Tuesday, May 25, 2010

Beautiful Soul

aku curi lirik ni...hehehe

BEAUTIFUL SOUL

I don’t want another pretty face
I don’t want just anyone to hold
I don’t want my love to go to waste
I want you and your beautiful soul

I know that you are something special
To you I’d be always faithful
I want to be what you always needed
Then I hope you’ll see the heart in me

[Chorus:]
I don’t want another pretty face
I don’t want just anyone to hold
I don’t want my love to go to waste
I want you and your beautiful soul
You’re the one I wanna chase
You’re the one I wanna hold
I wont let another minute go to waste
I want you and your beautiful soul

Yeah

You might need time to think it over
But I’m just fine moving forward
I’ll ease your mind
If you give me the chance
I will never make you cry c`mon let’s try

[Chorus]

Am I crazy for wanting you?
Maybe do you think you could want me too?
I don’t wanna waste your time
Do you see things the way I do?
I just wanna know that you feel it too
There is nothing left to hide

[Chorus]

I don’t want another pretty face
I don’t want just anyone to hold
I don’t want my love to go to waste
I want you and your beautiful soul
You’re the one I wanna chase
You’re the one I wanna hold
I won’t let another minute go to waste

I want you and your soul
I don’t want another pretty face
I don’t want just anyone to hold
I don’t want my love to go to waste
I want you and your beautiful soul
Ooooooo
Beautiful Soul, yeah
Oooooo, yeah
Your beautiful soul
Yeah

Monday, May 17, 2010

..Istimewa Bulan Mei...

Dalam banyak2 bulan (bukan bulan Melayu)..kata orang bulan org Puteh!!..hehehe bulan MEi bulan paling banyak peristiwa berlaku...
1 Mei Hari pekerja (cuti)..aku suka...
Tarikh aku tak ingat tapi bulan Mei jugak... (hari Belia)

5 Mei (cuti kalau hujung minggu)..birthday adik pompuan aku...
17 Mei..Birthday abang aku...
23 Mei birthday kaka ipar aku... 
setiap minggu kedua bulan mei (ahad) hari IBu!! 
Walaupun ibu dah tiada..tapi aku tetap bangga dia pernah jadi ibu ku dulu..
Terima kasih Mak..


13 mei (peristiwa 13 mei)..hehehe
jangan main2..kalau leka tak mustahil perkara macam ni berulang..huhuhu
selepas belajar apa yang berlaku..nak ulang kembali memang tak sanggup!!!


Hari Guru...hehehehe 16 Mei..


dan tahun ni ditambah lagi peristiwa bulan Mei..
19Mei...24,25,26,27...Ujian..
n paling seronok la utk yang dah keje... ujung bulan semestinya Pay day!!hehehe
kalau rezeki ada,,adalah yang menghulurkan bantuan ringankan beban..hehehe

29 Mei..kami insyaAllah 1 fam  p Kl..jalan2 n G kelantan coz da kazen kawen sana...
Aku doa perjalanan kami dalam redha Allah selalu...Amin..
Itulah sedikit sebanya peristiwa Mei...
Semua bulan dan semua hari adalah istimewa..pasti tersembunyi rahmat disebaliknya..

Tuesday, May 11, 2010

...Hidup Kita Cuma Ada 3 Hari...



HIDUP KITA CUMA DI DALAM 3 HARI:

Semalam ~ Sudah menjadi sejarah.

Hari Ini ~ Apa yang sedang Kita lakukan.

Esok ~ Hari yang belum pasti.



Hisablah Hari pertama semoga Hari yang kedua Kita lebih baik kerana mungkin ajal Kita pada Hari yang kedua.



HIDUP CUMA DALAM 2 NAFAS:

Nafas Naik.

Nafas Turun.



Hargailah Nafas yang naik kerana udara yang disedut Adalah pemberian Allah secara percuma Dan Carilah keredhaan~Nya dalam menggunakannya.



Bertaubatlah dalam Nafas yang kedua kerana mungkin itu Nafas yang terakhir keluar dari tubuh bersama Nyawa Dan roh untuk meninggalkan dunia yang fana ini.



HIDUP CUMA ADA 2 PILIHAN :

Hidup dalam keredhaan Allah.

Hidup dalam kemurkaan Allah.



HIDUP YANG ABADI CUMA ADA 2 TEMPAT :

Kekal di dalam neraka.

Kekal di dalam syurga.



Ingatlah kecelakaan neraka itu amat mengerikan

Dan Kita hanya diyakinkan oleh keyakinan Kita kepada rukun IMAN.

Rukun Iman itu pula Ada 6 Dan apabila

Hilang salah satu daripadanya maka hilanglah IA.



Kelazatan Dan kesejahteraan syurga itu maha HEBAT.

Tidak terduga oleh fikiran Kita Dan untuk mendapatkannya

Terjemahkan rukun ISLAM yang 5 itu

Dan puncaknya adalah SOLAT .. . Amat sukar untuk dipercayai

Bagi yang ingin ke SYURGA tetapi tidak bersolat,

Umpama seorang yang mahu menaiki kapal terbang,

Tetapi tidak mempunyai boarding pass.



Dan mereka yang sengaja melalaikan solat,

Umpama mengeposkan sepucuk surat tanpa melekatkan setem .. .

Apabila ditanya bagaimana surat itu akan sampai

Pada penerimanya .. . Lalu dia pun berkata

Setemnya akan dihantar kemudian.



Ada 2 penyelesaian dalam kes ini :

Dia mungkin didenda .. . Atau, suratnya masuk tong sampah.



Oleh itu, tidakkah Kita semestinya bersyukur

Atas segala nikmat yang Allah kurniakan kepada Kita .. .

Sekurang-kurangnya Allah telah memberi udara

Secara percuma untuk Kita berzikir mengingati~Nya

Setiap detik Dan ketika, hinggalah Kita kembali

Kepada Allah dalam keadaan jiwa yang tenang .. .

Lalu masuk ke dalam syurga dalam keadaan

Kita redha Dan Allah meredhai.



Semoga Kita semua berbahagia + sejahtera senantiasa

.. . Di dunia jua di akhirat kelak serta

Di dalam rahmat Allah s.w.t.



Ni emel yang sahabat saya anta... Sementara saya ada masa mau kongsi...so saya kongsi buat semua..Khas untuk peringatan untuk diri saya sendiri dan sesiapa yang membacanya




Monday, May 10, 2010

...kisah Semalam..


Semalam saya join kultum, disampaikan oleh Cik Fatimah..
.."Kasih Seorang Ayah"...
Sempena hari ibu selalunya kita ingat pasal ibu. Hal bapa diketepikan...
~dush3~..saya terasa la sebenarnya..dalam banyak2 post ni saya jarang sentuh hal bapa..padahal bapa pun berjasa dalam usaha membesarkan saya.. Walaupun saya tahu My Bapa tak baca pun post saya, tapi saya yakin dia tahu betapa sayang saya  kepadanya... Bapa ---I LUV U...
Nak cita sikit pasal bapa. Dia bukan jenis orang yang serius. Boleh lagi join saya bergurau! Tu yang bestnya..he
Masa saya kecik2 bapa orang yang selalu jaga saya.. Al kisah time saya dilahirkan pada 23 disember, jam 11.30 malam..tak lah tepat sangat..hhehe. Masa tu Mak kata bapa tiada dirumah. So saya dilahirkan masa Bapak tiada dirumah..tertanya2 jugak,,bapak saya p mana ar? rupa2nya masa tu bapa p ke bandar jual buah watermelon..hehehe no wonder i luv watermelon...
bapa TEGAS!! Bapa BAIK!!! Bapa HENSEM!! Dan BANYAK LAGI!!!! hehehe
I LUV U bapak...
Bapak sporting eh!! Orang kata kalau tiada bapa, ibulah bapa ibulah emak..
n dalam situasi saya,,dialah bapa n dialah Emak...

Friday, May 7, 2010

...Hari2 Hari Ibu...

sa jeles pun ada baca kat FB kawan2..diaorang ada ibu untuk disayangi..aku bukan tiada..namun masa pinjaman kepada kami telah tamat..Mak ku dah g dulu sebelum sempat kami bahagiakannya..
Tapi tak pa lah... Ajal maut Allah yang tentukan..Percaya kepada Qada dan Qadar Allah..itu rukun iman!!!
Al-Fatihah buat ibuku di alam sana...

Wednesday, May 5, 2010

...Allah panjangkan Mereka....

  Alhamdulillah..dalam diam adik lelaki ku dah berumur 13 tahun..Alhamdullillah Allah beri kesempatannya untuk hidup sampai umur ya..Semoga ALlah panjangkan umurnya hingga nya jadi orang yang berjaya dan berguna pada masa akan dtang..

Alhamdulillah juak Adik pompuan ku dah berumur 21 tahun.. Aku doa yang terbaik untuk nya...Semoga nya jumpa apa yang nya cari n maok dalam hidupnya...

Semoga Allah panjangkan usia mereka...

..Hoyeh2x..

salam...hoyeh2..ari tok sik da PPIM..Amazing!!!hehehe
tapi kan ada satu kisah lucu..lepas subuh cam biasa perkara yang sik patut diamalkan(jangan ikut ar)..tido balit..
tut..tut..msg dari roomate ku..n tut tut...msg dari Emy " walaupun tiada aktiviti gerko, pastikan keluar guna baju PPIM- C. D....hahha?? molah lawak la CD ya..hehehe
sik patut2..yajak sebenarnya..
papa pun aku hepi sik da gerko ari tok..hehehe
paling best dapat tido lamak2..hehehe