Monday, December 6, 2010

..Situasi..

Anda dalam satu majlis perkahwinan. Seorang lelaki datang kepada anda untuk meminta bantuan. Dia merupakan pengapit pengantin lelaki yang juga merupakan adik kepada pengantin lelaki tersebut. Menurutnya pengapit pengantin perempuan tidak dapat hadir secara tiba2 pada hari tersebut. Dia meminta anda untuk menemaninya menjadi pengapit pengantin. Anehnya dia merayu supaya anda menjadi temannya.


Soalannya : apa respon anda?

Soalan ke 2 : anda rasa Kenapa lelaki tersebut berbuat demikian?

Sebenarnya soalan ini bukan saya fikir sendiri. Oleh sebab saya selalu mempersoalkan perihal situasi. Maka sahabat saya tampil jua dengan situasinya. Pendek kata saya curi situasi ini.. TQ very Much DKNA.. Saya tanya rakan… dan nak tahu apa respon mereka?



Saya Sendiri : S1: pertama kalinya kalau pengantin perempuan itu adalah sahabat saya, saya akan kecik ati. Kenapa saya tak di pilih awal2 gik..hahahaha..Saya mungkin tak nak. Walaupun saya merupakan gadis yang paling cantik pada masa itu n pengapit tu nak berkenalan dengan saya. Saya rasa better dia curi2 minta num saya…hahahahaha tak payah nak ambik peluang untuk jadi pasangan pengapit. Kesimpulannya saya tak Nak. Sebab saya malu!!

S2: Saya rasa mungkin saya berada dalam majlis orang A**I…sebab itulah saya paling menarik n mungkin juga tiada orang lain di majlis. Hehehehee



DkNA : Kmk pun sik mok! Sebab mek takut kelak kmk ngipas dikpun kuatan panas …hahahaha satu gik kmk bukannya tau gilak pun pa perlu dipolah oleh pengapit tok…Ujung2 malu jak kenak rakam vedio orang kawen..hahaha..

S2: mestilah kmk eran pahal!. Mungkin kah ya cinta pandang pertama?..hahahaha lucu eh mun bena2 jadi.



Naimah : S1 : Kmk sik mok!!! Sebab kmk malu nak jadi pengapit tok. Orang sik kacak tek nak

S2 : kmk rasa nya sengaja nak kenakkan kmk. Yang penting kmk sikkan fikir nya ada hati ngan kmk.



Azimah (Adik Nae) :S1 : Saya tak nak. Sebab saya malu. Tapi kalau lelaki tu merayu2 saya akan tunaikan.

S2 : Kenapa ? Mungkin sebab saya paling cantik kot..hahahah

Farah : S1 : Kmk rasa kmk akan jadi pengapit sebab dah kena minta tolong.

S2 : kenapa saya dipilih? Mungkin lelaki itu rasa saya sesuai dengannya..hahahaha



Ra Fiona :S 1 : Saya akan jadi pengapit.

S 2 : Sebab dalam banyak2 orang dia pilih kmk. Jadi kmk rasa sangat bangga. Hehehe . Mungkin juga dia rasa kmk paling sesuai dengannya n dia rasa selesa dengan kmk . So kmk On jak.. masaya bolehlah kmk 2 berkenalan..hehehehe



Mimi : S 1 : Hahahah…lawak2 kmk jadi juak kot pengapit ya..mun da terdesak gilak n sik pat carik penganti lain.

S2 : Kmk sikkan fikir apa2 coz malas nak perasan mek Khusnuzon jak la coz selama mek hidup tok sik pernah orang jatuh cinta pandang pertama dengan kmk. Jadi kmk sikkan semudah2nya perasan..hehehe



Atol : S1 : mun kmk di suruh kmk asa kmk maok lah. Juz jadi pengapit jak nak? Sik da nya suruh kawen kinek2 nak?

S2 : mungkin laki ya minat ngan kmk ahahaha. Gembira juaklah mun ada orang munat mek n lebih gembira mun pengapit ya orang yang kmk minat n nya minat kmk udik ..



Aina : S1 : Pengapit lelaki minta? Boleh juak… boleh tambah pengalaman camne rasa berdiri sebelah raja sehari. N boleh tolong orang d masa istimewanya…

S2 :



Variasi kan Jawapan kami?hehehee.. Kali ni jawapan saya sama dengan Nae, Nor, DKNA.. alasan? Sebab MALU!! Itu yang utama.. tapi kalau jadi betul2 saya tak tahu apa jadi.. Saya harap benda ni tak jadi betul2..

No comments: