dan diketahui pihak berkuasa, sekali gus meletakkan mereka dalam keadaan bahaya.



Mangsa dikenali sebagai Taufik Abdul Rahim, dari Kampung Iboi, dilaporkan hilang sejak Sabtu lalu ditemui dalam keadaan duduk dalam lubang cetek di belakang rumah suspek kira-kira jam 8 pagi semalam.



Pembunuhan itu terbongkar selepas polis menahan seorang lelaki berusia 19 tahun ketika menunggang motosikal milik remaja berkenaan di sekitar kawasan kampung berkenaan beberapa jam sebelum mayat mangsa ditemui.



Suspek yang juga penganggur membawa polis ke lokasi mayat mangsa ditanam, di belakang rumahnya selepas disoal siasat polis.



Ketua Polis Daerah Kota Samarahan, Deputi Superintendan Abdul Rahman Ahmad berkata, mangsa dilaporkan hilang pada Sabtu lalu ketika ke kedai membeli barang keperluan dapur dengan menunggang motosikal Modenas Kris milik abangnya.



Katanya, bapa mangsa membuat laporan polis pada jam 1.30 tengah hari kelmarin dan polis yang menjalankan siasatan tidak menunggu lama untuk menyelesaikan kes itu apabila menahan seorang lelaki menunggang motosikal mangsa di sekitar Kampung Pendam.



Beliau berkata, suspek yang tinggal berseorangan dipercayai mengenali mangsa dan berdasarkan siasatan awal, remaja berkenaan dibunuh kerana mengetahui kegiatan suspek bersama beberapa lelaki lain yang terbabit dalam aktiviti mencuri motosikal dan pecah rumah di sekitar kawasan berkenaan.



“Siasatan awal mendapati mangsa dibelasah menggunakan kayu sebelum mayatnya ditanam dalam keadaan duduk di dalam lubang sedalam 0.5 meter di belakang rumah suspek,” katanya.



Katanya, siasatan dijalankan Unit Forensik Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Sarawak di lokasi mayat ditemui mendapati mangsa berpakaian lengkap itu mempunyai kesan luka di kepala.



Abdul Rahman berkata, mayat mangsa dihantar ke Hospital Umum Sarawak (HUS) untuk bedah siasat manakala suspek ditahan untuk membantu siasatan.



Katanya, polis menjejaki lima lagi suspek berusia 30-an yang dipercayai terbabit dalam pembunuhan itu. -hm





Arwah renung selimut



KOTA SAMARAHAN: Bapa kepada remaja mangsa pembunuhan yang mayatnya ditanam dalam lubang di belakang rumah di Kampung Pendam, Sadong Jaya, semalam tidak menyangka tingkah laku pelik arwah merenung selimut sebaik terjaga daripada tidur beberapa hari lalu sebenarnya membawa petanda buruk.



Abdul Rahim Hassan, 42, berkata, malam sebelum menghilangkan diri, anak ketiga daripada lima beradik itu tiba-tiba terbangun daripada tidur dan merenung selimutnya seolah-olah merinduinya.



“Ketika itu, saya tidur di sebelahnya dan ternampak perbuatannya agak pelik itu, namun tidak menyangka itu petanda dia meninggalkan kami semua,” katanya.



Abdul Rahim berkata, dia percaya anaknya, Taufik, 15, dibunuh suspek bersama beberapa lelaki lain kerana khuatir rahsia kegiatan jahat mereka terbongkar dan diketahui pihak berkuasa.



“Anak saya seorang pendiam dan senang untuk lain orang mengambil kesempatan ke atas dirinya, namun kami percayai dia tidak terbabit dalam sebarang kegiatan haram,” katanya.




 Al FAtihah untuk Taufik



Jenazah dikeluarkan dari tempat ditanam


Suspek!

Tempat arwah ditanam sebelum dijumpai

Jenazah di usung ke Van jenazah









Monday, January 17, 2011

..Kesian eh..

saya bok jak tima mesej dari adik saya neng...

" ko da diat brita ka? biak umur 15 tahun dibunuh oleh sindiket curi moto"

ya mesej pertama adik saya.. sik lah gilak saya terkejut.. tapi mesej kedua..

" di Pendam (sadong jaya)"

haik, k tok saya terkejut... tedah eh...

saya balas :
" aku sikda diat brita ko.. kenak nya kenak bunuh?"

Adik saya balas gik :
" yalah tam leh sindiket moto ya tek..biak ya mati dibunuh.. dua ari dah sik pulang..bapak nya suruh nya g kedey beli rokok,tapi sik juak pulang2..last report polis...skali cdak nemu kenazah kat bawah stor di SK Pendam.. di tanam duduk2 janazah"

saya rasa mok manas...
"c***ka na juak orang bunuh ya-kata hati saya..sebab terlalu geram...

kasihan ngan biak ya..

kakak saya yang keja kat klinik Pendam, pergi lah umah nya...
tedah eh..adeh2...

al fatihah..



..saya penat..

alhamdulillah..
sempat gik mok nulis ari tok...
huaaaa...saya lelah...kepak..letih...tired...
tok lah bahana mun kita dah lamak sik PJ..huhuhu

penat eh..berlari... dengan keadaan maktab..(maka sikda ngaco lalu..hehehe)

ari tok perjalanan bleh dikira sembab.. sik sepanas hari yang dah mula panas..(sebab beberapa hari sebelum tok salu ujan ja..)

mula sekali kelas..aler saya langsung sik tumpu perhatian koh...
bukan apa.. berdosa saya eh..tapi dah berapa lama nya ngaja..tapi saya sik berkenan la...
plus nya tok suka ngujik orang...yalah saya lalu malas.. but next time saya try pay etension...hehehe

then masok kelas mate..aler kenak lagi.. sik buat tutorial..Ok ya nang salah mek orang la...
yalah tek pateh namanya mun cgu ngingat bok la teringat...

Miss di mesej ujung minggu sik d eply nya.. coba nya reply sikda lah kmk orang sik molah.. tambah lagi saya kumpulan yang terlibat membentang..
adeh2..kacau jiwa saya...
last2 turun petang.. betang.. tapi biasalah keja last minit...
sama jak molah n sik molah.. sik da beza..huhuh
sori mimi..lalu terpalit dengan kecelaruan..hehehe
nyalah sappa tok?hehehe

pasya petang da olahraga..
saya molah lawak..sik lawak lak la..
solat asar before masok waktu..nasib bait teringat..huhuhu

aler..time olahraga la nyuruh saya kepak giler tek... tapi ya lah tek best juak cikgu Amy (lelaki ar) ya nganja..
nya faham biak kelas mek orang sakai2 bab2 PJ tok..hehehe
kureng stamina..
eh mimi makseh air tek ow..hehehe
upah tamat posa ari tok..

tapi hari tok juak saya molah keja zaman dolok2 ngan win.. Ngira nama orang laki then kira peratus prasaan cinta sesama sendiri..hehehe

saya ngan jun Pyo...walaupun cdak madah ya dikira 10% saya sik lalek..sebab ujung tinggal 109 then dikira jadi 100%!!! hahaa,,saya dengan Kim kibum 92%! dan saya ngan oranf malaysia amar 97%..hahaha
sungguhpun saya tahu ya bulak jak..tapi suk juak ati saya..hehehe

malas eh mok upload gamba..huhuhu

Saturday, January 15, 2011

..Game nama2...

aler..orang nak marah terpulanglah..
yang bisingnya kami..hehehe (memanglah nak..orang yang dengar ya lah manas)

tadi mek orang main game nama2..
ala game yang masa kecik2 ya..adoh2 lelah nyawa sebab berebut turn sebut jawapan...
paling best ada gik keluar..
"nama2 masjid",....hahaha terdiam terus mekorang..
mok tarik dirik..but kena hormat juak orang pun permintaan...hehhe

papapun game tek besh giler pas cuti tok...

kredit kepada pemain : mi2,nae,liza,dkna,ana dan saya sendiri...hehehe


Thursday, January 13, 2011

..PTPTN Pulangkan...

hari ni memandangkan saya tengah tunggu azan berkumandang, jadi saya p la jenguk2 blog orang kejap.. best gak jalan2 camni..hehehe
then saya terjumpa sesuatu yang menarik..
rasanya tak salah lah untuk saya syerkan bersama walaupun hakikatnya saya tak pernah sekalipun berurusan dengan pihak berkenaan..heehe

Post menarik tu bercakap pasal PTPTN.. mungkin empunya blog tu student, so wajarlah kot...
yalah kan, betul jugak.. kekngkawan yang dok pinjam PTPTN tu dah kerja, bayarlah.. kasian plak pada orang yang tunggu turn meminjam.. Along pun boleh rugi tau kalau macam ni...
bukan apa, kalau dilihat masa sekarang bukan mai n lagi.. ada yang dok berlagak naik kreta mewah bukan maen! baru kerja dah nak beli keta mewah.. tu hutang tak da hati ka nak dilangsaikan?..huhuhu 
daripada kita dok berlagak naik kreta besaq hutang keliling pinggang buat apa...
Yalah memang kreta tu penting dan bagi saya cukup bermula dengan kreta biasa2... janji selamat pergi selamat pulang n selamat dalam perjalanan.
kalau nak dikira keselesaan itu, aler susahlah.. nanti takda sapa nak beli produk malaysia pulank.
 Sombong!! konon2 kreta Malaysia tak selesa. Malu nak guna buatan Malaysia!! Hampeh!!!
berderet kreta luaq negara dia guna!! buat apa!! habih duit ja...

hehehe.. ok cukup sampai di sini sahaja...


hurm ni lah lagu yang budak punya blog ni Post.  http://www.bardbahtiar.com/



(Ex-Student)


Sedikit bunga yang menggoda

Sekadar dipandang usah dibayar

Kau pasti tak percaya

Duitku bukan untukmu sayang



(Pegawai PTPTN)

Tiada kusangka kau sungguh kejam

Kau peram hutang yang kau pinjam

Namun takkan bahgia kehidupanmu

Bila engkau berkonvo

kau milikku



Pulangkan hutang-hutangku-(Pegawai PTPTN)



Oh hentikanlah menghantuiku-(Ex-Student)



Oh pulangkan oh pulangkanlah padaku-(Pegawai PTPTN)



Kupulangkan semua hutangku-(Ex-Student)



Yang dikau peram tanpa relaku-(Pegawai PTPTN)



Bebaskanlah maafkan daku oh kasih-(Ex-Student)



(Pegawai PTPTN)

Tiada kemaafan di sini

Kau hutang tanpa bayar sesen lagi

Akan ku jejakimu kemana jua



..Geng, kita membesar dengan baik!!..

salam mesra...
tengok gambar kat bawah tok..huhuhu
ya masa saya masok mula2 dolok kat IPG Kampus Batu Lintang Tok...
masa ya nama masih Institut Perguruan Batu Lintang...
hehehe.. wah mun masa tok mok molah perbandingan wajah...memang banyak beza..
apa yang penting semua mencapai kematangan minda dan perilaku yang sempurna...
i luv u guys!!!


sem 1 (PPISMP Pemulihan Julai 2007)
urm jangan terpedaya dengan tarikh pada gamba...hehehe




PISMP Pemulihan Jan 2009- Gambar bertarikh 16.11.2010


dan sekarang lihat..kia membesar dengan cemerlang...
buat hati makin sayang...
pejam celik pejam celik ada setahun setengah lagi untuk kita bersama...
urm..
belum pa2 saya dah rindu zaman muda2..hahaha


Bersama Mr mANO

sIYES NAMPAK!!

Menjeling2 kami punya tutor kumpulan

Ni Masa Hari Guru.. PAnas terik tu..

SMART x?
Puteri Pem

Hahaha.. inilah jumlah jejaka dalam kelas kami...

Ni masa ulg tahun ke 3 kami
di Matang..

Kek yang sedap

sharing is loving : tukaq2 hadiah..

ada gaya kuda laut x? BIG siri 4 SMK LAke, Bau

klik2 together!!


Anniversarry tok..

Sayang belon saya!!..
kumpulan kami menang masa tu..hoyeh2


peace!!


ayam panggang yang sedap!!

Ikan Bakaq!! Sodap siot!

hehehe..saja ja nak merasa jadi puteri!!

rumah fam angkat, kat Bau!

Ni masa zaman kanak2 ribena.. sem 1- hari warga

Dinner!!


Pertandingan memasak- Hari warga
sem 1..
masa ni kami dapat num 3..

masak kari tu dalam periuk!! Kau ada?? hehehehe


nanti kalau ada masa saya masuk pengalaman kami masa p semenanjung malaysia pulak..hehehe
 Then memori bersama geng topeqku sayang...

sayang semua!!!

SARANGHAE!!!

Tuesday, January 11, 2011

..Tutorial Mate..

Tiba2 mok cakap pasal akademik...hehehe
hari ni kami blaja math..Ops..belajar cara mengajar math! bukan senang tau!
ok topik untuk minggu ini belajar cara mengajar..
apa ciri2 number dan apa itu number sense

menurut apa yang telah dibentangkan n apa yang saya faham..
number itu mempunyai sistem,mempunyai nilai dan diwakili dengan simbol...hehehe
nombor boleh dibahagikan kepada 3 lagi pengertian..(ala sik ingat lah pulak)

number sense adalah kebolehan seseorang ya menghubungkaitkan nombor dan sejauh mana nombor itu boleh dipengaruhi oleh operasi. Contohnya Mimie tau 2x5 = 10 atau Lim tau 2x4=4x2...hehehe

ya jak...

..Alhamdulillah Berkat tahun Hijrah..



alhamdulillah, berkat pergi masjid kata orang...hahahha
dapatlah habuan cket..rezeki dari Allah...
hehehe
walaupun sik nampak gilak pa ditulis ya sebenarnya
 " pemenang kuiz sambutan maal hijrah 1432H" peringkat IPG..hehehe
dan jumlah yang ada?...



InsyaAllah kmk orang akan beli Pizza la untuk makan sama2 esok..hehehe

Monday, January 10, 2011

..Hujan...

alhamdulillah hujan time tok..so mok log out lok..mok tdo..best2

..Kita Pilih Jalan Kita...

Jangan suka mendedah tubuh


Jadilah seperti jagung, jangan seperti gajus.

Jagung membungkus bijinya yang banyak, sedangkan gajus mempamerkan bijinya yang cuma satu.



Setia terhadap pasangan

Jadilah seperti pohon pisang.

Pohon pisang kalau berbuah hanya sekali seumur hidupnya.



Kecantikan dalaman

Jadilah seperti durian, jangan seperti kedondong.

Durian walaupun di luarnya penuh kulit yang tajam, tetapi di dalamnya lembut dan manis.

Berbeza dengan kedondong, di luarnya mulus dan berkilat, tetapi di dalamnya ada biji yang berduri.



Jaga kesucian dalam bergaul

Jadilah seperti sengkuang, walaupun hidup dalam tanah dan selut, tetapi umbinya tetap putih bersih.



Selalu bertindak adil

Jadilah seperti tandan petai, bukan tandan rambutan.

Tandan petai membahagi makanan sama rata ke biji2nya, semua seimbang, tidak seperti rambutan, ada yang kecil ada yang besar.



Semakin tua semakin bijaksana

Jadilah seperti cili. Semakin tua,semakin pedas.



Jangan bermuka-muka

Jadilah seperti buah manggis.

Buah manggis bisa diteka isinya dari bahagian bawah buahnya.