Monday, December 6, 2010

..Situasi..

Kali ini saya tampil dengan kaedah penceritaan yang berbeza. Masih lagi melibatkan situasi, namun saya minta mereka untuk sambung cerita saya. Ceritanya begini..


………Suatu malam saya sedang memandu kereta. Hujan turun dengan lebatnya. Apabila saya melewati sebuah pokok yang terkenal dengan mistiknya, saya melihat seorang nenek tua melambai-lambai. Seolah-olah berharap supaya anda menumpangkannya… sambung ikut kreativiti anda…

Sailormoon : Saya termanggu seketika. Namun entah kenapa kaki saya menekan kuat pedal minyak. Nampaknya hasrat nenek untuk menumpang saya tidak kesampaian. Apa yang saya boleh lakukan. Sekadar melihat wajah kecewa nenek yang tidak dapat saya tumpangkan melalui cermin pandang belakang…hehehe

Komen saya : (Erk..nae2…tau pa alasan? Sik mok tanggung risiko.. Bagus! Sebab anda sayang diri anda… 3 bintang…hehehehe)



Asarichan : Saya terus memberhentikan kereta saya. Cermin kereta bahagian penumpang saya turunkan. Nenek tersenyum.

“ Nek, jom lah naik sekali. Hujan lebat ni” pelawaku. Tanpa melengah nenek itu masuk. Sepanjang perjalanan nenek tua itu tidak melepaskan pandangannya memandang tepat lurus kehadapan (haik len macam jak ayat tok..Farah?). Soalannku yang menyoalnya ke mana destinasinya hanya dijawab ringkas dengan mengarahku untuk jalan terus. Aku akur. Hingga tiba pada sebuah rumah mewah bagaikan istana. Saya dipelawa masuk dan menurut tanpa usul periksa. Rupa-rupanya nenek tersebut adalah keturunan di raja. Dia sedang mencari menantu untuk perempuan yang sanggup membawa dia tanpa ragu dan menyangkanya hantu akan menjadi menantu pilihannya. Namun saya ragu. Bukan senang untuk menerima cinta. Untuk itu saya minta untuk diberi masa untuk berkenalan terlebih dahulu. Setelah menerima tawaran menjadi menantu pilihan, nama saya ditukar kepada Tengku Puan Muda Faradiella Binti Ahmat. Kami kahwin dan hidup bahagia dan dikurniakan dua anak. Sepasang namun bukan kembar.

Komen saya : (uish!!! Sah si Asari ni kuat berangan. But bravo gurl!! Kmk pun sik terfikir hal tok..hahaha… Tahniah.. Markah? 4 setengah bintang )





Ultragirl : Kerana memikirkan cerita mistik daripada kawan2ku sebelum ini, aku denan tidak berperikemanusiaan dan tanpa berfikir panjang terus meneruskan perjalanan. Namu sempat aku menilik cermin pandang belakang melihat orang tua tadi.

Komen saya : (ler…sik macam nana yang kmk kenal..hehehe papa pun Tq gurl..3 bintang untuk cita ktk..hehehe)

Atashinchi : Aku berhenti dan Tanya nya melalui tingkap.

“ nek ktk mok numpang ka? Mon mok, duduk belakang ktk, depan tok sikda space. Penuh dengan barang” berani aku memperlawan walaupun jantungku berdegup kencang. Nenek tua itu masuk dan aku meneruskan perjalanan.

Ketika dalam perjalanan aku melihat nenek itu melalui cermin pandang belakang. Dia menjenggilkan mata hingga membuatkan aku terkejut. Namun perjalanan teap aku teruskan. Semasa perjalanan tiba2 aku terhidu bau sesuatu. Aku sudah tidak berani berkata apa2 lagi. Pandanganku ku alih kea rah nenek lagi, kali ini dia tersenyum. Aneh sekali senyuman itu. Aku mula berdoa semoga cepat sampai ke destinasi. Tiba2 tidak semena2 nenek itu menekan bahuku kuat dari arah belakang. Aku kaget.

Aku ingin menjerit namun langsung tiada kekuatan lagi. NEnek sudah semakin kuat menekan bahuku. Erat sekali. Aku tidak tahan lagi.

“Nenek, apa salah kamek ngan kitak? Kmk sik ngaco ktk, tolong lah nek.”aku merayu. Air mataku sudah mahu jatuh. Dia masih menekan bahuku kuat. Tiba2 dia bersuara.

“ tolong cu, nenek dari tadik gik..dari tadik…nenek dah sik tahan.. NEnek mok..nun2..sik tahan tok. Tolong singgah lok. Ya ada stesen minyak ya.. NEnek mok berak tok.. Adeh..” aku ketawa sekuat hatiku. Namun sekadar dalam hati sahaja. Rupa-rupanya nenek tadi telah ditinggalkan bas semasa singgah dalam perjalanan pulang ke kampungnya. Dia hanya mampu berjalan, kebetulan hujan lebat lantas dia berteduh di bawah pokok tersebut. Dia bersyukur kerana aku sudi membantunya wlaupun banyak kereta yang cuba ditahannya sebelum ini tidak menunjukkan respon yang baik.



Power Puff girl : Aku tidak pasti samada memperlawanya bersamaku atau tidak. Aku menyoal nenk tua itu. Nenek buat apa disini?Nenek mahu kemana?” Soalku. Nenek tidak mampu menjawab. Badannya menggigil menahan kesejukkan. “ nenek lapar, sejuk…”. Aku terdiam. Kata2 dari nenekku tiba2 terngiang2 di ingatanku. “ kalau nak tahu samada itu adalah manusia atau bukan. Lihat kakinya. Kalau kaki tiada maknanya dia bukan manusia.” Kata2 nenek bermain difikiranku. Mataku terus melihat kakinya. Huh??? Mana kakinya??aku jadi seram sejuk. Justeru surah2 yang aku hafal aku baca. Cd alunan ayat suci Al-Quran ku mainkan. Haik, nenek tua itu sudah tiada? Hatiku sudah diselubungi ketakutan. Terus aku memecut laju keretaku untuk pulang kerumah.



Komen saya : (ale tol..kmk sik taip versi indon..hehehe papapun kmk beri ktk 4 bintang.untuk cerita horror movie ktk .hehehe)

..Situasi..

Anda dalam satu majlis perkahwinan. Seorang lelaki datang kepada anda untuk meminta bantuan. Dia merupakan pengapit pengantin lelaki yang juga merupakan adik kepada pengantin lelaki tersebut. Menurutnya pengapit pengantin perempuan tidak dapat hadir secara tiba2 pada hari tersebut. Dia meminta anda untuk menemaninya menjadi pengapit pengantin. Anehnya dia merayu supaya anda menjadi temannya.


Soalannya : apa respon anda?

Soalan ke 2 : anda rasa Kenapa lelaki tersebut berbuat demikian?

Sebenarnya soalan ini bukan saya fikir sendiri. Oleh sebab saya selalu mempersoalkan perihal situasi. Maka sahabat saya tampil jua dengan situasinya. Pendek kata saya curi situasi ini.. TQ very Much DKNA.. Saya tanya rakan… dan nak tahu apa respon mereka?



Saya Sendiri : S1: pertama kalinya kalau pengantin perempuan itu adalah sahabat saya, saya akan kecik ati. Kenapa saya tak di pilih awal2 gik..hahahaha..Saya mungkin tak nak. Walaupun saya merupakan gadis yang paling cantik pada masa itu n pengapit tu nak berkenalan dengan saya. Saya rasa better dia curi2 minta num saya…hahahahaha tak payah nak ambik peluang untuk jadi pasangan pengapit. Kesimpulannya saya tak Nak. Sebab saya malu!!

S2: Saya rasa mungkin saya berada dalam majlis orang A**I…sebab itulah saya paling menarik n mungkin juga tiada orang lain di majlis. Hehehehee



DkNA : Kmk pun sik mok! Sebab mek takut kelak kmk ngipas dikpun kuatan panas …hahahaha satu gik kmk bukannya tau gilak pun pa perlu dipolah oleh pengapit tok…Ujung2 malu jak kenak rakam vedio orang kawen..hahaha..

S2: mestilah kmk eran pahal!. Mungkin kah ya cinta pandang pertama?..hahahaha lucu eh mun bena2 jadi.



Naimah : S1 : Kmk sik mok!!! Sebab kmk malu nak jadi pengapit tok. Orang sik kacak tek nak

S2 : kmk rasa nya sengaja nak kenakkan kmk. Yang penting kmk sikkan fikir nya ada hati ngan kmk.



Azimah (Adik Nae) :S1 : Saya tak nak. Sebab saya malu. Tapi kalau lelaki tu merayu2 saya akan tunaikan.

S2 : Kenapa ? Mungkin sebab saya paling cantik kot..hahahah

Farah : S1 : Kmk rasa kmk akan jadi pengapit sebab dah kena minta tolong.

S2 : kenapa saya dipilih? Mungkin lelaki itu rasa saya sesuai dengannya..hahahaha



Ra Fiona :S 1 : Saya akan jadi pengapit.

S 2 : Sebab dalam banyak2 orang dia pilih kmk. Jadi kmk rasa sangat bangga. Hehehe . Mungkin juga dia rasa kmk paling sesuai dengannya n dia rasa selesa dengan kmk . So kmk On jak.. masaya bolehlah kmk 2 berkenalan..hehehehe



Mimi : S 1 : Hahahah…lawak2 kmk jadi juak kot pengapit ya..mun da terdesak gilak n sik pat carik penganti lain.

S2 : Kmk sikkan fikir apa2 coz malas nak perasan mek Khusnuzon jak la coz selama mek hidup tok sik pernah orang jatuh cinta pandang pertama dengan kmk. Jadi kmk sikkan semudah2nya perasan..hehehe



Atol : S1 : mun kmk di suruh kmk asa kmk maok lah. Juz jadi pengapit jak nak? Sik da nya suruh kawen kinek2 nak?

S2 : mungkin laki ya minat ngan kmk ahahaha. Gembira juaklah mun ada orang munat mek n lebih gembira mun pengapit ya orang yang kmk minat n nya minat kmk udik ..



Aina : S1 : Pengapit lelaki minta? Boleh juak… boleh tambah pengalaman camne rasa berdiri sebelah raja sehari. N boleh tolong orang d masa istimewanya…

S2 :



Variasi kan Jawapan kami?hehehee.. Kali ni jawapan saya sama dengan Nae, Nor, DKNA.. alasan? Sebab MALU!! Itu yang utama.. tapi kalau jadi betul2 saya tak tahu apa jadi.. Saya harap benda ni tak jadi betul2..

..Selamat Tahun Baru Hijrah...

Assalamu'alaikum wr wb.
alhamdulillah kita berkesempatan untuk bernafas lagi di bumi Allah pada tahun ini.. Ya, Muharam tak seperti awal tahun lain yang sering penduduk dunia sambut dengan gilang gemilang..but selaku umat islam yang mengaku ada iman, kita patut tahu akan hal ini..
untuk itu dikesempatan ini saya mengucapkan selamat tahun baru hijrah buat semua... ;-)



Assalammu'alaikum waramatuhllahi wabarakahtu Kepada Semua Yang Dirahmati Allah
Selamat menyambut Maal Hijrah/Tahun Baru Islam pada 7 Disember 2010 Sempena Ma’al Hijrah 1432H, marilah kita bersama-sama momohon kepada Allah agar umur kita, amal ibadat kita, rezeki kita, hidup dan mati kita sentiasa dalam peliharaan-NYA dan memohon agar kita dijadikan sebagai insan yang bertaqwa dan soleh. dengan izin NYA orang yang berdoa akan mendapat perlindungan Allah dari fitnah dan tipu daya syaitan dari semua dosa yang lalu. Amin."


Salam Maal Hijrah

Doa Akhir Tahun


Berikut ini adalah bacaan Doa Akhir Tahun Hijrah ; sebabagi berikut :

Bismillaahir-rahmaanir-rahiim
Wa shallallaahu 'ala sayyidinaa Muhammadin wa 'alaa aalihi wa shahbihii wa sallam.
Allaahumma maa 'amiltu fi haadzihis-sanati mimmaa nahaitani 'anhu falam atub minhu wa lam tardhahu wa lam tansahu wa halamta 'alayya ba'da qudratika 'alaa uquubati wa da'autani ilattaubati minhu ba'da jur'ati alaa ma'siyatika fa inni astaghfiruka fagfirlii wa maa 'amiltu fiihaa mimma tardhaahu wa wa'adtani 'alaihits-tsawaaba fas'alukallahumma yaa kariimu yaa dzal-jalaali wal ikram an tataqabbalahuu minni wa laa taqtha' rajaai minka yaa karim, wa sallallaahu 'alaa sayyidinaa Muhammadin Nabiyyil ummiyyi wa 'alaa 'aalihii wa sahbihii wa sallam


Doa Awal Tahun

Bacalah doa ini tiga kali saat kita memasuki tanggal 1 Muharam. Bisa dilakukan selepas maghrib atau pun sesudahnya. Dengan doa ini kita sebagai Mu'min memohon kepada Allah Swt. agar dalam memasuki tahun baru ini kita dapat meningkatkan amal kebajikan dan ketaqwaan.

Bismillaahir-rahmaanir-rahiim

Wa shallallaahu 'alaa sayyidinaa Muhammadin wa 'alaa 'aalihi wa shahbihii wa sallam.
Allaahumma antal-abadiyyul-qadiimul-awwalu, wa 'alaa fadhlikal-'azhimi wujuudikal-mu'awwali, wa haadza 'aamun jadidun qad aqbala ilaina nas'alukal 'ishmata fiihi minasy-syaithaani wa auliyaa'ihi wa junuudihi wal'auna 'alaa haadzihin-nafsil-ammaarati bis-suu'i wal-isytighaala bimaa yuqarribuni
ilaika zulfa yaa dzal-jalaali wal-ikram yaa arhamar-raahimin, wa sallallaahu 'alaa sayyidina Muhammadin nabiyyil ummiyyi wa 'alaa 'aalihi wa shahbihii wa sallam



Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata: "Kesusahan bagiku dan sia-sia lah pekerjaanku menggoda anak Adam pada setahun ini dan Allah binasakan aku satu saat jua. Dengan sebab membaca doa ini, Allah ampunkan dosanya setahun"

 
Doa Awal Tahun dibaca 3 kali selepas maghrib pada malam satu Muharram.

Sesiapa yang membaca doa ini, Syaitan berkata: "Telah amanlah anak Adam ini daripada godaan pada tahun ini kerana Allah telah mewakilkan dua Malaikat memeliharanya daripada fitnah Syaitan".

Friday, November 26, 2010

...Situasi...

seperti biasa, saya datang lagi dengan situasi....
mudah n tapi klau jadi betul2 sukar kita nak buat keputusan..
kita cakap senang, tapi pabila jadi betol2 susah gak..hehehe
Kadang2 terfikir gak saya... bagus jugak saya buat situasi macamni.. Boleh buat otak pikieq cket..heheh
"Hujah Minda Bicara Hati"

Situasi : Seorang tua bangka  berkenan giler ngan korang. Tua2 dia kaya tau.  Dia cakap dia nak jadikan korang isteri. . Kalau korang tolak, kena buang negara.. Jangan harap balik Malaysia lagi..  So apa tindakan?...

Saya Sendiri : dengan perasaan tamak haloba, saya akan pastikan harta milikdia diwasiatkan ke atas nama saya sebelum saya kawin dengan dia. Kalau orang nak cakap sya mata duitan, saya peduli apa?sapa suruh dia gatai..hhahaha...lagi satu saya akan pastikan dia beli kreta buat family saya n kawan2 saya sebigik sorang..hahaha demand tak? ahahaha..kalau dia tak sanggup bahgi harta.. LEAVE ME ALONE!!! Hahaha..minah perasan..maksudnya kalau dia tak rela, i pun tak hingin tau.. so saya akan pergi membawa diri..hehehe Biar dunia tahu cintaku hanya kerana harta pada manusia yng tua bangka!!hehehe
n saya adalah lagenda yang ulung menolak cinta dia..hhehehe..lawak3...pegilah saya membawa diri ke INdon membina empayar.. dah kaya saya boleh kirim duit kat fam jenguk saya..

Miss Atol : kmk tetap sik maok!Mesti makbapak kmk pun sik maok! Bapak kmk pun sikkan jadi wali..biarlah kena buang negeri. N kalau nya dah meninggal kmk bolh pulang swak balit.. Things are easier than done!!

MIss Mimi : kalau kmk, kmk kawen jak.. orang kaya maok..bukan selalujadi bini orang kaya. Pasya kmk akan kikis harta nya bena2..hahahahaha

Miss Farah : Sikmok mek kawen ngan nya... sikkan sik sedar dri gik.. tapi kalau dah trpaksa kawen, kawen lah.. tapi mun boleh mek rayu ngan nya tarik balik pinangan ke atas kamek..

Miss Dkna : kmk sikkan kawen walau apa2 pun terjadi. lalu kmk pergi memawa dri ke mekah o Korea. Mencari rezeki disinun dengan segulung ijazah yang kmk ada. Terpaksa mek ucap selamt tinggal dengan orang yang kmk sayang.. huhuhu sdey2..

Miss Aina Ena : hurm...sikpa buang ngeri pun sik hal.Kmk g korea...

Mdam Nana : Sik mok mek kawen ngan nya...hehehe

MIss Tna Ratna : g korea jak I...

Madam Nae : kawen jak lah. daripada buang ngeri...


wa..best saya aca reaksi kawan2...

k next time saya datang lagi dengan situasi bau... da dah.. tapi save for next post.hehehe


Wednesday, November 24, 2010

..Situasi..

Salam alaik…

Alhamdulillah saya berkesempatan lagi mencoret pada dinding Blog saya..

Kali ini saya akan tampil dengan pelbagai situasi. Mengikut saranan kawan saya yang mencadangkan supaya saya jadikan Blog saya ini sebagai platform untuk menimbulkan situasi. Siapa yang baca, n nak join sama dalm situasi yang saya ketengahkan, Tafadhal maskura… ;-)

Kali ini jon saya bawa anda semua letakkan diri dala satu situasi Cinta… Tampak senang untuk membuat keputusan, tapi hakikatnya apabila kita berada dalam situasi yang sebenar, keputusan di luar jangka mungkin akan kita ambil…Jika sebelum ini saya tampil dengan situasi misteri n ngeri, kali ini kita tukar tema kita.

Baiklah situasinya…

Kamu minat pada lelaki A..Dia pun minat kat kita jugak..maksudnya kamu dengan c dia love each others. Tapi malangnya cinta antara kamu dengan lelaki A ini mendapat halangan..Halangannya c dia punya kekasih lain tapi kekasih itu tak dianggap kekasih. (mungkin pilihan Family atau sebagainya).. C dia ni pulak tak boleh nak lepaskan kekasih dia atas sebab2 tertentu(mungkin kekasih dia boleh buat apa2 sahaja untuk puaskan hati – ala2 cita indon).. dalam masa yang sama anda ada seorang yang sudah lama minat kat anda. Tapi anda tarak feel ngan mamat (Lelaki B) ni… namun untuk pengetahuan 2 2 sanggup buat apa sahaja untuk anda. Kalau anda di beri pilihan untuk membuat keputusan? Apa yang anda akan buat?kenapa?

Saya 4ward mesej ni pada rakan2..n ini jawapan mereka n kenapa mereka tampil dengan keputusan itu. Tiada jawapan betul n tiada yan salah. Kerana menurut taksonomi bloom soalan ini adalah berbentuk pendapat.. N siapa2 bebas untuk memberi jawapan. Saya susun ikut siapa cepat dia dapat tempat..hahaha

Miss Sheeda Salleh : ini jawapan saya. Kalau ikut petua cinta saya akan pilih lelaki B. Tetapi tak mustahil saya akan ambil keputusan untuk menolak kedua2nya. Atas alasan saya tidak sudi untuk menderita hanya kerana cinta. Pilih lelaki A saya menderita, pilih lelaki B saya mungkin tidak bahagia. Lelaki A- walau bagaimana pun dia. Saya cinta akan dia. Mustahil saya mampu pilih lelaki B n hidup dengan dia tanpa sebarang perasaan rindu pada lelaki yang mengajar saya erti cinta. Lagipun saya rasa itu adalah mustahil. Kerana saya fikir ini adalah tidak adil untuk lelaki B. n suatu hari perkara ini akan dijadikan bahan perkelahian apabila melayari rumah tangga. Ada berani? Saya tidak seberani itu untuk mananggung risiko. Namun saya amat berterima kasih kepada lelaki B kerana mencintai saya dan saya doa dia berjumpa wanita yang jauh lebih membahagiakan dia. Namun untuk memilih lelaki A juga suatu yang mustahil! Cinta hati saya bukan untuk dikongsi. Selagi saya setia, maka saya mengharapkan perkara yang sama dari pasangan saya. Mungkin lebih baik saya merantau membawa diri (future study or melancong- lebih berfaedah kepada diri sendiri). Mana tahu saya temui cinta baru saya ;-)


Madam Haliza : Tak tahu nak jawab apa. Susah jugak jadi orang yang punya banyak peminat!..

Madam Nana Ra fiona : Lelaki B. sebab cinta saya bukan untuk di duakan. Saya akan belajar untuk mencintai lelaki B sebab dia cintakan saya dan dari itu saya akan sentiasa rasa selamat.

Miss Aina Ena : Lelaki B. Sebab lelaki A tak nak putus dengan pompuan dia. So why not try hidup baru dengan lelaki B. dalam masa yang sama, lupakan A…hehehe

Miss Dkna Nurul Ashikin : Tak tahu nak jawab apa. Terserah kepada jodoh. Tapi kalau dipaksa juga saya akan pilih lelaki B. Cinta tak semestinya memiliki. Bukan senang nak cari lelaki macam B yang cinta kita n sayang kita. So saya akan berusaha sedaya upaya saya untuk mencintai n menyanyanginya kembali.

Madam Naimah Said : Saya menolak untuk memilih kedua2nya. Saya tak pilih lelaki A sebab dia memang tak pandai n tak mampu nak handle kekasih dia. Saya tak pilih sebab saya takda perasaan dengan dia. Mungkin saya akan cari cinta baru.

Miss Radna Dewi : Lelaki B. Sebab saya suka lelaki yang mencintai saya lebih berbanding lelaki yang saya cintai.lagipun hero kedua selalunya baik2 belaka.

Madam Neng : Lelaki B. Cintai orang yang mencintai. Saya tak pilih lelaki A sebab tak mustahil suatu hari nanti dia akan sanggup tinggalkan saya.

Madam Suriana Naffilla : Lelaki B. 2 2 lelaki suka kita. Laipun ikut logik, lelaki B single. Lelaki A tak boleh dipercayai kerana belum apa2 kita boleh lihat hatinya berbelah bagi. Kalau c A betul2 nak kat saya, suruh dia putuskan hubungan dengan kekasih dia.. “Hua.. I tak sanggup di madukan!!!”.. kalau c A tak mampu apa salah terima B. n buka lembaran cinta baru.

Madam Win Marzuin : Da, saya pilih B. sebab cinta itu boleh di pupuk. Tapi itu tidak bermakna rasa cinta saya pada lelaki A langsung hilang. Cuma dalam situasi ini saya rasa cinta itu tak semestinya bersama. So saya akan pupuk rasa kasih saya pada lelaki B.

Miss Mimiey Shermimiey : Wah rumit sungguh situasi yang ada beri. Hurm agak susah untuk saya membuat keputusan. Boleh tak saya ambil jalan untuk tidak menjawab. Luluh hati saya mengenangkan setiap keputusan yang bakal saya berikan. tapi saya berkeputusan sesiapa yang lebih cepat datang jumpa bapak n pinang saya. itu yang akan saya terima. kerana dari situ saya tahu siapa yang benar2 mahukan saya sebagai suri mereka. 

Miss Faradiela : susahnya soalan. Saya taknak dengan lelaki B sebab saya tak cinta dengan dia walaupun dia cinta saya. Kasihan dia. Saya nak dengan lelaki A tapi dia ada kekasih plak. Tapi we love each others!! So saya punya jawapan : lelaki A. sebab dia sayang saya, saya sayang dia. But kalau jodoh denan lelaki B saya try terima dia n buka hati saya untuk cintainya.

Miss Atol : saya pun tak tahu nak pilih siapa. pilih  orang yang sayang kita lebih berbanding dengan orang yang kita sayan. Masalah nya disini situasi ini melibatkan perasaan. Susah nak paksa. Kalu pun dipaksa pasti ambil masa yang lama. setahun dua. Tapi kalau saya. kalau saya memang tiada jodoh dengan lelaki A, saya akan pilih lelaki B. sebab, daripada sengsara tengok lelaki A yang juga miliki teman wanita lebih baik saya pilih lelaki yang benar2 sukakan saya. sekurang2nya saya tidak menderita. Let bygones be bygones..


Nampaknya naimah punya jawapan yang sama macam saya. Mungkin satu hati, jadi kami punya jawapan yang sama. Saya akui dalam bab yang melibatkan kaum adam, keputusan saya dengan Naimah akan sama. (hampir tapi tak semua - contoh hal poligami- kami tak sependapat).

Setelah menerima variasi jawapan, saya boleh membuat pandangan sendiri. Ya benar apa kata Madam Win Marzuin. Saya tak berani tanggung risiko. Saya akui. Saya bukan setabah yang disangka (siapa yang sangka saya tabah?hehehe). saya lebih suka mengambil keputusan bersendiri. Contoh dalam hal poligami. Situasi yang pernah saya wujudkan suatu ketika dulu. Tapi dah tak ingat jawapan sahabat yang lain.

Situasi kahwin. Mampu bagi zuriat, hidup bahagia sebelum ini. Namun, tiba2 suami kita minta izin untuk kahwin lagi. Apa yang akan saya lakukan?.

Jawapan saya : walaupun cerai adalah perkara halal yang paling Allah benci, saya akan pohon itu. Saya tidak mampu hidup bermadu. Sepertimana saya tidak mahu di madu saya jua akan elak untuk jadi isteri kedua pada mana2 lelaki. (so isteri2 lelaki dunia, anada selamat daripada saya..hahahha- namun kakau sudah takdir hidup saya …andai itu takdirnya saya dengan berat hati menerima.) Kenapa saya pilih untuk minta cerai? Saya tidaklah sekejam apa untuk tidak memikirkan hal anak. Namun saya fikir lelaki yang selama ini bersumpah sehidup semati berfikir untuk mencari pengganti. Adalah mustahil untuk saya menerima sebarang alasan apatah lagi melibatkan hal perasaan. Saya mampu beri dia zuriat. Itu paling penting. Namun kalau dia punya alasan lain, saya akan terima but let me go. Anak2 dia boleh jumpa kalau dia mahu. Saya takkan larang. Insya Allah saya punya kedudukkan ekonomi yang kukuh untuk biaya anak saya jadi itu bukan masalah bagi saya. Satu hal yang tak mungkin dapat saya tolak, kasih sayang ayah. Ya anak2 saya mungkin hilang kasih saya ayah mereka, namun seperti yang saya katakan tadi, saya tidak larang dia untuk melawat anak2nya. Kerana dalam hal melibatkan perasaan saya bukan wanita yang boleh berkompromi. Saya ambil keputusan ini juga untuk kesenangan bakal isteri suami saya. Saya tidak mahu dia yang baru melangkah ke alam rumah tangga merasa hidup berkongsi. Sungguh ia bukan sesuatu yang mudah!! Dalam hal melibatkan cinta n kasih sayang, saya tidak mengharapkan peluang kedua untuk itu tiada peluang kedua yang akan saya beri kepada sesiapa sahaja. walaupun agak kejam (komen kawan saya) tapi sekurang2nya saya tidak menderita. itu pilihan saya. Tapi kalau sudah takdir saya menjalani hidup bermadu.. Saya Redha... dan saya yakin rasa cinta saya pada suami saya tidak seikhlas dulu.. Saya boleh hidup tanpa dia namun saya juga fikir pasal anak2... Semoga kehidupan mendatang tidaklah sesukar situasi yang direka kami sendiri...



Wednesday, November 10, 2010

.. PerGilah kaU dari hAti...

...Salam...

Pernah sik dalam situasi minAt ngan seseorang... I do!!! hehehe
kalaulah dalam dunia tok kita minat orang ya..orang ya minat kita balit.. Best nak?
tapi sik semua yang kita maok ya yang akan jadi...


saya nak cerita satu kisah..
saya pernah minat pada seorang mamat.. 
Saya minat nya sebab saya diat nya macam bapak saya..
Biasalah anak pompuan cenderung minat orang macam bapak nya..
Mamat tok sebenarnya satu tempat ngan saya belajar..
Geng Topeq knows who...hhuhuhu
saja jak mok luah sitok!!
Kamek sedih dengar nya dah kawen!!! huhuhuhu
bena2 kmk sedih..huhuhu
Semalam mun da orang kujik mek bena2 sure mek nangis..huhuhu
to be honest sebelum tok saya masih harap nya belum kahwin sebelum tok...huhuhu
 supaya next time saya jumpa nya, saya boleh luah isi hati saya,..
hehehehe
tapi saya sedar saya bukan siapa2..
saya bukan seperti gadis lain.. 
saya lain!!!
so kinek tok, perasaan ya biaqlah simpan ja dalam hati
sebab nak di luah, nya bukan saya pun laki..hehehe

tok lah susah pabila rasa hati sik di luah.. 
but, bila di pikir2 kita siapa mok nya suka..
sikpa lah ada hikmah semua ya..hehehe

dolok setiap malam saya berdoa.. "Ya Allah aku minat  nya...
kalau pun nya bukan jodoh aku, izinkan aku bercakap dengan nya walau sekali.."
Alhamdulillah Allah makbulkan doa.. Malam saya jadi Mc (Hari warga 2008) saya berkesempatan kelaka ngan nya..huhuhuhu
And seperti apa yang saya doa, Yalah satu2nya kesempatan saya kaka ngan nya..
best juak lah, apa yang kita doa kita dapat.. Alhamdulillah..
aher saya tido malam ya.. sebab saya sempat juak bergambar dengan nya...
sampey ari tok saya masih simpan gamba ya..
Jadi hari ini, Gamba ya biaq ja saya simpan.. sekadar kenangan...

Sekarang, meski saya tau nya dah ada keluarga...meskipun hati saya sedih dengar hal ya.. Saya tetap doa nya bahagia..
bersama insan yang nya sayang.. n baby2 nya yang ada hari tok dan akan datang...
dolok saya berdoa supaya saya jumpa nya setiap hari...
kinek tok saya berdoa supaya saya sik jumpa nya lagi...

...Hari Ini,...

saya masih ada rakan2 yang membahagiakan.. TQ semua...
Geng : sapa2 baca boh kujik mek... kmk tengah strongkan Heart mek... ;-)
dan sepertimana wanita len saya tetap mengharap hari bahagia saya akan tiba...
sik kira lah dengan siapa..Yang penting nya selalu ke jalan NYa...



" Doa Saya "


Oh Tuhan, seandainya telah Kau catatkan
Dia milikku, tercipta untuk diriku
Satukanlah hatinya dengan hatiku
Titipkanlah kebahagiaan

Ya Allah, ku mohon
Apa yang telah Kau takdirkan
Ku harap dia adalah yang terbaik buatku
Kerana Engkau tahu segala isi hatiku
Pelihara daku dari kemurkaanMu

Ya Tuhanku, yang Maha Pemurah
Beri kekuatan jua harapan
Membina diri yang lesu tak bermaya
Semaikan setulus kasih di jiwa

Ku pasrah kepadaMu
Kurniakanlah aku
Pasangan yang beriman
Bisa menemani aku
Supaya ku dan dia
Dapat melayar bahtera
Ke muara cinta yang Engkau redhai

Ya Tuhanku, yang Maha Pengasih
Engkau sahaja pemeliharaku
Dengarkan rintihan hambaMu ini
Jangan Engkau biarkan ku sendiri

Agarku bisa bahagia
Walau tanpa bersamanya
Gantikanlah yang hilang
Tumbuhkan yang telah patah
Ku inginkan bahagia
Di dunia dan akhirat
PadaMu Tuhan ku mohon segala







Tuesday, November 9, 2010

..Love Story..

Salam alaik...
urm kalau di ikutkan saya nak syer cita lain ari tok..
tapi ari tok saya jumpa sumthing,,,Love story..
sedih saya baca..huhuhu

saya sik minta izin orang pun but saya rasa sik salah kot saya post ctok..
kalaulah ini terjadi..andai ini takdirnya...ku terima but sik taulah macam ne keadaannya...huhuhu


http://20six06twenty03.blogspot.com/

This post is not an entry from me. I "plucked" this from late Salleh Aries' FB to share with you guys. Life is short. Treasure your loved ones, no matter how pissed you are with them coz you know that in the end, its them you go back to and its them you yearn for at the end of everyday.

A note from Nabilla Aziz's FB to her late boyfriend, Muhammad Salleh. =)


To my dear sweetheart, Muhammad Salleh Bin Abdul Aziz...

One of the things we had planned to do when we are old, wrinkly and spending our golden age together is to write a book about us so that we can share the ups and downs we had gone through in our relationship so that people will be able to learn from them. Though we were just joking at that point of time, i wish to do this for you. It may not be a book but i hope that in this note, i am able to briefly share my beautiful journey with the most beautiful person in my life, eventhough it was just borrowed time...

It was in the beginning of the year 2001. I was just starting to adapt to the different life in secondary school. Since Marsiling Secondary School was a new school, we had to share the same building with Woodgrove Secondary School. It was during one of the usual morning reading sessions when I saw him. His class was two or three classes away from mine. I was attentively reading my novel when my concentration was disrupted by the voice of a teacher calling a student's name. A beautilful looking boy stood up and responded to the teacher with a smile who could have melted any girl's heart. I was very sure mine did. That day i got to know that the beautiful boy's name was "Muhammad Salleh".

From afar, i kept admiring. It was during one of my choir practice sessions which i volunteered to participate for that year's Singapore Youth Festival when i came in close contact with the beautiful one. He was also volunteering for the event. I was an alto and he was a bass and each section was practicing separately but it was during our break when he suddenly came up and talked to me. "You are the one who had a crush on my classmate right?". He knew! But at that time, it wasn't what he was saying but the fact that he was even talking to me, that made me breathless. I was too shocked to respond and ended up staring at his beautiful face, dumbfounded. He continued "Eh...we have the same father's name!". He noticed the front cover of my choir notes! My life changed after that day...

He became my abang angkat or elder brother and i, his adik angkat or younger sister. He was proud to show me around and introduced me to his friends but he had always been protective. It was embarassing sometimes but deep inside, only God knows how lucky and ecstatic i was feeling. People around us always said "Abang angkat, adik angkat, jangan sampai terangkat aje...". I have never taken the comments too heart and ignored them because i felt that it would NEVER happen, even if the earth was to stop turning. We continued with our daily conversations in school and continued at home, talking about anything and everything. He was one of the people who i felt most comfortable with. Despite of his popularity in school, he remained humble and i have always been awed by him for that. I was eventually introduced to his mother and elder sister as a 'surprise gift' for doing well for one of my examinations. He introduced me to them as his good friend...

Things went on as normal when he suddenly told me around May 2002 that he was in love with me. By that time, i knew that in my heart of hearts, i was already deeply in love with him but i didn't even dare to tell a soul. Even my close friends didn't know the depth of my feelings for him. However, his confession was something that i was not able to accept easily. Despite my strong feelings for him at that time, i was somehow doubting his. Why would an almost-perfect person have feelings on someone as normal as me? Was he even sincere?...those questions filled my head. Due to my doubts, we let the issue rest and continued to remain as friends. But it was on the 17th of June 2002 when he brought up the issue again. As cliche as it sounds, we were at Sentosa and with Shania Twain's "From this moment on" playing through the mini speakers that he brought along, he told me again that he loved me. Maybe it was the mood or the mixed scent of him and the sea, i was not too sure but i was definitely swayed and the temptation to just admit my feelings was overpowering. But it was only on the 20th June 2002 that i finally revealed all my deep feelings for him which also came as a suprise to him...

Our start was not what others thought it would be. It definitely was not a bed of roses...we had to face harsh critisms and objections from the people around us, my family, schoolmates and teachers included. Due to the pressure, we often argued and being new in a relationship, i was clueless on what i was supposed to do, which made it more frustrating for him. I wanted to work things out together with him but most of the time, i ended up making the matters worst. Our nightly conversations ended up with both arguements and forgiveness. And there were various times when we wanted to call it quits. However, as we learn from our mistakes, we started to filter out the bad comments from the good ones and eventually they stopped coming. Everyday, we reminded ourselves of how much we loved and meant to each other. Eventhough it did not make the amount of obstacles we had to face lesser, we were able to face them with faith and trust. The most importantly, we were able to face those obstacles together.

I was introduced to his family late 2002 during his sister's wedding. Despite being newly introduced, i was pleasantly surprised that they welcomed me willingly and warmly. They treated me like a family member and from there, i vowed to love and respect them as my own. It was at that point of time when we started talking about our future. Somehow, even during at that early stage, we felt that we were already facing the person we wish to spend the rest of our lives with. He wanted 2 to 3 kids, with a boy as the eldest so that he will be able to take care of his siblings. If we had a boy, he wanted to name him "Muhammad Nabil", taken from my name and if we had a girl, he wanted to name her "Nur Aliyah" or "Khadijah", taken from his dearest grandmother's name. He would say "Other than your high forehead, i want our children to look like you". I would bicker back with "I just hope that they will not take over your stubbornness". Honestly, I was contented just hearing him talk. As we planned for our future, i was confident that he would be a good father some day.

After graduation in 2004, we went into different academic routes. No more going to school or eating in school together or even the constant peekings into each other's classroom to catch a glimpse of each other. Our individual schedule demanded us to be apart and the time spent together became rare and precious. Obstacles continued to attempt to cause destruction to our precious relationship. However, we continued to hold on strong. Despite our different personalities and interests, we supported each other through it all. It was not easy, mind you, with the constant clashes of opinions, but as corny as it might sound, we really believed it was our love and trust for each other that allowed us to overcome any storms which came our way. We tried to find time amidst our busy schedule and with every second spent together, we gained strength from it. He became my rock who tried his best to be there whenever i need him or even when i feel that i did not. His spontaneous visits with snacks for me to munch on to keep me awake during the nights when i had to stay awake to study or simply to see me for a few minutes after he finished school or his part-time job, even if it was only at my front gate...it made me love him more each and every single day. He was willing to do and sacrifice anything to see the smile on my face. The words, "As long as you are happy, i am happy. Nothing else matters" were his favourite, with "I love you" being the top of his list. He always made me see the bigger picture in any problem and his words of encouragement became my source of strength. Eventhough he sees me as an independent lady who was able to get through life easily, only God knows how much i depended on him.........

Ayang...you took a huge chunk of my heart with you when you left...Why did you go and leave us? Why did you have to leave us this way? Were you in pain? Why was i not there when you took your last breath? Do you know how much i love you? Do you know how much you mean to me? Thousand and one questions filled my head but i know that it will be left unanswered and I know that in asking all these questions, i am questioning God and his actions. It has been slightly more than a week since you left us but even as the reality starts to slowly seep in, it still feels like as if you are just at work and that you will walk through that door any time soon with your charming smile which i know that is meant only for me. But i know that i am insanely hoping for the impossible. The pain doesn't seem to ease with time and everyday i find myself yearning for you. Behind the smile and the calm facade, only God knows how much my heart is aching inside...

Aleh...everyday, your family, friends and i are constantly praying for you. Are you able to hear it?...Even as i am typing this while i sit in your untouched room, i can feel your strong presence. Knowing that you are watching over me gives me both comfort and pain. Throughout these 9 years, you had been my best friend, partner and companion. I had depended on you in so many ways and now i only have the memories to keep for the rest of my life. I am and will be eternally grateful to you for the irreplacable love and happiness that you have brought into my life. Regrets of what i should have done and what i could have done will always haunt me and will serve as a lesson for me. Even as your mother helped me put on the gold necklace that is meant to be given during our wedding day planned to be a few years from now, I know that i will never ever doubt your love for me again. My dear...honestly, its really, really hard. Sometimes, i wonder to myself whether i will be able to get through this without your strong hands to guide me. Whether i will be able to move on...But i am not going to break the promise that i made to you as i kissed your forehead for the last time. As much as it hurts, i will try my best...no, no, the word 'try' is not in your dictionary. You believe that you either do it or you don't...As much as it hurts, i will do my best to be strong for myself and for mak. I will take care of mak and your family as if they are my own, eventhough different blood flows through our veins. So my love, please do not worry and rest in peace. My dearest Aleh...all the times that we had spent, the memories that we had created and the love that we had shared will forever be cherished in my heart, mind and soul. Your love and my memories of you will be my source of strength as I overcome life's obstacles without you beside me. As your face lingers in my mind, I know that you will always be here with me in spirit. Semoga roh-mu dirahmati Allah...insyallah.

Muhammad Salleh Bin Abdul Aziz...you will always have a special place in my heart. Nabilla Binte Abdul Aziz loves you and will always love you...
Rest in peace my love.

Love from your Buttercup

Sunday, November 7, 2010

..saya bukan andalusia...

Salam...

macam biasa saya bersama ahli persatuan peminat cerekarama menonton cgek cita. bok jak habis tek.. ari tok saya bersama Puan Geolens, Cik Roxy, Cik Lavender biru n Puan Miracle diat cita ya tek...
" Aku BUkan Andalusia" 
dengar2 tajuk tau la mesti orang tua berlakon. Ok tekaan pertama betul orang tua.. Vateran 
Erma Fatima n Datuk Rahim Razali..
huhuhuhu... cita ya betul la ambik gayung pukul kepala saya...
bukan apa saya dolok pun pernah msok persatuan peminat guru2 muda..hahahhaha
Cita yang ditunjukka tek lebih kurang la.. tapi cgek hal situasi kmk orang berbeza.. Gelik da juak diat cita ya.. Cikgu nya rengat gilak..hahahahaha

so dikesempatan tok saya mok cita camne tahap minat guru muda ya masih berkesan dengan saya sampey kinek tok (to be honest : kalo saya jumpa cikgu ya saya cabut lari..sik betah saya nak nunggu nya..) ahahhaa

al kisah : saya masa ya form 4. dekat2 nak ujung tahun juak masa ya. Datang sorang cikgu tok.. Cikgu math.. Laki (sudah semestinya). nya nak ale2 ensem la.. tahap Fahrin ahmad.. Macho.. Tapi Fahrin ensem agik.. Saya gelar nya Mr CAK. nama singkatannya. minat giler saya ngan nya. dalam diari saya masih ada saya tulis setiap patah kata apabila saya berhubung dengan nya..hahahah gilaaaaaa eh.. malu mun ingat semua...

nya ngaja dengan gik muda masa ya.. nampak la bait. Bolehlah.. untuk pengetahuan semua,, satu kelas tau saya n kawan baik saya tok minta nya samey da sora2 madah... JIWANG EHhhhhh.. hhuhuhu masa ya gik polah muka seposen. Semangat saya belajar koh!! antara perkara yang saya rasa gila adalah :

kes 1. masa nya nak masok kelas, saya n kawan saya akan g bilik guru. ambik tolong mbak buku or sekadar ngingatkannya.. " Cikgu, kitak da kelas ngan mek orang pastok nak? " xsen alu nanyak..maka nang tau ada..
nya ya tek mok juak melayan " bena kah? aok kak tok saya masok " katanya sambil senyum..hahahaha
ingat mek 2 pergi kelas ka? sikda,... mek 2 tunggu nya sampey nya kuar dari bilik guru...
nya sik tau hal tok..hahaha
time nya jalan WAHHH apa gik mek 2.. tiap langkah kaki cikgu ya di ekot.. Ya baruk ikut jejak... hahahaha Gila...mun sapa2 ada diat nang malu.. Tapak kaki cikgu di rebut.. dibahagi la..kanan saya pun, kiri kawan saya pun..hahahaa
benci eh.. kenak sampey camya gilak..malu gilak2... tapi best juak k kenang..

 kes 2. dalam kelas masa cikgu yang sama. nya ngaja.. Semangat mek orang diajar nya.. setiap apa yang di ajar orang lein gik bertanya, kmk 2 champion..sikda gik..semua faham.. tapi nang bena juak.. nang faham bena... Cikgu tanya sapa mok molah latihan depan.. EWah2...MASA tok mok diat mek 2 angkat tangan...kompiden dapat jawab.. hakikatnya tau kenak mek 2 camya? sebab mok pegang kapur pas nya pegang.. LAilah...saya siap sanggup berebut g depan pas nya kuar kelas sebab saya nak pegang pemadam papab hitam..hehehe gila eh..huhuhuu

kes 3 : tok nang malu tahap gaban.. saya berik surat n polah notice board k nya.. xsen saya madah ya dari kelas mek orang konon.. maka semangat ada molah..hhuhuu sempat gik saya berpesan boh lupak gantung kat bilit..hahahaha
kinek dipikey balit ada ndak nya nyimpan..silap2 di buang kali..hahaha
tapi sik pa..ya dah hak milik nya.. 

Ya adalah antara moment yang ahli lembaga pengarah persatuan peminat2 guru muda dapat syer malam tok..hahahha 

sebenarnya cita saya tok sik da kaitan ilak ngan cerekarama ya.. cuma konsepnya da cikgu ada murid.. Tapi cikgu ya sikda pernah ajak mek orang date la..sikda lah sampey beri harapan ngan sapa2..hahahaha n alhamdulillah kmk 2 pun sikda lah sampey terpikey mok kawen ngan cikgu ya..kehkehkeh..
mun dikira2 umur cikgu ya masa tok mungkin 35+...hehehe mesti nya dah kawen ya.. semoga nya bahagia hingga hujung nyawa..hehehe

buat bakal guru muda..sampey sekolah kelak, biak jangan dilayan gilak..saya pompuan jadi saya tau camne rasa kenak layan..hehehehe


sekian coretan hamba...

P/s : teringat ngan seseorang yang saya minat.. masa tok dah remaja tua sikit..masih ingat sampey kinek n saya rasa dalam hati saya masih ada dia..hehehe
Tapi saya sik boleh mengharap apa2 dari nya.. doa nya dipertemukan dengan jodoh yang baik n dikurniakan dengan zuriat dari keturunan yang baik juak..hehhe

sekian...Salam....

Saturday, November 6, 2010

Kisah Benar

KISAH BENAR _ by Hipzulhafiz _ Sunday, October 31, 2010 at 3:45pm

by Suhaimi Shotaro on Saturday, November 6, 2010 at 3:49pm
Assalamualaikum wrh wbr.......kisah benar.Sebarkan lah, untuk pengetahuan muslimin dan muslimah..... Farhan (Kisah Perjalanannya Masuk Islam)

Disarankan utk share dan bace smpi habis,terutamanya pelajar2 IPT. Allahuakbar!3x

Nama saya Farhan Bin Abdullah. Nama asal sayasewaktu beragama Kristian ialah Johanis. Saya dilahirkan dibumi Sabah dalam keluarga Kristian. Bapa saya seorang ketua Paderi yang menjaga 15 buah gereja disatu kawasan di Sabah . Saya dilatih oleh bapa saya untuk menjadi seorang paderi. Sejak mula PBS bawah DatukJoseph Pairin Kitinggan usaha kami mendapat sokongan penuh kerajaan negeri.

Kumpulan saya masuk ke kampong dalam pelbagai program. Selalunya program khidmat masyarakat. Pihak gereja selalunyamembekalkan wang tunai sekitar RM50,000/==.Berbagai-bagai aturcara dibuat untuk membantu orang kampong. Kami ziarah rumah kerumah. tanya masalah mereka dan bantu mereka. berbagai masalah diluahkan. Ada kami bantu dengan duitsecara spontan. Ada kami hantar keperluan harian,pakaian dan buku sekolah dsn.

Dengan cara ini kami mendekati mereka.Hasilnya dengan beberapa kali kunjungan susulan,kami berjaya mengkristiankan mereka.Paling berbaloi kami mengkristian remajaIslam,tambah berbaloi dari kalangan intelek.Hasilnya kami dapat RM3,000/== setiap seorangIslam yang dimurtadkan. Bayangkan pendapatan saya ketika masih dialam persekolahan.

Sewaktu Tingkatan 3 saya dan beberapa rakan mengambil m/pelajaran Agama Islam yangboleh dipilih dengan lukisan(betapa hinanyam/pelajaran ini setanding dengan lukisan). Sayamendapat A-3. Sewaktu tingkatan 4 sayabelajar di sekolah asrama penuh. Saya terusambil pelajaran Agama Islam.

Tujuan saya untuk tahu mengenai Islam dan memmudahkan saya menyebarkan agama kristian. Saya mempunyai beberapa soalan yangsaya kira tidak mampu dihuraikan oleh orangIslam. Pada suatu hari sewaktu tingkatan Enambawah, saya bersemuka dengan Ustaz yangmengajar saya(saya panggil cikgu). "cikgu sayaada beberapa soalan, tapi saya rasa tak sesuaidikelas ini, bolehke saya kerumah cikgu..."

Ustaz itu bersedia. Lalu saya bersama beberaparakan kerumah ustaz itu. Saya katakan "cikgusaya mahu berdialog secara ilmiah, bukan atasnama Islam,agama cikgu dan bukan atas namaKristian,agama saya". saya kemukakanbeberapa persoalan, antaranya;-Mengapa orang Islam sembah kaabahSebenarnya semua agama sama sahaja.Nasrani, Yahudi, Kristian dan Islamadalah agama langit. Mengapa diakhir zaman,Nabi Isa akan turun bersama Iman Mahadimembebaskan kezaliman dan kekacauan danbukannya Nabi Muhammad. Mengapa dalamsejarah dan hingga kini orang Islam sukapeperangan. Injil sekarang dikatakandiseleweng.Kalau begitu mana yang asalnya.

Yang menghairankan ustaz ini dapat menjawabpertanyaan saya dankawan-kawan dengan begitu ilmiah. Saya dankawan-kawan mati akal.Kemudian saya dibebani dengan 3 persoalanyang tidak mampu saya menjawab secaratepat. Apakah boleh manusia(paderi)mengampunkan dosa manusia lain. Persoalanketuhanan 3 dalam 1 dan 1 dalam 3 konsepketuhanan Jesus.

Saya mengatur pertemuan ustaz saya denganbeberapa orang paderi,kawan-kawan bapa saya. tetapi mereka enggan.Lalu saya bawa ustaz itu kerumah saya danbertemu bapa saya seorang ketua paderi.Ternyata bapa saya juga tidak mampumenjawab persoalan yang dibawa oleh ustaz itu.Sebaik ustaz itu pulang, bapa saya memarahisaya kerana bawa 'orang malaya' datangkerumah.

Sejak itu beberapa kali saya tidur rumah ustaz itu.Disampingmengulangkaji saya gemar berdialog denganustaz itu. Saya memerhatikan kehidupan ustaztu,saya mengagumi cara hidupnya.

Suatu malam saya bermimpi didatangi 3 orangberjubah. Seorang berjubah hitam membawasalib. Seorang berjubah putih membawa benderabertulisan jawi. Dan seorang berjubah hijau yangmeminta saya membuat pilihan. Yang berjubahhitam dan berjubah putih saling menarik sayamengikuti mereka. Saya meronta-ronta.

Disamping itu saya dapati yang berjubah hitamsemakin tengelam dan yang berjubah putihsemakin tinggi. Sedang saya meronta-ronta,saya terjaga. Saya mendengar suara azan danustaz tadi berada ditepi saya dan berkata,"mengapa Johanis....awak mengigau...."


Saya pegang tangan ustaz itu, sayakatakan,"Cikgu Islamkansaya.........".Ustaz itu minta saya bersabar untukdia uruskan denganpihak tertentu. Tidak lama selepas itu saya pun diIslamkan oleh Ustazitu.

Selesai penIslaman saya, saya pulang ke rumah.Sampai di rumah, saya lihat pakaian sayabertabur diluar rumah. Rupanya bapa saya telahtahu.Sebaik melihat saya, bapa bergegas masuk dankeluar semula denganmengacu senapang ke arah saya. Tiba-tiba emakmenerkam dan pelurusenapang meletup keatas. Saya segerameninggalkan rumah sehelaisepinggang. Tinggalkan keluarga saya.Tinggalkan sekolah. Sayabersembunyi sekejap rumah ustaz sebelum sayadibawa oleh ustaz pulang ke semenanjungsebaik habis kontrak mengajar di Sabah .

Saya diserahkan kepada PERKIM di KualaLumpur. Secara kebetulan rakan sayaNazri,vokalis kumpulan Raihan juga memelukIslam, tetapi mengikuti kumpulan Ar-Arqam. 2lagu dalam album pertama kumpulan Raihanadalah saduran lagu koir yang kami nyanyikandalam gereja sewaktu di Sabah dulu..wallahua'alam

6 tahun saya di PERKIM. Saya masuk pulaMaahad Tahfiz. Alhamdulillah saya dapat sijil Al-Hafiz selepas 3 tahun. Kemudian saya bekerjadengan Jabatan Agama Islam. Saya banyakmasuk kawasan di Negeri Sembilan, Melakadan Pahang. Tak sampai setahun saya letakjawatan.Saya sedih kerana ramai pendakwahini nak berdakwahpun merungut duit over time.Saya rasa tiada keiklasan. Biarlah saya jadipendakwah bebas. Saya ingin membilas dosalalu. Saya telah ramai memurtadkan orang..kinisaya mahu berjuang untuk mengIslamkanseramai mungkin dengan kualiti bukan kuatitisaja.

Berbalik kisah keluarga saya. Selepasmeninggalkan rumah dan belajar di PERKIMsaya selalu telefon ayah,emak dan adik beradiksaya. Saya katakan jangan bencikan saya. Sayasayang ayah. Saya sayang emak. saya sayangadik beradik saya. Ayah dan emak tetap ayahemak dunia dan akhirat.

Walaupun ayah menyambut dingin suara saya,saya hantarkan buku-buku yang sesuaimenerangkan tentang Islam. 7 tahun saya telefon.7 tahun saya hantar surat dan buku-buku. sayamenangis kerana rindukan ayah,emak dan adikberadik. Akhirnya, sewaktu saya di MaahadTahfiz, bagaikan halilintar saya mendapatberita........ Ayah saya menganut Agama Islam.

Allah saja yang tahu perasaan saya ketika itu.Saya menangis danmenangis. Saya ambil wuduk dan sujud syukur.Air mata saya menjaditerlalu murah....saya terus menangis...sayapejamkan mata...sayabayangkan ayah dihadapan...saya peluk erattubuh ayah dan kami menangis bersama........YaAllah betapa agungnya kekuasaanMu....

Peristiwa yang saya alami sewaktu memelukIslam turut dirasai oleh ayah saya. Dia dihalaudari rumah yang diberi oleh pihak gereja.

Kini saya pendakwah bebas. Saya sedih melihatumat Islam hari iniberpecah. Kita berpecah kerana kitameninggalkan Quran dan sunnah Rasul. Kitaambil sebahagian dan kita tinggalkansebahagian. Kita ambil contah pelaksanaanhukum Hudud dan Qisas. Mengapa kita cari jalannak menentang pelaksanaanya. Sepatutnya kitacari jalan supaya dapat dilaksanakan. Inilahsikap umat Islam. Saya pernah berdialog denganbeberapa orang pensyarah universiti tentang isuHudud & Qisas. Dia boleh sergah saya,"Youapa tahu... Islampun baru setahun jagung....."

Saya sedih dengan sergahan pensyarah itu.Kalau ini sikap pendakwah saya tak akanmasuk Islam. Tapi saya pilih Islam kerana sayatahu Apa itu Islam. kerana itu saya ajakmenghayati Islam.

Saya kumpulkan semula kawan-kawan masaKristian dulu. Saya berdialog tentang Islam.Saya kumpulkan derma untuk tujuan dakwahini,untuk bergerak perlukan wang. Saya diancamoleh puak Kristian. saya juga diancam oleh umatIslam.

Apa tauliah awak,mana kebenaran JabatanAgama,mana permit polis, sapa benarkanpungut derma dll. Saya tak gentar berdialogdengan puak Kristian,kerana saya adapengalaman tapi sukarnya bila Umat Islamsendiri menyulitkan saya.

Marilah kita awasi dakyah Kristian. Satu usahayang agak ketara ialah di IPT. Pendakyah inimendekati kaum muslimah,pura-pura nak belajarIslam....jatuh cinta...lalu dimurtadkan...ada yangpura-pura masukIslam....dan dimurtadkan.

Saya sudah pergi banyak IPT. Saya palingbimbang di Universiti Putra Malaysia . Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja ini antara yang aktif untuk memurtadkan orangIslam.

Saya nak nasihatkan kalau ada saudara kitaterminum 'Holy Water'.Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City . Dijampioleh paderi termasukPope John Paul yang jemput Perdana Menterikitadulu (wallahua'alam). Kalau terminum,cari air kolah dari 3 masjid. Baca Al-Fatihah 1x,Yasin 1x, 3 qul 1x,dan selawat. Ambil sebahagian buat minum dansebahagian buat mandi.InsyaAllah mereka akan sedar dan dapatdiselamatkan. insyaAllah.

tolong fowardkan ... demi islam... demi agamayangtercinta...insyaallah...Pak Syeikh- Moga Allah beri taufik wal hidayahpada umat Islam semua agar saling bergandingbahu membendung ramai melayu Islam menjadimurtad. kalau di barat Pendakwah Islam disanaberjaya menarik Cat Steven memeluk Islam,apakah usaha umat Islam di Malaysia.BiarbanyakGereja. Kalau mereka tahu akan kebenaran Islamlambat laun gereja tersebut akan kosong jugakmacam dibarat banyak gereja yang kosong,.Alih2ramai yang masuk Islam dan gereja tersebutbertukar menjadi masjid...



wallahua'alam

..Andai itu takdirnya..

Ini sebuah kisah yang bisa mengundang air mata siapa sahaja yang membacanya. Kisah ini saya dapat dari seorang rakan melalui e-mail. Setiap kali membaca kisah nie mesti bergenang air mata. Walaupu manusia memang sering melakukan kesilapan...mungkin ada kesilapan yang dilakukan boleh di maafkan atau diperbetulkan semula..dan mungkin juga ada kesilapan yang dilakukan bakal mengundang kekesalan yang tidak berpenghujungnya. Kerana itu Allah telah memberi akal kepada setiap manusia supaya boleh menilai menimbang dan berfikir sebaik-baiknya dalam melakukan sesuatu samada baik atau sebaliknya..terlajak perahu boleh diundur..terlajak perbuatan..sesal selamanya...


Kisah Si Kecil Ita...

Suatu hari dia terjumpa sebatang paku karat. Dia pun melakar simen tempat letak kereta ayahnya tetapi kerana diperbuat daripada marmar,lakaran tidak kelihatan. Dicubanya pada kereta baru ayahnya. Ya....kerana kereta itu bewarna gelap, lakarannya jelas. Apa lagi kanak-kanak ini pun melakarlah melahirkan kreativitinya. Hari itu bapa dan ibunya bermotosikal ke tempat kerja kerana laluannya sesak sempena perayaan Thaipusam.

Penuh sebelah kanan dia beredar ke sebelah kiri kereta. Dilakarnya gambar ibu dan ayahnya, gambarnya sendiri, lukisan ayam, kucing dan sebagainya mengikut imaginasinya. Kejadian itu langsung tak disedari si pembantu rumah.

Pulang petang itu, terkejut besar pasangan itu melihat kereta yang baru setahun dibeli dengan bayaran ansuran yang belum habis berbayar, berbatik-batik.

Si bapa yang belum pun masuk ke rumah terus menjerit, 'Siapa punya kerja ni?' Pembantu rumah yang tersentak dengan jeritan itu berlari keluar. Dia juga beristighfar. .Mukanya merah padam ketakutan tambah-tambah melihat wajah bengis tuannya.

Sekali lagi diajukan pertanyaan keras kepadanya, dia terus mengatakan 'Tak tahu... !''Saya tak tahu Tuan..!

''Duduk di rumah sepanjang hari tak tahu, apa kau buat?' herdik siisteri lagi.

Bila anak yang mendengar suara ayahnya, tiba-tiba berlari keluar dari bilik. Dengan penuh manja dia berkata 'Ita buat ayahhh.. cantik kan !' katanya menerkam ayahnya ingin bermanja seperti selalu.

Dengan kasih murni seorang anak yang belum memahami apa-apa, menarik lembut poket seluar abahnya, manja.

Si ayah yang hilang sabar merentap ranting kecil pokok bunga raya didepannya, terus dipukul bertalu-talu tapak tangan anaknya. Si anak yang tak mengerti apa-apa terlolong-lolong kesakitan sekaligus ketakutan.

Puas memukul tapak tangan, si ayah memukul pula belakang tangan anaknya. Si ibu cuma mendiamkan diri, mungkin setuju dan berasa puas dengan hukuman yang dikenakan.Pembantu rumah melopong, tak tahu nak buat apa-apa, sungguh kesian dan teramat sedih, namun dia sangat takut .

Si bapa cukup rakus memukul-mukul tangan kanan dan kemudian tangan kiri anaknya. Selepas merasa puas, si bapa masuk ke rumah dituruti si ibu. Pembantu rumah segera memeluk dengan penuh sayang dan duka, cepat-cepat menggendong anak kecil itu, membawanya ke bilik.

Dilihatnya tapak tangan dan belakang tangan si anak kecil calar balar.Menangis teresak-esak keduanya, dalam bilik.Pembantu rumah memandikan anak kecil itu. Sambil menyiram air sambil dia menangis. Anak kecil itu pula terjerit-jerit menahan kepedihan sebaik calar-balar itu terkena air.

Si pembantu rumah kemudian menidurkan anak kecil itu. Si bapa sengaja membiarkan anak itu tidur bersama pembantu rumah.

Keesokkan harinya, kedua-dua belah tangan si anakbengkak. Pembantu rumah mengadu. 'Sapukan minyak gamat tu!' balas tuannya, bapa si anak.

Pulang dari kerja, dia tidak melayan anak kecil itu yang menghabiskan masa di bilik pembantu. Si bapa konon mahu mengajar anaknya.

Tiga hari berlalu, si ayah langsung tidak menjenguk anaknya sementara si ibu juga begitu tetapi setiap hari bertanya kepada pembantu rumah. 'Ita demam... ' jawap pembantunya ringkas. 'Bagi minum panadol tu,' balas si ibu.

Sebelum si ibu masuk bilik tidur dia menjenguk bilik pembantunya. Apabila dilihat anaknya ita dalam pelukan pembantu rumah, dia menutup semula pintu.

Masuk hari keempat, pembantu rumah memberitahu tuannya bahawa suhu badan Ita terlalu panas. 'Petang nanti kita bawa ke klinik. Pukul 5.00 siap' kata majikannya itu.

Sampai waktunya si anak yang longlai dibawa ke klinik. Doktor mengarahnya ia dirujuk ke hospital kerana keadaannya serius. Setelah seminggu di wad pediatrik doktor memanggil bapa dan ibu kanak-kanak itu.

'Tiada pilihan..' katanya yang mencadangkan agar kedua-dua tangan kanak-kanak itu dipotong kerana jangkitan yang sudah menjadi gangren sudah terlalu teruk.

'Ia sudah bernanah, demi nyawanya tangan perlu dipotong dari siku ke bawah' kata doktor. Si bapa dan ibu bagaikan terkena halilintar mendengar kata-kata itu. Terasa dirinya tunggang terbalik, tapi apalah dapat dikatakan.

Si ibu meraung merangkul si anak. Dengan berat hati dan lelehan air mata isterinya, si bapa terketar-ketar menandatangani surat kebenaran pembedahan.

Keluar dari bilik pembedahan, selepas ubat bius yang dikenakanhabis, si anak menangis kesakitan. Dia juga terpinga-pinga, melihatkedua- dua tangannya berbalut putih.

Direnung muka ayah dan ibunya. Kemudian ke wajah pembantu rumah.Dia mengerutkan dahi melihat mereka semua menangis. Dalam seksaan menahan sakit, si anak yang keletah bersuara dalam linangan air mata...

'Abah.. Mama... Ita tak buat lagi. Ita tak mau ayah pukul. Ita tak mau jahat. Ita sayang abah.. sayang mama.' katanya berulang kali membuatkan si ibu gagal menahan rasa.

'Ita juga sayang Kak Narti..' katanya memandang wajah pembantu rumah, sekaligus membuatkan gadis dari Surabaya itu meraung seperti histeria.

Tidak seorang pun yang melihat suasana itu tidak menangis.... 'Abah.. bagilah balik tangan Ita. Buat apa ambil.. Ita janji tak buat lagi! Ita nak makan, macam mana? Nak main macam mana? Ita janji tak conteng kereta lagi,' katanya bertalu-talu.

Bagaikan gugur jantung si ibu mendengar kata-kata anaknya. Meraunglah dia sekuat hati namun takdir yang sudah terjadi, tiada manusia dapat menahannya..

"Didiklah dan pukullah anak anda dengan penuh kasih sayang, bukan untuk lepaskan geram & marah anda...." (,")(",)


..Pesanan buat semua wanita..

‘Aisyah r.a meriwayatkan : Rasulullah SAW bersabda “Hai Aisyah, aku nasihatkan kepada kamu. Hendaklah kamu sentiasa mengingat nasihatku ini. Sesungguhnya kamu akan sentiasa di dalam kebajikan selama kamu mengingati nasihatku ini…”

Isi nasihat Rasulullah s.a.w tersebut bolehlah dirumuskan seperti berikut: Hai, Aisyah, peliharalah diri kamu. Ketahuilah bahwa sebagian besar daripada kaum kamu (kaum wanita) adalah menjadi kayu api di dalam neraka.

Diantara sebab-sebabnya ialah mereka itu :

(a) Tidak dapat menahan sabar dalam menghadapi kesakitan (kesusahan), tidak sabar apabila ditimpa musibah

(b) Tidak memuji Allah Ta’ala atas kemurahan-Nya, apabila dikaruniakan nikmat dan rahmat tidak bersyukur.

(c) Mengkufurkan nikmat; menganggap nikmat bukan dari Allah

(d) Membanyakkan kata-kata yang sia-sia, banyak bicara Yang tidak bermanfaat.

Wahai, Aisyah, ketahuilah :

(a) Bahwa wanita yang mengingkari kebajikan (kebaikan) yang diberikan oleh suaminya maka amalannya akan digugurkan oleh Allah

(b) Bahwa wanita yang menyakiti hati suaminya dengan lidahnya, maka pada hari kiamat, Allah menjadikan lidahnya tujuh puluh hasta dan dibelitkan di tengkuknya.

(c) Bahwa isteri yang memandang jahat (menuduh atau menaruh sangkaan buruk terhadap suaminya), Allah akan menghapuskan muka dan tubuhnya Pada hari kiamat.

(d) Bahwa isteri yang tidak memenuhi kemahuan suaminya di tempat tidur atau menyusahkan urusan ini atau mengkhiananti suaminya, akan dibangkitkan Allah pada hari kiamat dengan muka yang hitam, matanya kelabu, ubun-ubunnya terikat kepada dua kakinya di dalam neraka.

(e) Bahwa wanita yang mengerjakan sholat dan berdoa untuk dirinya tetapi tidak untuk suaminya, akan dipukul mukanya dengan sholatnya.

(f ) Bahwa wanita yang dikenakan musibah ke atasnya lalu dia menampar-nampar mukanya atau merobek-robek pakaiannya, dia akan dimasukkan ke dalam neraka bersama dengan Isteri nabi Nuh dan isteri nabi Luth dan tiada harapan mendapat kebajikan syafaat dari siapa pun.

(g) Bahwa wanita yang berzina akan dicambuk dihadapan semua makhluk di hadapan neraka pada hari kiamat, tiap-tiap perbuatan zina dengan lapan puluh kali cambuk dari api.

(h) Bahwa isteri yang mengandung ( hamil ) baginya pahala seperti berpuasa pada siang harinya dan mengerjakan qiamullail pada malamnya serta pahala berjuang fi sabilillah.

(i) Bahwa isteri yang bersalin ( melahirkan ), bagi tiap-tiap kesakitan yang dideritainya diberi pahala memerdekakan seorang budak. Demikian juga pahalanya setiap kali menyusukan anaknya.

(j) Bahwa wanita apabila bersuami dan bersabar dari menyakiti suaminya, maka diumpamakan dengan titik-titik darah dalam perjuangan fisabilillah. 

Semoga ahlia-ahlia (isteri-isteri) kita dapat mengambil nasihat Nabi pada Aisyah ini di dalam kehidupan mereka. Namun kita sebagai suami hendaklah selalu mendoakan agar ahli-ahlia (isteri-isteri) kita bersifat seperti isteri-isteri Nabi saw serta kita hendaklah juga selalu memaafkan kesalahan dan kesilapan mereka. Pernah seorang lelaki mendatangi Umar r.a untuk mengambil pandangan berkaitan masaalah isterinya yang banyak bersongeh dan berleter. Setelah sampai didapati isteri Umur r.a pun seperti isterinya suka bersongeh dan berleter. Lalu ia pun meninggalkan Umar r.a. Setelah berjalan beberapa langkah Umar r.a menyedari lalu memanggil lelaki itu datang semula menghampirinya.

Setelah diterangkan maksud kedatangannya lalu Umar r.a pun berkata,: "Siapa mereka, mereka adalah isteri kita. Mereka mendidik dan memelihara anak-anak kita. Merekalah yang menjaga harta benda kita. Mereka memasak makanan serta membasuh pakaian kita. Dan yang lebih penting mereka memelihara kita dari terjebak dengan zina. Sedikit kesilapan dan kesalahan mereka maafkanlah". Lalu lelaki itu pun pulang dengan perasaan puas dengan nasihat Umar r.a.

Wallahua'lam

..saya baca saya geli.. But wahai kaum hawa sama2 kita berhati2...

saya dapat cita ni sebab ada sorang kawan yang share kat Fb

Cerita ni sebenarnya dalam bahasa CINA so di translate cerita nie dalam bahasa melayu....

HATI-HATI bila pakai TUALA WANITA
..check dulu expired date...Kualiti...dan paling PENTING kebersihanya...takot2 ada pulak telur binatang dekat atas tuala wanita tu...

Seorang pelajar cina berusia 17 tahun tak taula dr negara mana telah mengalami muntah2 mcm orang mengandung tu la kan ....Beliau seorang kanak2 miskin dan bapanya pula seorang penjual TUALAWANITA...disebabkan banyak tuala wanita yang expired,si bapa telah mengagihkan tuala wanita itu untuk dipakai oleh anak dan isterinya..Almaklumlah kehidupanya yg miskin dan kalau buang tu rasanya satu pembaziran kot pada keluarga mangsa tadi...so anak2 dgn bini dia pon pakaila TUALA WANITA tu.....lepas maybe beberapa bulan si anak mengalami muntah,loya tekak mcm orang2 mengandung tu...Dengan segera si bapa membawa anak ke hospital untuk diperiksa ape penyakit anaknya..dan doktor memberi jawapan yang mengejutkan bahawa si anak telahMENGANDUNG.....maka hairanla si anak..dia menafikan bahawa dia mengandung kerana dia tidak mempunyai teman lelaki,masih bersekolah dan tidak pernah melakukan hubungan seks..Scan punya scan doktor memberitahu bahawa terdapat 20 EKOR ANAK TIKUS yang dikandungkan oleh pelajar terbabit...MUNGKIN KETIKA PERIOD TELUR2TIKUS TELAH DISENYAWAKAN KOT DAN MASUK KEDALAM OVARI PELAJARTERSEBUT..MUNGKINN.....doktor terpaksa membuat pembedahan ke atas pelajar tersebut keranadidapati anak2 tikus terbabit telah tumbuh gigi dan dikhuatiri akanmemakan kesemua organ dalaman pelajar tersebut....kesemua doktor sahaja yang berani melakukan pembedahan itu,...pelajar terbabit kini disahkan tidak boleh mengandung lg kerana merekatelah mencuci keseluruhan dalaman pelajar tersebut kerana dikhutiridijangkiti virus tikus yg kotor itu...

Moral of the story.......*NAK BELI PAD TU CHECK DULU EXPIRED DATE..*MAKE SURE PAD YG DIBELI TU BEBAS DARIPADA KOTORAN ATAU TELUR2BINATANGSILAP2  KANG ADA TELUR LIPAS BERANAK LIPAS LAK LEPAS NI...*SAMA2 MENJAGA KEBERSIHAN DAN MEMASTIKAN KEJADIAN SEPERTI NIE TAKTERJADI

ATTACHED DUA GAMBAR ANAK2 TIKUS TU SELEPAS PEMBEDAHAN DILAKUKAN...


Friday, November 5, 2010

..Snsd Hoot.. mini album ;-)

Copy from : http://letmeget.com/blog/snsds-hoot-video-lyrics

Recently, SNSD has released their 3rd Mini Album “Hoot” Teaser Video which will be formally released on 27th October. Through Music Bank, they will make a comeback on 29th October following official release. As SNSD's Run Devil Run, "Hoot" may have identical message, but this time it is a jolly song which will bring the lyrics of a girl who advise her boyfriend who constantly harm her.
SNSD Hoot, SNSD Hoot video, SNSD Hoot lyrics
    Sponsored links
One of the most well-liked girls group, SNSD is identified in Asia for their style and hit songs such as “Genie,” “Oh!,” Girls’ Generation and “Gee” will be returning to the local music scene, encouraging “Hoot” on KBS’ broadcast music program “Music Bank” on October 29.
SM Entertainment proclaimed that they will release “Hoot” on assorted online music websites including MelOn, Bugs, Dosirak and Cyworld on October 25, while their third mini-album will go on sale two days later.
Hoot” is created by many famous producers and writers such as Kenzie, Wheesung, Hwang Hyun and Jinu and it consists of five very different songs and features.
SNSD Hoot, SNSD Hoot video, SNSD Hoot lyrics
Track list:
1. Hoot
2. Mistake
3. My Best Friend
4. Wake Up
5. Snowy Wish


Hoot Lyrics by SNSD:
[Taeyeon] The moment I blink again, you check it out!
Stop staring at the girls passing by
[Tiffany] Acting like you’re not, acting like you didn’t hear, your fake laughter
Everything, everything, everything is weird
[Sunny] How about being a little more nice to me?
Your cold words hurt me a lot
[Yoona] I'm beginning to get used to it
I really hate this. I'm really upset about everything, everything, everything
[Seohyun] Where are you looking?
I'm right here
[All] Because of you, my heart wears armor
Now, i'm going to oppose you
Your arrows are trouble, trouble, trouble.
You've targeted me. You shoot, shoot, shoot.
I laugh, laugh, laugh (hoot, hoot, hoot)
Your words, full of poison, leave me with wounds
I gave you a second chance
As expected you're trouble, trouble, trouble
You've targeted me. You shoot, shoot, shoot.
I laugh, laugh, laugh (hoot, hoot, hoot)
[Jessica] You've fallen deep into another women's trap
http://monsterlyrics.blogspot.com/2010/10/snsd-hoot-lyrics.html
Enough of your excuses, you still haven't come to your senses
[Yuri] With that attitude you won't be able to meet a nice woman
Eternally you won't, won't, won't
[Sooyoung] Don't misunderstand
You're not cupid
[Taeyeon] (You are)
[All] Because of you, my heart wears armor
Now I’ll fight back
Your arrows are trouble, trouble, trouble.
You've targeted me. You shoot, shoot, shoot.
I laugh, laugh, laugh (hoot, hoot, hoot)
Your words, full of poison, leave me with wounds
I gave you a second chance
As expected you're trouble, trouble, trouble
You've targeted me. You shoot, shoot, shoot.
I laugh, laugh, laugh (hoot, hoot, hoot)
[Seohyun] To float in water, you gotta sink
[Hyoyeon] In the circles i've made, you're an angle
[Sooyoung] There you go again, answering a question that I haven't even asked
[Jessica] But unlike you, I won't shoot arrows
[All] Because of you, my heart wears armor
Now, i'm going to oppose you
Your arrows are trouble, trouble, trouble.
You've targeted me. You shoot, shoot, shoot.
I laugh, laugh, laugh (hoot, hoot, hoot)
Your words, full of poison, leave me with wounds
I gave you a second chance
As expected you're trouble, trouble, trouble
You've targeted me. You shoot, shoot, shoot.
I laugh, laugh, laugh (hoot, hoot, hoot)