Friday, November 26, 2010

...Situasi...

seperti biasa, saya datang lagi dengan situasi....
mudah n tapi klau jadi betul2 sukar kita nak buat keputusan..
kita cakap senang, tapi pabila jadi betol2 susah gak..hehehe
Kadang2 terfikir gak saya... bagus jugak saya buat situasi macamni.. Boleh buat otak pikieq cket..heheh
"Hujah Minda Bicara Hati"

Situasi : Seorang tua bangka  berkenan giler ngan korang. Tua2 dia kaya tau.  Dia cakap dia nak jadikan korang isteri. . Kalau korang tolak, kena buang negara.. Jangan harap balik Malaysia lagi..  So apa tindakan?...

Saya Sendiri : dengan perasaan tamak haloba, saya akan pastikan harta milikdia diwasiatkan ke atas nama saya sebelum saya kawin dengan dia. Kalau orang nak cakap sya mata duitan, saya peduli apa?sapa suruh dia gatai..hhahaha...lagi satu saya akan pastikan dia beli kreta buat family saya n kawan2 saya sebigik sorang..hahaha demand tak? ahahaha..kalau dia tak sanggup bahgi harta.. LEAVE ME ALONE!!! Hahaha..minah perasan..maksudnya kalau dia tak rela, i pun tak hingin tau.. so saya akan pergi membawa diri..hehehe Biar dunia tahu cintaku hanya kerana harta pada manusia yng tua bangka!!hehehe
n saya adalah lagenda yang ulung menolak cinta dia..hhehehe..lawak3...pegilah saya membawa diri ke INdon membina empayar.. dah kaya saya boleh kirim duit kat fam jenguk saya..

Miss Atol : kmk tetap sik maok!Mesti makbapak kmk pun sik maok! Bapak kmk pun sikkan jadi wali..biarlah kena buang negeri. N kalau nya dah meninggal kmk bolh pulang swak balit.. Things are easier than done!!

MIss Mimi : kalau kmk, kmk kawen jak.. orang kaya maok..bukan selalujadi bini orang kaya. Pasya kmk akan kikis harta nya bena2..hahahahaha

Miss Farah : Sikmok mek kawen ngan nya... sikkan sik sedar dri gik.. tapi kalau dah trpaksa kawen, kawen lah.. tapi mun boleh mek rayu ngan nya tarik balik pinangan ke atas kamek..

Miss Dkna : kmk sikkan kawen walau apa2 pun terjadi. lalu kmk pergi memawa dri ke mekah o Korea. Mencari rezeki disinun dengan segulung ijazah yang kmk ada. Terpaksa mek ucap selamt tinggal dengan orang yang kmk sayang.. huhuhu sdey2..

Miss Aina Ena : hurm...sikpa buang ngeri pun sik hal.Kmk g korea...

Mdam Nana : Sik mok mek kawen ngan nya...hehehe

MIss Tna Ratna : g korea jak I...

Madam Nae : kawen jak lah. daripada buang ngeri...


wa..best saya aca reaksi kawan2...

k next time saya datang lagi dengan situasi bau... da dah.. tapi save for next post.hehehe


No comments: