Sunday, October 31, 2010

..Andai itu takdirnya..

Salam.. 
sebenarnya saya bok jak habis diat cita "seteguh hati sumayyah"
mungkin agak terlambat la dari orang lain sebab cita tu adalah ulangan sempena anugerah Skrin..
!st tahniah la kat cita tu sebab baeeeeekkkk punya pengajaran yang di beri.. 
tapi apa yang saya nak cakapkan ini sebenarnya tiadalah kaitan sangat dengan cerita tu..
saja ja nak update pa yang dah saya buat..hehehe




topik hari ini :

" tiada peluang kedua!!!!"

nak dijadikan cerita sebanarnya itu antara prinsip saya dalam bercinta..
saya takkan mengharapkan peluang kedua dan takkan beri peluang kedua dalam bab cinta..* tertakluk kepada terma dan syarat...hahaha (kalau dah taksir nak buat camna) 

Pernah kan tengok cerita yang sampai leleh air mata kita apabila lihat penderitaan wanita yang ditinggalkan suami..adakan.. macam saya... menangis bagai nak rak!! last2 turn back dengan suami dia..

kalau saya lah kan..kalau ikutkan hati yang sekeras kelikir ni..saya takkan terima orang macam tu..  Lepas seksa sampai nak tercabut nyawa,last2 dengan senang2 ja nak minta maaf..PLIZ LAH!!!!! ingat pompuan ni apa?? memanglah hati wanita macam kerak nasi.. Tapi diaorang tak tahu (sebab selalu pompuan ja masak: apa kaitan??) sumtime ada kerak nasi hangit sampai dah tak boleh nak rendam!! kena sental jugak!! hehehe 
kerak Nasi tu yang saya nak jadi!! 

tak tahu sampai hati ke tidak saya akan cuba pertahankan prinsip ni..
kasih sayang yang kita berikan bukan untuk dijadikan bahan mainan..bukan juga dijadikan bahan kajian...
sekali disakiti, InsyaAllah saya cuba bertahan dengan prinsip ni.. buktikan wanita bukan insan yang lemah..
wanita juga seteguh sumayyah.. 
tanpa lelaki, wanita masih boleh berdiri dengan berani.. BEzanya takda suami ja...

tegasnya di sini (macam esei lah pulak) kalau ada yang cuba menyakiti, 
HaRAF MAaf.. JANGAN CUBA LAGI!!!

memaafkan mudah, tetapi melupakannya bukan sesuatu yang mudah...
merawat luka itu senang aje..tapi luka dan parutnya akan tetap ada... ;-)
jadi untuk pembaca.. jangan sakiti orang yang anda sayangi..mana tahu mereka juga keras hati seperti saya dalam bab ni ;-)


No comments: