Sunday, November 7, 2010

..saya bukan andalusia...

Salam...

macam biasa saya bersama ahli persatuan peminat cerekarama menonton cgek cita. bok jak habis tek.. ari tok saya bersama Puan Geolens, Cik Roxy, Cik Lavender biru n Puan Miracle diat cita ya tek...
" Aku BUkan Andalusia" 
dengar2 tajuk tau la mesti orang tua berlakon. Ok tekaan pertama betul orang tua.. Vateran 
Erma Fatima n Datuk Rahim Razali..
huhuhuhu... cita ya betul la ambik gayung pukul kepala saya...
bukan apa saya dolok pun pernah msok persatuan peminat guru2 muda..hahahhaha
Cita yang ditunjukka tek lebih kurang la.. tapi cgek hal situasi kmk orang berbeza.. Gelik da juak diat cita ya.. Cikgu nya rengat gilak..hahahahaha

so dikesempatan tok saya mok cita camne tahap minat guru muda ya masih berkesan dengan saya sampey kinek tok (to be honest : kalo saya jumpa cikgu ya saya cabut lari..sik betah saya nak nunggu nya..) ahahhaa

al kisah : saya masa ya form 4. dekat2 nak ujung tahun juak masa ya. Datang sorang cikgu tok.. Cikgu math.. Laki (sudah semestinya). nya nak ale2 ensem la.. tahap Fahrin ahmad.. Macho.. Tapi Fahrin ensem agik.. Saya gelar nya Mr CAK. nama singkatannya. minat giler saya ngan nya. dalam diari saya masih ada saya tulis setiap patah kata apabila saya berhubung dengan nya..hahahah gilaaaaaa eh.. malu mun ingat semua...

nya ngaja dengan gik muda masa ya.. nampak la bait. Bolehlah.. untuk pengetahuan semua,, satu kelas tau saya n kawan baik saya tok minta nya samey da sora2 madah... JIWANG EHhhhhh.. hhuhuhu masa ya gik polah muka seposen. Semangat saya belajar koh!! antara perkara yang saya rasa gila adalah :

kes 1. masa nya nak masok kelas, saya n kawan saya akan g bilik guru. ambik tolong mbak buku or sekadar ngingatkannya.. " Cikgu, kitak da kelas ngan mek orang pastok nak? " xsen alu nanyak..maka nang tau ada..
nya ya tek mok juak melayan " bena kah? aok kak tok saya masok " katanya sambil senyum..hahahaha
ingat mek 2 pergi kelas ka? sikda,... mek 2 tunggu nya sampey nya kuar dari bilik guru...
nya sik tau hal tok..hahaha
time nya jalan WAHHH apa gik mek 2.. tiap langkah kaki cikgu ya di ekot.. Ya baruk ikut jejak... hahahaha Gila...mun sapa2 ada diat nang malu.. Tapak kaki cikgu di rebut.. dibahagi la..kanan saya pun, kiri kawan saya pun..hahahaa
benci eh.. kenak sampey camya gilak..malu gilak2... tapi best juak k kenang..

 kes 2. dalam kelas masa cikgu yang sama. nya ngaja.. Semangat mek orang diajar nya.. setiap apa yang di ajar orang lein gik bertanya, kmk 2 champion..sikda gik..semua faham.. tapi nang bena juak.. nang faham bena... Cikgu tanya sapa mok molah latihan depan.. EWah2...MASA tok mok diat mek 2 angkat tangan...kompiden dapat jawab.. hakikatnya tau kenak mek 2 camya? sebab mok pegang kapur pas nya pegang.. LAilah...saya siap sanggup berebut g depan pas nya kuar kelas sebab saya nak pegang pemadam papab hitam..hehehe gila eh..huhuhuu

kes 3 : tok nang malu tahap gaban.. saya berik surat n polah notice board k nya.. xsen saya madah ya dari kelas mek orang konon.. maka semangat ada molah..hhuhuu sempat gik saya berpesan boh lupak gantung kat bilit..hahahaha
kinek dipikey balit ada ndak nya nyimpan..silap2 di buang kali..hahaha
tapi sik pa..ya dah hak milik nya.. 

Ya adalah antara moment yang ahli lembaga pengarah persatuan peminat2 guru muda dapat syer malam tok..hahahha 

sebenarnya cita saya tok sik da kaitan ilak ngan cerekarama ya.. cuma konsepnya da cikgu ada murid.. Tapi cikgu ya sikda pernah ajak mek orang date la..sikda lah sampey beri harapan ngan sapa2..hahahaha n alhamdulillah kmk 2 pun sikda lah sampey terpikey mok kawen ngan cikgu ya..kehkehkeh..
mun dikira2 umur cikgu ya masa tok mungkin 35+...hehehe mesti nya dah kawen ya.. semoga nya bahagia hingga hujung nyawa..hehehe

buat bakal guru muda..sampey sekolah kelak, biak jangan dilayan gilak..saya pompuan jadi saya tau camne rasa kenak layan..hehehehe


sekian coretan hamba...

P/s : teringat ngan seseorang yang saya minat.. masa tok dah remaja tua sikit..masih ingat sampey kinek n saya rasa dalam hati saya masih ada dia..hehehe
Tapi saya sik boleh mengharap apa2 dari nya.. doa nya dipertemukan dengan jodoh yang baik n dikurniakan dengan zuriat dari keturunan yang baik juak..hehhe

sekian...Salam....

No comments: